  • Data: 2016-06-19 12:47:10
    Temat: Re: Gdzie w Europie na prawko
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17.06.2016 08:19, Wiwo wrote:

    > Czepiałeś się mastiego, a sam piszesz pierdoły. Podkreślasz jedno słowo,
    > chociaż sam przyznałeś wcześniej, że rozumiesz kontekst.
    >
    > Chyba logiczne jest, że w mojej wypowiedzi nie chodziło o zatrzymanie
    > się przed wystąpieniem żółtego światła.

    Oczywiście, że rozumiem kontekst (przecież gdyby przeleciał na
    czerwonym, to dyskusja byłaby bezcelowa)- ale ty właśnie napisałeś:

    "Szczerze mówiąc, tak na chłopski rozum, jeśli przy prędkości
    egzainacyjnej (czyli do 50km/h) nie jesteś w stanie zatrzymać samochodu
    przed żółtym światłem"

    Oczywsitym jest, że skoro nie miałeś na myśli zatrzymania przed
    wystąpieniem żółtego światła - bo przecież nie miałeś, to chodziło ci o
    lokalizację - przed żółtym, czyli przed sygnalizatorem z żóltym. No więc
    nie - nie do tego to służy - jakby można się było zawsze zatrzymać przed
    zółtym, to żółte nie byłoby potrzebne. Skoro można przed zółtym, to
    można i przed czerwonym, więc po co żółte?

    > W dodatku sam przyznałeś, że rozumiesz jak działa i do czego służy
    > światło żółte.
    >
    > Nie zmienię zdania: przy prędkościach egzaminacyjnych (do 50km/h) można
    > bez problemu _prawidłowo_ skorzystać ze światła żółtego i jeśli ktoś
    > tego nie ogarnia, na drogę nie powinien sam wyjeżdżać...

    No to zdanie zmieniłeś dość znacznie. Wcześniej wymagałeś zatrzymania
    przed zóltym, a teraz dopuszczasz przejazd na żółtym. Z tym nowym
    stwierdzeniem trudno się niezgodzić... co jest po prostu prawdziwe.

    > I pomijając szczególne przypadki, na ogół to wina egzaminowanego, że nie
    > potrafi z tego światła skorzystać.

    A to już inna sprawa, że Oblany pewnie coś ocenił inaczej niż
    egazminator i bardziej egzaminatorowi bym wierzył.

    Shrek