  • 1. Data: 2014-03-20 23:56:26
    Temat: Gdzie lezy wuzszosc Intel na AMD
    Od: "T.V.M1M2M3NMM4" <s...@z...pl>

    Kilka dobrych tygodni temu zapoczatkowalem kilka watkow: Pobor mocy, jaka
    platforma itd....

    Ale Nadal nie kumam gdzie jest ta wyzszosc intela nad AMD a koszt platformy
    2x 3x wyzszy?

    Skoro pradu zre pobodnie;
    Skoro jest tylko kilka "MHz" wyzsze taktowanie FSB, RAM...

    To po xHUx pchać sie w coś inelowskiego co nie daje sie nawet krecic?

    T.V.

  • 2. Data: 2014-03-21 01:20:26
    Temat: Re: Gdzie lezy wuzszosc Intel na AMD
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-03-20 23:56, T.V.M1M2M3NMM4 pisze:
    > Skoro pradu zre pobodnie;
    > Skoro jest tylko kilka "MHz" wyzsze taktowanie FSB, RAM...
    >
    > To po xHUx pchać sie w coś inelowskiego co nie daje sie nawet krecic?

    Bo nie każdy ma ochotę kręcić, a chce mieć większą wydajność przy takim
    samym/mniejszym zużyciu prądu?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2014-03-21 02:15:21
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Ale Nadal nie kumam gdzie jest ta wyzszosc intela nad AMD a koszt
    > platformy
    > 2x 3x wyzszy?

    Wyzszosc intela jest we wszystkim:
    - nizszy pobor energii / chlodniejszy
    - wiecej mocy obliczeniowej z 1W
    - rozne dodatki typu: AVX2
    - zintegrowana iris (zwlaszcza wersja ze zintegrowanym 128MB)
    - itd...

    AMD przoduje jedynie z cena.

  • 4. Data: 2014-03-21 09:36:21
    Od: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>

    W dniu 21.03.2014 02:15, jakson pisze:

    > Wyzszosc intela jest we wszystkim:
    > - nizszy pobor energii / chlodniejszy
    W stresie. A tak to równie ciepły co AMD.
    > - wiecej mocy obliczeniowej z 1W
    > - rozne dodatki typu: AVX2
    Tu bym dyskutował, bo Intel intelowi nierówny. AMD niektóre dodatki daje
    już od najtańszych wersji i one po prostu działają, a w Intelu kupując
    nawet i7, trzeba dobrać odpowiedni model i serię, żeby się później nie
    rozczarować, że czegoś brakuje, na czym nam zależało.

    Spójrz choćby na wirtualizację. AMD po prostu działa. Intel jak już da
    wsparcie dla VT-d, to znowu grymasi odnośnie chipsetu. Jak już masz taki
    chipset, to się okazuje, że producent płyty ma to w d... i nie
    zaimplementował tego. Itd itd A takich fjuczerów kfjotków w przypadku
    intela można wymienić więcej. Wystarczy zajrzeć na arc.

    Za każdy dodatek w intelu się płaci extra. I jeszcze należy pamiętać, że
    zakup intela wiąże się z kompromisem. Chcesz kręcić, zapomnij o
    niektorych dodatkach, co jest czasami głupie.

    Podobnie sprawa wygląda odnośnie wsparcia dla grafiki. Intel kocha się z
    MS i pomimo, że ichniejsze sterowniki dla linuksów nie były złe, to
    coraz częściej dają d... mikromiekkiemu.

    > - zintegrowana iris (zwlaszcza wersja ze zintegrowanym 128MB)
    A co to?

    > - itd...
    >
    > AMD przoduje jedynie z cena.
    Też nie zawsze, gdzie różnice bywają niewielkie...

    Żeby nie było spiny, to sam mam E3v2, bo intel skusił mnie technologią
    QuickSync. Zapomnieli jednak w swych słitaśnie kolorowych ulotkach
    poinformować, że technologia ta działa na jedynie słusznym systemie...
    GPU też średnio się przydało, bo nie dało rady tego guana zwirtualizować.

