  • Data: 2010-01-26 16:51:44
    Temat: Re: Gdzie wiarygodne testy prędkości łącza?
    Od: olo <o...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    olo pisze:
> [...]

    aha i jeszcze jedno. Czesto operator w przypadku łączy xdsl zarówno do
    negocjacji prędkości jak i na routerze brzegowym ustawia większe
    wartości niż wynika to z umowy. Pewnym standardem z którym się spotkałem
    to +25% - przynajmniej jeśli chodzi o samo zestawienie łącza dsl (256 ->
    320, 512 -> 640, 768 -> 960, 1024 -> 1280 itd). Dzięki temu przy
    pobieraniu plików z sieci prędkość pobierania potrafi przy łączu 1Mbit
    wynosić np. 130-135kb/s, dzięki czemu klienci nie marudzą, że "miało być
    1 mega czyli sciągać się ma 128kb/s" i słuchać nie chcą, że poza samymi
    danymi musi lecieć coś więcej. W takiej sytuacji taki tester zamiast
    1Mbit pokazuje 1,2Mbit, a zamiast 30Mbit pokazuje 37,5Mbit :)

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    ZAPRASZAMY!!