  • 11. Data: 2011-02-23 15:46:56
    Temat: Re: Gdzie wy robicie te kilometry?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 23 Feb 2011 15:43:58 +0100 osobnik zwany flower
    wystukał:

> [...]
    > wiadomości news:ik35ka$eph$1@inews.gazeta.pl...

    > Oni
    > robią
    > na
    > drugiego
    > ulatwienie.
    > kiedyś
    > tego
    > 2,5
    >
    > Te wyliczenia są mocno niedokładne. Mój samochód pali niecałe 10 litrów
    > gazu na 100 km, co oznacza koszt 0,25 zł/km. Dodaj do tego ubezpieczenie
    > i eksploatację, a i tak ci nigdy nie wyjdzie 30 kPLN na rok.

    zapomniałeś o amortyzacji/utracie wartości

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2011-02-23 15:56:52
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    > Dnia pięknego Wed, 23 Feb 2011 15:43:58 +0100 osobnik zwany flower
    > wystukał:

    Spokojnie można przyjąć że

    > zapomniałeś o amortyzacji/utracie wartości

    To prawda. Zapomniałem że od kilku lat mój samochód już nie traci na
    wartości :-) (Carina E, przebieg 400 kkm).

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 13. Data: 2011-02-23 16:07:47
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-02-23 15:46, masti pisze:

    > zapomniałeś o amortyzacji/utracie wartości

    Szczegolnie jak masz kilkunastoletnie auto za mniej niz 10k zl.
    Ja moje pierwsze auto kupilem za 6k zl i jezdzilem nim ponad 20kkm
    rocznie. Sam nim przekrecilem blisko 100kkm. Nie rozlecialo sie, jezdzi
    do dzis, tyko ruda je bierze. Jakos nie zauwazylem, zeby uciekalo mi
    wtedy 30k zl z portfela rocznie. Ba, na paliwo szlo mniej niz 4000zl na
    rok (lalo sie cokolwiek bylo pod reka - OO, ON itd.) i to byly
    praktycznie jedyne koszty (poza wymiana oleju co 20kkm), bo sie nie
    chcialo psuc. Ale to studenckie czasy.

  • 14. Data: 2011-02-23 16:12:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 23 Feb 2011 16:07:47 +0100 osobnik zwany neoniusz
    wystukał:

    > Szczegolnie jak masz kilkunastoletnie auto za mniej niz 10k zl.

    po pierwsze to ja tylko zwróciłem uwagę na błąd w obliczeniach.
    Po drugie stawka US jest uśredniona.
    Jak kupię sobie malucha za 300zł to będę miał jeszcze niższe koszty. Tylko
    co to ma do tematu?

  • 15. Data: 2011-02-23 16:14:43
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-02-23 16:12, masti pisze:
    > co to ma do tematu?

    To, ze wyliczenia kogutka sa, za przeproszeniem, z dupy wyjete.

  • 16. Data: 2011-02-23 16:35:15
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-02-23 15:29, kogutek pisze:

> [...]
    > milionerami. 30 tysiecy kilometrow rocznie to prawie 30 tysięcy zlotych to 2,5
    > tysiaca miesięcznie wydane tylko na samochod.

    1zł za 1km przy przebiegu 10tys km rocznie ale jak przebieg jest 40tys
    km rocznie to cena 1km spada poniżej 0.5zł.

    Od 10 lat rocznie mój przebieg jednym samochodem to około 40tys rocznie
    ale jeżdzę także od kilku lat drugim samochodem i motocyklem (w zeszłym
    roku 15tys km) i na pewno daleko mi do milionera. Także nie kłamie mogę
    zrobić Tobie zdjęcie licznika km w 7 letnim aucie lub w 5 letnim
    motocyklu.

    > Ale 3 tysiace to 12 kilometrow
    > dziennie. Akurat przeciętna odleglość do pracy i z pracy. No i 300 złotych
    > miesięcznie. Do pracy mam 2,5 kilometra. Nie jeżdze codziennie. Z uwagi na
    > wiek i potrzebę zachowania jakiejś kondycji często idę na piechotę. Samochód
    > mam bo cenie sobie niezależność i stać mnie na miesięcznu wydatek w granicach
    > 300 zlotych. Rocznie nie robię węcej niż 2 tysiace kilometrów. W zasadzie
    > jeden nie rdzewiejacy samochod wystarczyl by mi na cale zycie. Byly czasy ze
    > jeździlęm dużo więcej. Ale wtedy było to związane z pracą.

