    Date: Fri, 16 Aug 2013 22:13:13 +0200
    From: _Michał <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gdzie montowany jest odbiornik GPS?
    <cp5k25iycckx$.h7txre2nj8m$.dlg@40tude.net>
    <520d2452$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <1kc6mcgtvnuw1$.e76yfzm8rnjq$.dlg@40tude.net>

    On 8/16/2013 8:26 PM, J.F. wrote:

    > Nie mowie nie - oni "od zawsze" robili odbiorniki turystyczne i chyba
    > im sie wydawalo ze maja swietny produkt do samochodu.

    to (chyba, część domysłów) tak było:
    sony z philipsem się świetnie dogadywali robili sobie razem CD i DVD
    dzielili się rynkami kto gdzie.

    i też to samo zrobili z nawigacjami :)

    philips zrobił z renaultem pierwszą europejską (z dużym przytupem)
    odstawiając Niemców, a sony zrobiło przyklejany do szyby na USA

    potem ta technologia trafiła do BMW, Rover, Volvo i czegoś tam jeszcze
    a SONY akurat nie wyszło.... (tym razem) ale to taki okres... MiniDisc
    ATRAC itp... porażka za porażką

    ale efekt z 1995 POWALA:
    http://content.answcdn.com/main/content/img/CDE/_GPS
    SONY.GIF

    odstawiał konkurencję na lata, koło 2002 reszta to dogoniła ;)

    z tym że MS Street (taki google map offline) był już koło
    1998 - miałem ;) tylko na tym:
    http://bimg2.mlstatic.com/hp-jornada-720-excelentes-
    condiciones-con-accesorios_MLM-F-4366116843_052013.j
    pg

    to jest dobre (~4 minutki), Oldsmobile GPS prototyp w 1993 :
    http://www.youtube.com/watch?v=NCGmxk3H44g&t=5m55s

    > Tym niemniej o mozliwosciach sprzetu troche mowi.

    tak było źle

    25MHz mips o ile się nie mylę miały w safrane i bmw7
    z tym że ten z safrane miał (chyba) więcej ramu.
    i zdecydowanie lepszą syntezę (doświadczenie - bo każdy francuz gada).

    > W samochodzie inne warunki - pradu w brod, slonce przysloniete, CD-ROM
    > nie przeszkadza..

    i następny plus, wszystko się odpala samo i jest gotowe do pracy :)

    > A cena tej nawigacji ... no dobra, niewielki procent samochodu :-)

    chyba i tak powalała....

    koło 14k pln to wtedy było czy jakoś tak 6000DM ???

    > No tak, wbudowana w samochod.
    > Ale we wspolczesnych samodzielnych odbiornikach to czeste - widac ten
    > blad za duzy i zmienny, i przeszkadzal, wiec tak naprawili :-)

    > No ale co ma z tego wynikac ?
    > ze rozpoznaje prawidlowo skrzyzowanie ?
    > Skrzyzowanie duze, a przeciez nie stoisz na srodku :-)

    no to właśnie odpowiedź na ten błąd zmienny ;)

    "Tyre calibration" tam jeszcze siedzi magnetometr/kompas
    i kąty kierownicy ;) i pewnie jakieś inne tajniki.
    one chyba były trochę inne pomiędzy Renault a BMW

    generalnie w safrane się potrafił częściowo GPS "wykopyrtnąć" i po
    naziemnych naprawdę ze 3km w mieście bez problemu się jechało ;)

    ale ten soft jest tak zrobiony zeby nie pływał - za to z dobrym
    sygnałem trafia w drogę, precyzja wiesza niż rozdzielczość ekranu
    i dojazdy do skrzyżowań super precyzyjnie

    > 3 metry geodety nie satysakcjonuja. Ciebie metr pewnie tez nie, jak
    > geodeta bedzie granice dzialki za grube pieniadze nabyte wytyczal :-)

    tylko one nie działją jako "typowe" GPS - ostro się wspomagają
    naziemnymi

    > Tym niemniej - albo masz swietny odbiornik, albo cie troche oszukuje.
    > Mysli ze ma 3 metry ... a czasem zdarza mu sie wiecej.

    do sprawdzenia, ale to nowy chip z ~2012.

    > Odbiornik masz chyba naprawde swietny, bo tych satelitow jest w ogole
    > 32 (dawniej bylo 24), z czego ponad polowa pod horyzontem ... chyba ze
    > to samolot albo wieza na gorze :-)

    nie :) gdyby był samolot to by tam było 980km/h ;)

    GPS koło 12 satelitów i GLONASS koło 8

    > Bo gorsze odbiorniki ... potrafia sie pomylic o wiecej.

    te z 2002 dawały koło 7 metrów max i chyba iPhone 3G też podobnie

    > Tak czy inaczej - gps w roku 1995 czesto mylil sie o kilkadziesiat
    > metrow.

    TAK :)