  • Data: 2019-02-19 19:40:02
    Temat: Re: Globalne ocieplenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:4016274709$2...@s...com.
    ..
    Hello Mateusz,
    >>> Tak. Szkło jest ciężkie a jego recykling jest energochłonny i

    >Myłeś kiedyś przemysłowo te butelki? Bo ja, jako bardzo młody
    >człowiek, miałem okazję pracować w rozlewni piwa i wytwórni oranżady.
    >I - uwierz mi - nie chcesz wracać do szkła.

    A moze jednak przemyslowa myjnia lepiej sobie poradzi ?

    Tylko czy porzadne mycie nie bedzie zuzywalo wiecej energii niz
    prudukcja butelki PET :-)

    >Butelki PET są bardzo pożądanym surowcem wtórnym. Nawet w Polsce.

    I co z tego robia ?
    Mowilo sie o tkaninach typu polar, ale ilez tego mozna kupowac :-)

    No chyba ze ... cementownia wezmie kazda ilosc, bo to dobre paliwo.

    I w ten sposob mamy modelowy recykling - z ropy naftowej robimy PET, a
    po z/uzyciu - stary PET ogrzewa w piecu :-)

    J.