    Mam do pracy 40km w jedną stronę a wiec 80km dziennie a wiec ponad 22
    tyś km same dojazdy do pracy. Tylko że bardzo często omijam korki i
    zamiast mieć 40km mam 48.

    Po za tym jeżdzę na studia, kursy, szkolenia, na zakupy, wakacje, basen
    i do lasu czy na narty. Generalnie tam gdzie muszę i chcę. Samochód
    służy mi do dojechania z pkt A do B i nie robię tego dla przyjemności
    choć lubię prowadzić samochód a znacznie bardziej motocykl.

    Co do wydatków to wyszło mi kiedyś jakieś 15tys rocznie na samochód w
    tym 10-11tys to samo paliwo. To oznacza że koszt 1 km to 37gr. Samochód
    diesel średnie spalanie od 5.5 do 6.5l średnie około 6l ON.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 17. Data: 2011-02-23 16:45:07
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    flower <f...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > dłuższego (raz do roku wakacje, ze dwa razy do roku wyjazd w Polskę), i
    > średnia od 10 lat wychodzi mi niemal równe 30 tys. km.

    Ja robię 25..30 kkm/rok

    -Praca 5.3km, ale czasami jak wracam to sobie jadę "dookoła"
    żeby coś przemyśleć i mam wtedy koło 40..50km jest.

    -czasami gdzieś wypad na dzień czy coś 500..1100km tam
    i 500..1100km z powrotem.

    -sklepy wieczorem zazwyczaj pozamykane a te 24h są 15km dalej
    więc jak do sklepu to odrazu się robi 30km.

    i to starczy :) nart czy takich nie liczę bo wpływu to nie ma.

    pozdrawiam.

  • 18. Data: 2011-02-23 17:19:32
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *flower* wrote in <news:4d651d1d$0$2493$65785112@news.neostrada.pl>:
    > Te wyliczenia są mocno niedokładne. Mój samochód pali niecałe 10 litrów gazu
    > na 100 km, co oznacza koszt 0,25 zł/km. Dodaj do tego ubezpieczenie i
    > eksploatację, a i tak ci nigdy nie wyjdzie 30 kPLN na rok.

    Są całkiem dobre. Porównaj http://miniurl.pl/koszty

    pozdr, rdx

  • 19. Data: 2011-02-23 17:21:36
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *radxcell* wrote in <news:4d653383$1@news.home.net.pl>:
    > Są całkiem dobre. Porównaj http://miniurl.pl/koszty

    Ach, zapomnialem, ze nie dla psa kielbasa :)

    W kazdym razie, od 10 lat zapisuje wszystkie wydatki na samochod. Suma wydatkow
    / ilosc przejechanych km = koszt 1 km. Wychodzi około 1 zł dla w miare nowego
    samochodu (<5 lat) i okolo 60 gr dla starego (>10 lat).

    Pozdr, R

  • 20. Data: 2011-02-23 18:16:24
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    radxcell <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > / ilosc przejechanych km = koszt 1 km. Wychodzi około 1 zł dla w miare nowego
    > samochodu (<5 lat) i okolo 60 gr dla starego (>10 lat).

    Przestałęm liczyć jak zacząlem się z US rozliczać z przejechanych kilometrów.
    Wychodzi jak napisaleś. Nie da się pzrejechać 30 tysiecy rocznie jak się nie
    ma 30 tysięcy zlotych przy samochodzie w miarę nowym i trochę mniej przy
    starym. Oczywiście są wyjątki. To czasami całkiem nowe rozklekotane gruchoty w
    ktorych żytkownik oszczędza na wszystkim. Jakiś czas tak pociągnie i potem są
    na grupie pytania że coś stuka w silniku. Wtedy oddaje to wszystko co niby
    zaoszczędził.