    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Generator przebiegu prostokatnego, 1-5MHz
    Date: Sun, 12 Sep 2010 21:58:43 +0200

    Dnia 12-09-2010 o 17:05:32 CheGitarra <e...@t...pl> napisał(a):

    > Hm... to moze by zrobic lustro pradowe, zeby regulacja pradu byla
    > mozliwie symetryczna (tak, wiem, zwykle robi sie to na scalakach, ale
    > gdyby tranzystory skleic obudowami czyms, co dobrze przewodzi prad
    > gotowe lustro scalone... takiego chyba moge uzyc (o ile sa jakies
    > tanie i *dostepne*), wazne, zebym nie bral czegos, co od razu generuje
    > gotowy prostokat...
    Kombinujesz jak koń pod górę :)
    Tak jak ci radzili zrób monowibrator 2-10Mhz na dwóch tranzystorach
    przestrajany
    pot w bazie tylko pamiętaj o oporniku szeregowo z potencjometrem aby
    ograniczyć
    prąd prze min oporze pot, ztego dajesz na dzielnik na dwóch tranzystorach
    układ podobny jak monowibrator tylko kondesatory w bazach połączone razem
    i tam podłączony sygnał
    w sieci znajdziesz schemat, na wyjście wtórnik i masz ładny generatorek
    z 50% wypełnieniem.

    --
    Pozdr
    JanuszK