  • 5. Data: 2014-03-21 09:41:58
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Jaskiniowiec nabazgrał(a):

    > Spójrz choćby na wirtualizację. AMD po prostu działa. Intel jak już da
    > wsparcie dla VT-d, to znowu grymasi odnośnie chipsetu. Jak już masz taki
    > chipset, to się okazuje, że producent płyty ma to w d... i nie

    Tu jest akurat prosto wersja K = brak wersja bez K = ma virtu.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 6. Data: 2014-03-21 09:50:49
    Od: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>

    W dniu 21.03.2014 09:41, Chris pisze:

    > Tu jest akurat prosto wersja K = brak wersja bez K = ma virtu.

    Żebyś się nie zdziwił...

  • 7. Data: 2014-03-21 10:01:17
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Jaskiniowiec nabazgrał(a):

    > Żebyś się nie zdziwił...

    Nie twierdzę na pewno bo nie śledziłem tego ale kiedyś tak było K i bez K :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 8. Data: 2014-03-21 13:24:28
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 20-03-2014 23:56, T.V.M1M2M3NMM4 pisze:
> [...]
    > platforma itd....
    > Ale Nadal nie kumam gdzie jest ta wyzszosc intela nad AMD a koszt platformy

    Było wielokrotnie. Ja po prostu zostałem "wychowany" na "Intelu".
    Wszyscy mówili, że lepszy i tak w sumie było. Z tym, że Lata temu.
    No ale przedostatni, ciągle w pełni sprawny laptop, kupiłem z AMD.
    Podkręciłem go programem dostarczanym przez AMD na rozsądny poziom i
    działa dobrze już ponad 2 lata, a chodził praktycznie na okrągło. W
    nowym mam już jednak Intela. Jeśli zmienię system na tamtym z 7 na 8, to
    będę miał jako takie porównanie, bo są bardzo podobne, nowy jest tylko
    większy no i już na ósemce, która, w moim odczuciu, jest
    lepsza/szybsza/stabilniejsza od 7.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 9. Data: 2014-03-25 21:48:45
    Od: "jakson" <j...@e...org>

> [...]
    [...]
    > Za każdy dodatek w intelu się płaci extra. I jeszcze należy pamiętać, że

    Wszystko co napisales o intelu/AMD to oczywiscie (smutna) prawda,
    ale watkotworca pytal o wyzszosc duzo drozszego intela nad AMD :).

    > Podobnie sprawa wygląda odnośnie wsparcia dla grafiki. Intel kocha się z
    > MS i pomimo, że ichniejsze sterowniki dla linuksów nie były złe, to
    > coraz częściej dają d... mikromiekkiemu.

    Niestety dobrych wiesci nie ma - intel zarzucil tworzenie sterownikow
    do swoich grafik pod linuksy - ich glowny target to Windows i Android.

    > A co to?

    Iris Pro 5200 - nowy (Haswell), topowy zintegrowany uklad graficzny,
    ponad dwukrotnie szybszy od HD4xxx.
    Ma "zintegrowane" 128MB eDRAMu traktowanego jako L4 cache.

> [...]
    > poinformować, że technologia ta działa na jedynie słusznym systemie...
    > GPU też średnio się przydało, bo nie dało rady tego guana zwirtualizować.

    Jak juz wspomnialem malzenstwo "intelowa grafika" + linuks
    nie przetrwalo proby czasu. Po prostu to koniec.

    PS
    Zeby nie bylo spiny mam sprzety na intelu, ale wiekszosc na AMD :).
    AMD kupuje, bo nie jest takie zle, mam do nich sentyment,
    no i zeby byla jakas konkurencja do intela.
    (Tak, wiem, ze juz dawno sie poddali i skupili na APU)

  • 10. Data: 2014-03-25 21:54:31
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Było wielokrotnie. Ja po prostu zostałem "wychowany" na "Intelu". Wszyscy
    > mówili, że lepszy i tak w sumie było. Z tym, że Lata temu.

    Hm... a nie bylo tak, ze lata temu to wlasnie AMD
    bylo tansze i niegorsze od intela?
    (np. 386, 486, Pentium 4 / D)