  • 21. Data: 2023-11-16 16:04:48
    Temat: Re: Gdzie sie nie ubezpieczac?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Nov 2023 15:39:54 +0100, r...@k...pl wrote:
    > Thu, 16 Nov 2023 15:16:34 +0100, w
    > <18fhx551h4kdx$.og6zw4voki68.dlg@40tude.net>, "J.F"

    > Nie odmówił, tylko nie zgodził się na dobrowolną ekstradycję.

    Co w zasadzie oznacza, ze odmówił.

    Teraz ewentualnie będzie niedobrowolna, i tej już nie odmówi - wsadzą
    w kajdankach do samolotu i pytać nie będą.
    O ile do niej dojdzie.

    J.

  • 22. Data: 2023-11-16 16:08:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Nov 2023 15:55:25 +0100, nadir wrote:

    > To prawda, decyduje sąd kraju, z którego ma odbyć się ekstradycja.
    > Tylko w tym konkretnym przypadku jest mały niuans, sprawca wypadku ma
    > też obywatelstwo niemieckie, powołuje się na nie oraz na to, że w Polsce
    > wydano na niego już zaoczny wyrok i proces będzie ukartowany. Gdzieś
    > czytałem, ze kombinują w tym kierunku, żeby go ewentualnie do Niemiec
    > oddać, tylko że to były jakieś plotki od "przyjaciół rodziny".
    > Ale Niemcy już nie muszą nam go wcale wydać.

    Niemcy, przy ENA ... powinny.
    Ale u nas nie ma praworządnosci, wiec nie wydadzą :-P

    Poza tym 253km/h to nie jest przestępstwo w Niemczech.

    > W każdym razie gość ma sporo kasy, żeby długo odwlekać czas aż go
    > ewentualnie skażą.

    podejrzewam ze łapówki ZEA sa wysokie, i kasa się może szybko skończyć
    :-)

    J.

  • 23. Data: 2023-11-16 16:25:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 16.11.2023 o 09:02, Janusz pisze:
> [...]

    Tak jest.

    > Dokładnie, a teraz zwlekają i czekają aż się sprawa rozejdzie po
    > kościach :(

    Jak widać, jakiś tępak pierdolnął tytuł postu z dupy, ale nie wyjaśnił,
    gdzie i dlaczego nie należy się ubezpieczać. No bo mnie chuj obchodzi,
    komu mój ubezpieczyciel nie chce wypłacić odszkodowania bez dokładnego
    sprawdzenia zasadności roszczeń.

    --
    -
    Akarm

  • 24. Data: 2023-11-16 16:58:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.11.2023 o 15:28, J.F pisze:

    > Gdzie tez by czekali na wyrok, gdyby były jakies wątpliwosci.
    >
    > Ciekawe, jak sobie z pijanymi radzą - tam bywa, ze do wyroku mijają
    > 2 lata, choć sądzi sie nie sprawstwo, tylko prowadzenie po pijaku.

    Albo z przypadkami gdzie sprawca nie żyje i nie ma wyroku.

    Jestem więcej niż przekonany że wyrok wcale nie jest konieczny do
    wypłaty odszkodowania.

    A sprawa pokazuje, że prawnicy w zasadzie są prostytutkami i za
    pieniądze zrobią każde kurewstwo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2023-11-16 17:28:39
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    A od winy zależy wypłata poszkodowanemu świadczenia, czy ewentualna możliwość regresu
    TU wobec winnego?

    -----

  • 26. Data: 2023-11-16 17:50:19
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.11.2023 o 16:02, r...@k...pl pisze:

    > Twierdzić może wszystko -- łącznie, że na pewno mu wytną nerkę.

    Tylko, że Ziobro faktycznie zwołał konferencję w sprawie wypadku na A1,
    nie wiem jak to będą widzieć w ZEA?

    > Po co miałby zostać wydalony do Niemiec i na jakiej podstawie nie wie nikt...

    Dlaczego od razu wydalony? Może Niemcy dbają o swoich obywateli inaczej
    niż my i chętnie udzielą mu azylu jeżeli ZEA nie będą chciały?

  • 27. Data: 2023-11-16 19:43:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Nov 2023 17:50:19 +0100, nadir wrote:

    > Tylko, że Ziobro faktycznie zwołał konferencję w sprawie wypadku na A1,
    > nie wiem jak to będą widzieć w ZEA?

    Podejrzewam, ze ogolnie mają to w 4 literach.
    Ale jak go stac na łapówki, to sprawa może długo potrwać.

    Podpisalismy niedawno umowe o pomocy prawnej, to ZEA moze chciec cos
    pokazać ... ale co?

    > Dlaczego od razu wydalony? Może Niemcy dbają o swoich obywateli inaczej
    > niż my i chętnie udzielą mu azylu jeżeli ZEA nie będą chciały?

    Jak ZEA tylko "nie będą chciały", to mu moga dać nakaz opuszczenia
    kraju w 24h, czy nawet dostarczyc na lotnisko i niech sp*.

    J.

  • 28. Data: 2023-11-16 19:46:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Nov 2023 16:58:05 +0100, Shrek wrote:

    > Albo z przypadkami gdzie sprawca nie żyje i nie ma wyroku.
    > Jestem więcej niż przekonany że wyrok wcale nie jest konieczny do
    > wypłaty odszkodowania.

    Zawsze mozna cywilny proces zacząc.

    > A sprawa pokazuje, że prawnicy w zasadzie są prostytutkami i za
    > pieniądze zrobią każde kurewstwo.

    Ale dlaczego?
    Nie wiemy co sie tam dokładnie stało, więc nie wiem, kto tam zawinił.

    Nawet jak Ziobro koniecznie chce sprawcę za kratkami, to i tak mogła
    by być np wina obustronna. I dwoch skazanych karnie.

    J.

  • 29. Data: 2023-11-16 20:21:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.11.2023 o 19:46, J.F pisze:

    > Zawsze mozna cywilny proces zacząc.

    Można. Piszę tylko że żaden wyrok nie jest warunkiem koniecznym wypłaty
    odszkodowania.

    > Ale dlaczego?
    > Nie wiemy co sie tam dokładnie stało, więc nie wiem, kto tam zawinił.

    Zasadniczo to wiemy. Jest mnóstwo argumentów za winą kierowcy BMW.
    Przeciw zasadniczo jest tylko jeden - spierdolił i jeszcze go nie skazano.

    > Nawet jak Ziobro koniecznie chce sprawcę za kratkami, to i tak mogła
    > by być np wina obustronna. I dwoch skazanych karnie.

    To akurat mało prawdopodbne bo "potencjalny drugi sprawca" nie żyje. I
    tak jak pisałem - do wypłaty nie jest konieczny wyrok - w przypadku
    śmierci sprawcy z definicji do niego nie dojdzie. A wszelkim prawniczym
    kurwom tradycyjnie proponuję eksperyment myślowy - należy ich pierdolnąć
    gazrurką w potylice ale tak żeby nikt nie widział ani nie nagrał. I w
    sumie wszystko zgodnie z prawem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2023-11-16 21:02:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 16.11.2023 o 16:08, J.F pisze:

    > Niemcy, przy ENA ... powinny.
    > Ale u nas nie ma praworządnosci, wiec nie wydadzą :-P
    >
    > Poza tym 253km/h to nie jest przestępstwo w Niemczech.

    W Polsce to też nie jest _przestępstwo_.
    Natomiast podejrzewam, że zabicie rodziny jest u Niemców takim samym
    przestępstwem jak u nas. Niezależnie od prędkości.

    --
    Pete