  • 11. Data: 2009-08-25 15:44:26
    Temat: Re: Gdzie płytki drukowane z pliku tif?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Nie przesadzaj - 35 lat temu pojęcie plik dotyczyło kartek.

    Racja, miałem na myśli "plik" graficzny w postaci rysunku ręcznie
    wykonanego :)
    Wtedy pamiętam nosiłem do "firmy" rysunek zrobiony na kalce, albo też (to
    już profeska :) kliszę wykonaną z rysunku przez zaprzyjaźnionego
    fotografa...

  • 12. Data: 2009-08-25 16:01:42
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    sundayman pisze:

> [...]
    > Wtedy pamiętam nosiłem do "firmy" rysunek zrobiony na kalce, albo też (to
    > już profeska :) kliszę wykonaną z rysunku przez zaprzyjaźnionego

    Tez tak robiłem. Kreśliłem ploterem w skali 2:1 a fotograf mi to na
    aparacie na klisze (takim z miechem) pomniejszał do skali naturalnej. No
    i coś mi się maski nie zgrywały. Myślałem, że może klisze płyną, a po
    dłuższym czasie jego pracownik przyznał się, że oni to pomniejszali na
    ksero i kopiowali stykowo. Profeska.

    MD

  • 13. Data: 2009-08-25 16:39:04
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >coś mi się maski nie zgrywały. Myślałem, że może klisze płyną, a po
    >dłuższym czasie jego pracownik przyznał się, że oni to pomniejszali na

    No tak, a dzisiaj co - protele, srotele, wysyłanie plików internetem...
    Eh, nie ma już takich emocji... :)

  • 14. Data: 2009-08-25 17:39:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Tuesday, August 25, 2009, 6:01:42 PM, you wrote:

> [...]
    > i coś mi się maski nie zgrywały. Myślałem, że może klisze płyną, a po
    > dłuższym czasie jego pracownik przyznał się, że oni to pomniejszali na

    35 lat temu?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2009-08-25 17:40:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Papa,

    Tuesday, August 25, 2009, 1:43:53 AM, you wrote:

    > ja bredzę? ha ha
    > powiedz mi co to za hujowe oprogramowanie ten gerber skoro nie potrafi sobie
    > importować tego z pliku graficznego?

    Gerber to format pliku a nie oprogramowanie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2009-08-25 18:15:32
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:
    > Gerber to format pliku a nie oprogramowanie.

    wiem, ale tworzony przez pewne oprogramowanie, skoro firma żąda pliku w
    zadanym formacie (gerber) to niech dostarcza klientom oprogramowanie do ich
    tworzenia, bo rozumiem że nie jest to jakiś darmowy standard
    ogulnodostępny?:O)

  • 17. Data: 2009-08-25 19:22:48
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > ja bredzę? ha ha
    > powiedz mi co to za h..owe oprogramowanie ten gerber skoro nie potrafi sobie
    > importować tego z pliku graficznego?

    nie zdajesz sobie sprawy z tego co napisales

    > a skoro jest faktycznie tak h...ojnmnnowe i ta firma jest taka h...kjjujowa że
    zapłaciłe
    > wiele tysiakuf dolcuf za ho...jjjkjkowe oprogramowanie co nic nie potrafi a im
    się
    > nie chce robić, to niech zrobią zamą płytkę bez odwiertów, da rade?
    > a jak już w tej firmie same dummmmhhyjhjhpy pracują co nic nie umiom, to niech
    > dostarczają swoim klientom to oprogramowanie i klienci sobie te płytki w
    > gerberze przygotują!:O)

