eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.telewizjaGłośne reklamyRe: Gło?ne reklamy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!no
    t-for-mail
    From: Mr.FX <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Gło?ne reklamy
    Date: Mon, 18 May 2009 23:11:53 +0200
    Organization: myryfykysy
    Lines: 42
    Message-ID: <m...@w...pl>
    References: <gulq8b$4rt$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gum25d$l3e$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <m...@w...pl> <guqs0v$q58$1@news.onet.pl>
    <m...@w...pl>
    <gusd2s$d9b$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: net1.studiofx.biz
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1242681736 29035 83.238.47.11 (18 May 2009 21:22:16 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 18 May 2009 21:22:16 +0000 (UTC)
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Newsreader: MesNews/1.08.03.00-gb
    X-Antivirus: avast! (VPS 090517-0, 2009-05-17), Outbound message
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.telewizja:251212
    [ ukryj nagłówki ]

    >> Problemu nie rozwiązuje przepis, aby reklamy "nie były głośniejsze"
    >> (czyli nie więcej jak 0dB) niż pozostałe audycje. To o czym ja piszę
    >> powyżej rozwiązałoby problem. Trochę reklam w życiu zrobiłem i przed
    >> nie jedną konsoletą pracowałem i wiem co, jak i dlaczego słychać. ;)
    >
    > A czy mógłbyś "w krótkich żołnierskich słowach" wyjaśnić, na czym polega
    > ten trick, że audycje "nie głośniejsze niż pozostałe", są w
    > rzeczywistości głośniejsze?

    W powyższym pytaniu zauważam pewien problem semantyczny ze słowem
    "głośniejsze", ale postaram się wyjaśnić, dlaczego reklamy wydają
    się być głośniejsze od reszty audycji.
    Otusz :) dźwięk w reklamach jest potraktowany urządzeniami (nie istotne
    czy w postaci hardware czy software) zwanymi kompresorami dynamiki.
    Owe kompresory 'spłaszczają" amplitudę fal dźwiękowych (obniżając
    poziom głośniejszych fragmentów) dzięki czemu można podnieść ogólną
    głośność nagrania nie przesterowując go - tzn. że cały czas jest równo
    głośno. W efekcie rośnie RMS
    (http://pl.wikipedia.org/wiki/Warto%C5%9B%C4%87_skut
    eczna) nagrania.
    W tym wszystkim warto sobie zdawać sprawę, że przy tak mocnym jak
    w reklamach stosowaniu kompresji owe "głośniejsze fragmenty" nie
    dotyczą tego, że ktoś jedno słowo mówi głośniej, a inne ciszej, ale
    chodzi tutaj
    o dużo krótsze odcinki czasu - zakładając, że pasmo słyszalne to
    20hz-20Khz, kompresja może dotyczyć setnych a nawet tysięcznych
    części sekundy.

    Subiektywne odczucie człowieka jest takie, że dźwięk w którym określony
    poziom głośności występuje dłużej, wydaje się głośniejszy, od tego
    w którym ten sam poziom głośności występuje krócej (rzadziej).

    > I dlaczego akurat przycięcie o 18 dB rozwiązuje problem, a nie powoduje,
    > że reklamy będą zbyt ciche?

    Te -18db to rzuciłem tak dla przykładu ;) wydaje się być bezpiecznym
    marginesem, -10db może by i wystarczyło, ale kto by tam się przejmował
    tym, że reklamy będą zbyt ciche. ;-)

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: