  • Data: 2009-10-12 19:55:51
    Temat: Re: Gdzie i za ile kupie motor do DVD?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "KILu" <b...@w...pl> wrote in message news:hb001u$pla$1@inews.gazeta.pl...

    > Z moich doswiadczen wynika, ze pada albo driver, albo laser. Awaria
    > silnika to rzadkosc... choc i to widywalem, ale raczej tylko w szybkich
    > napedach pecetowych.

    Z opisu na różnych forach wynika, że error H07 zalecza na chwilę
    kropla rzadkiego oleju lub WD40 wkroplona w ośkę silnika/łożysko...

    Problem wkrótce powraca, oczywiście, ale ponieważ czasowo
    olej zalecza sytuację to chyba nie padł żaden mosfet na amen?

    Dlatego pomyślałem o mechanicznym uszkodzeniu łożyska silnika.

    Ale skoro mówisz że driver - chętnie skorzystam z Twojego
    doświadczenia - dodałbyś parę szczegółów jak to naprawić?

    Jak wygląda ten "driver"? Czy to parę luźnych mos-fetów czy jakiś
    specjalizowany IC? Chcę to DVD koledze naprawić i robotę mu dam
    swoją za darmo (lutownicy mi nie ubędzie) ale jak mam kupować
    kostki scalone po 20-30 dolców to sprzęt idzie na śmietnik.
    Doradź jak się do tego zabrać - jak przetestować ten silniczek...