  • 31. Data: 2015-01-22 08:31:00
    Temat: Re: Gdzie ostatni CPN przed Słowacją?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2015 18:30:26 +0100, Slavekk napisał(a):
    > A to niby czemu?
    > Na Słowacji płacimy kartą ALIOR Kantor EUR a w Czechach kartą ALIOR
    > Kantor USD i tyle.

    I pomoze ? Czy przewalutowanie czk-usd nas czeka ?
    A przy braku czujnosci czk-pln-usd

    > A w obu krajach może też być debetówka Citi przepięta do konta w EUR.

    Z podobnymi pytaniami.

    No i ile te karty kosztuja, bo to sie juz gruby portfel robi :-)

    J.

  • 32. Data: 2015-01-22 10:37:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    grup

    >Ja widzę cały czas połowę tego.
    >1 W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych
    >w walucie rozliczeniowej, mBank pobiera dodatkowo prowizję za
    >przewalutowanie transakcji w wysokości 2% wartości transakcji. W
    >przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych w
    >walucie innej niż waluta rozliczeniowa lub PLN, mBank pobiera
    >dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 3%
    >wartości transakcji.

    A gdzie widzisz ? Czy to MC ?

    http://www.mbank.pl/pomoc/info/oplaty/visa-classic.h
    tml
    ten sam zapis co przy debetowych.

    http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karta-kredyto
    wa-klasyczna/
    tu zapis podobny, ale chyba mylny, bo do obu naraz

    >Może źle to rozumiem, ale jeśli walutą rozliczeniową jest PLN, a to
    >chyba teraz standard w mbanku, to przewalutowanie kosztuje 3% a nie
    >6.

    Ja zas nie rozumiem pierwszej czesci - transakcja w walucie
    rozliczeniowej, to jaka oplata za przewalutowanie ?

    J.

  • 33. Data: 2015-01-22 16:07:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

    > I pomoze ? Czy przewalutowanie czk-usd nas czeka ?

    Ale bez dodatkowych prowizji z polskiego banku - a o nie przecież chodziło.

    Te z aliora na tą chwilę nic.

  • 34. Data: 2015-01-22 16:09:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .pl...

    > A gdzie widzisz ? Czy to MC ?

    Tak.
    Miles & More.

    > Ja zas nie rozumiem pierwszej czesci - transakcja w walucie
    > rozliczeniowej, to jaka oplata za przewalutowanie ?

    Zależy od waluty rozliczeniowej.
    Jeśli karta w Eur i zapłata w Eur to 2% extra, a jeśli waluty różne to 3%.
    Dobrze że w Mille jeszcze jest 2% zawsze.

  • 35. Data: 2015-01-22 19:16:19
    Temat: Re: Gdzie ostatni CPN przed S?owacj??
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2015-01-21 o 19:04, Czesław Wiśniak pisze:

    > W Krakowie na Auchan Pb 3.99 a ON 4.16

    Czy to jest to Auchan, które jest przy głównej drodze (nr 7)? Super to
    by wyglądało.
    pwz

  • 36. Data: 2015-01-22 19:54:52
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    http://www.auchan.pl/auchan-krakow-bonarka/o-sklepie

  • 37. Data: 2015-01-22 22:28:46
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 22.01.2015 o 19:16, pwz pisze:

    > Czy to jest to Auchan, które jest przy głównej drodze (nr 7)? Super to
    > by wyglądało.

    Oj nie, tam nie ma stacji. Jest niestety tylko w Auchan na Kamienskiego.

  • 38. Data: 2015-01-23 13:49:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    grup

    > A gdzie widzisz ? Czy to MC ?

    >Tak.

    Jak pisalem - MC taniej, Visa jest droga.
    Ale prawde mowiac, to mnie taka jednostronna drogosc troche dziwi,
    wiec byc moze i MC jest drogi juz poza cennikiem :-)
    Swoaja droga to banki maja jakis nacisk na MC ... prowizje daje czy co
    ?

    > Miles & More.
    To nie kosztuje troche ekstra ?

    Przy Visie jest/bedzie jednak 5.9%.

    >Zależy od waluty rozliczeniowej.
    >Jeśli karta w Eur i zapłata w Eur to 2% extra, a jeśli waluty różne
    >to 3%.
    >Dobrze że w Mille jeszcze jest 2% zawsze.

    Hm, to jaki sens karty w EUR ? Dla tego 1% ?

    J.

  • 39. Data: 2015-01-23 20:35:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To nie kosztuje troche ekstra ?

    Wręcz przeciwnie - zwykła karta, dodatkowo pozwalająca zbierać mile za
    wydane na zakupach kwoty.
    Grosze bo grosze, może przez 10 lat uzbierasz na jakiś promocyjny przelot na
    inny kontynent, ale zawsze coś.

    > Przy Visie jest/bedzie jednak 5.9%.

    Dobrze że nie mam.
    Ale mam taką do konta - będę musiał wymienić na MC.
    A propos - skąd to info o nowych opłatach?
    Nigdzie tego w mbanku nie widzę.

    > Hm, to jaki sens karty w EUR ?

    Żaden.
    To jest po prostu ukryta prowizja od transakcji.

  • 40. Data: 2015-01-23 21:04:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    grup
    >Wręcz przeciwnie - zwykła karta, dodatkowo pozwalająca zbierać mile
    >za wydane na zakupach kwoty.

    Na razie widze ze (w mbanku) oplata roczna wieksza, i wiekszy prog
    zwalniajacy z tych oplat ... choc na dobra sprawe zawsze moge podejsc
    do jakiegos automatu i nabic 30 transakcji po zlotowce :-)

    Usilowali mnie namowic na M&M Premium, ale jestem odporny :-)

    >Grosze bo grosze, może przez 10 lat uzbierasz na jakiś promocyjny
    >przelot na inny kontynent, ale zawsze coś.

    A nie ma malym drukiem ze po 5 latach traca waznosc ? :-)

    >A propos - skąd to info o nowych opłatach?
    >Nigdzie tego w mbanku nie widzę.

    A bylo w wewnetrznej poczcie ze zmiana taryf i prowizji, trzeba czytac
    co nowego :-)

    >Żaden.
    >To jest po prostu ukryta prowizja od transakcji.

    A od krajowych platnosci nie ma ? Dziwne to troche ...

    Czy mi sie wydaje, czy okazjonalnie bedac za granica, to raczej nie ma
    szans zwolnienia z oplaty rocznej za karte, wiec jej sens jest taki
    sobie - 1% taniej, 70/200 zl drozej ?

    No chyba zeby tak zamowic przed urlopem i zrezygnowac po :-)

    J.