    From: "Andrzej" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Generator przebiegu prostokatnego, 1-5MHz
    Date: Sun, 12 Sep 2010 17:59:02 +0200

    Użytkownik "CheGitarra" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:493f1834-e1b9-4586-b49f-f7e8f2f12fc0@j2g2000vbo
    .googlegroups.com...
    On 12 Wrz, 15:16, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Zaliczenie? Bo jak nie to nie potrafie znaleźć sensownej odpowiedzi
    > dlaczego.

    Kiedyś Hewlett-Packard robił takie generatory funkcyjne mniej więcej od 1 Hz
    do 10MHz.
    Kondensator ładowany przez źródło prądowe. Gdy się naładuje do pewnej
    wartości komparator
    wyłącza to źródło i włącza drugie źródło rozładowujące ten kondensator itd.
    Robiłem coś takiego (nawet z układem obcinaczy diodowych formujących z tego
    trójkąta coś w rodzaju sinusoidy.
    Ale to było w latach siedemdziesiątych.
    Teraz to tylko na żądanie jakiegoś nauczyciela - sadysty, bo jest wiele
    prostszych i lepszych rozwiązań.
    PS. ZTCP w oryginalnym projecie były dwa źródła jedno 2*I i drugie I w
    odwrotnym kierunku i tylko to źródło 2*I było włączane lub wyłączane
    komparatorem.