    Zastanow sie co to jest standard podejdz do tematu od strony plytkarni ktora
    dostaje gerbery owiert panelizuje swieci klisze 15 min .
    Niby skad plytkarnia ma wiedziec jaki otwor ma byc na takiej bitmapie o
    rozdzielczosci 72 pikseli . W tej dziedzinie nie ma podejscia dowolnosci tylko
    wykonanie produktu zaprojektowanego przez projektanta , pliki PS choc jest
    wektorowy ,bmp , jpg czy inny rastrowy nie zapewnia poprawnego odwzorowania .
    Owszem moga wykonac pcb z byle jakiego pliku , tylko ze to wymaga pracy , więc
    mozesz poprosic osobe zajmujaca sie przygotowaniem klisz i pliku owiertu aby
    godzinke popracowala dla ciebie za free , jesli sie nie zgodzi i doliczy pare zl
    bedziesz krecil nosem .
    Zajmujesz sie projektowaniem obwodow to najtansze komercyjne oprogramowanie
    kosztuje 160zl , pewnie jest jeszcze jakiec darmowe , przyznaj sie szczerze ze
    najzwyklej nie chce ci sie rysowac pcb w sofcie do rysowania pcb .

    Mozna puscic byle co na naswietlarke np. jpg bez zastanowienia , tylko trzeba
    pamietac ze skala moze byc inna niz bylo w zamierzeniu klienta . Wiem ze mamy
    ogromny postemp technologiczny ale jak do tej pory nie wymyslono oprogramowania
    importujacego dowolny plik z rozroznianiem czy to co przyslal klient jest jako
    strona czytelna czy lustrzane odbicie , czy skala jest odpowiednia , napewno tez
    nie zrobi soldermaski z warstwy sciezek , takie rzeczy trzeba robic recznie .

    oftop nie pisz h.o.jo.we.. bo trzeba to poprawiac przy odpowiedzi na onecie ,
    taki cenzor

  • 18. Data: 2009-08-25 19:27:53
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Papa Smerf pisze:

> [...]
    > zadanym formacie (gerber) to niech dostarcza klientom oprogramowanie do
    > ich tworzenia, bo rozumiem że nie jest to jakiś darmowy standard

    Ty idz lepiej juz pomidory sprzedawac .

  • 19. Data: 2009-08-25 19:40:52
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > to co, ten gerber to takie badziewie za koszmarną kasę co nawet z obrazka
    > kułeczek nie potrafi powykrywać?:O) ludzie dajcie spokoj bo rece opadają

    Napisze to wprost gerber to typ pliku a nie oprogramowanie wszyscy to wiedza a
    ty nie . Jak jestes wszystko wiedzacy to napisz odpowiednik cam350 i sprzedawaj .

    > a co do wierceń, to kto powiedział ze płytka ma być owiercona?
    > moze nie trzeba, a jak trzeba to zleceniodawca może podesłać pozycje i
    > średnice otworków w poliku tekstowym!:O)

    A jak sie pomylisz przy recznym pisaniu pliku owiertu stawiajac kropke nie tam
    gdzie trzeba to powarzna firma bedzie probowala to wyjasnic , bo maszyna
    sygnalizuje wyjazd glowicy poza obszar pracy , kto pisze plik owiertu recznie
    chlopie zastanow sie !!!!

    tylko nie mow mi ze fachowcy sobie
    > z tym nie poradzą bo nie wiedzą gdzie kliknąć myszką?:O)

    Wiedza , jak pisalem wczesniej moga , tylko daruj ale czasy pracy za 5/h
    bezpowrotnie minely . Jak twoja robota nie jest warta narysowania jej z sofcie
    do pcb to na 99% nie jest warta wykonania jej w firmie produkcyjnej , wiec z
    takimi rzeczami idzie sie na allegro albo tam gdzie robia za 5/h .

  • 20. Data: 2009-08-25 19:44:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Papa,

    Tuesday, August 25, 2009, 8:15:32 PM, you wrote:

> [...]
    > zadanym formacie (gerber) to niech dostarcza klientom oprogramowanie do ich
    > tworzenia, bo rozumiem że nie jest to jakiś darmowy standard

    To może zacznij od zorientowania się w temacie _zanim_ zaczniesz
    wojnę... Nie ma problemu z darmowym oprogramowaniem, które wygeneruje
    gerbery. Tyle, że nie z bitmapy, bo bitmapa nie jest właściwym
    rodzajem pliku do projektowania PCB. Zacznij uzywać programów
    przeznaczonych do projektowania PCB i skończą się problemy z
    generowaniem gerberów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl