  • 11. Data: 2014-07-09 11:19:21
    Temat: Re: [Gdzie] Splitter Rozdzielacz Rozgałęźnik Extender Trojnik RJ45 (Ethernet)
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 09 Jul 2014 10:50:25 +0200, BQB napisał(a):

    > Standard przewiduje użycie 2x2 pary w jednym kablu do dwóch połączeń?
    > Jaki?

    A gdzie ja napisałem o dwu połączeniach?

  • 12. Data: 2014-07-09 11:38:40
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-07-09 11:19, jureq pisze:

    > A gdzie ja napisałem o dwu połączeniach?

    A np tu:

    W dniu 2014-07-09 10:48, jureq pisze:

    > Oczywiście - standard 100 Mb przewiduje użycie 2 par, 1 Gb 4 pary.

    Oczywiście w standardzie jest również opisane, jakimi żyłami ma iść
    połączenie. Do tego można również znaleźć opis dlaczego akurat tymi
    żyłami, a nie innymi. I dlatego takie połączenie nie ma nic wspólnego ze
    standardem (mowa o tym śmiesznym rozdzielaczu).

  • 13. Data: 2014-07-10 21:37:46
    Od: "jakson" <j...@e...org>

> [...]
    > żyłami, a nie innymi. I dlatego takie połączenie nie ma nic wspólnego ze
    > standardem (mowa o tym śmiesznym rozdzielaczu).

    To wazne ktora para idzie sygnal?
    Standard cos o tym mowi?

  • 14. Data: 2014-07-10 21:39:41
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > A później pytanie, czemu mi sieć tak wolno działa, a u kolegi szybciej.

    Dlaczego ma dzialac wolniej?

    > Jest to niezgodne ze standardem i różnie się może zachowywać. Co chcesz w
    > ten sposób osiągnąć? Oszczędzić na kablu?

    1. Nie ma miejsca na polozenie drugiego kabla.
    2. Nie bedzie na nim smigac 1GbE (choc jest standard 1GbE, ktory dziala na 2
    parach)

  • 15. Data: 2014-07-10 21:41:23
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Często spada z 1 Gb do 100 Mb

    "Czesto"?
    Mozesz to rozwinac :)

  • 16. Data: 2014-07-11 00:06:10
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Nie chce mi się teraz robić eksperymentów, ale załóż, że na skrętce 4-parowej, w
    której wszystkie 4 pary są wykorzystane (2 x
    ethernet) pójdzie na 100 Mbps (po autonegocjacji), a nie na 1 Gbps.
    Nie doszedłem jeszcze, czy to sprawa skrętki, czy rozszycia na końcach (gniazda,
    wtyki).
    Od bardzo dawna ten układ stosuję.

  • 17. Data: 2014-07-11 00:09:08
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Z uwagi na przesłuchy (wzajemne zakłócanie) sygnału pomiędzy parami.

    -----

  • 18. Data: 2014-07-12 00:06:39
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-07-10 21:37, jakson pisze:

    > To wazne ktora para idzie sygnal?
    > Standard cos o tym mowi?

    Oczywiście, że mówi. EIA/TIA 568A oraz EIA/TIA 568B. Gdzieś czytałem, że
    część kolorów jest (powinna być) inaczej skręcona niż reszta, ale czy to
    prawda - to ciężko powiedzieć. IMO stosuję standard B.

  • 19. Data: 2014-07-12 00:13:48
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-07-10 21:39, jakson pisze:

    > Dlaczego ma dzialac wolniej?

    > 1. Nie ma miejsca na polozenie drugiego kabla.
    > 2. Nie bedzie na nim smigac 1GbE (choc jest standard 1GbE, ktory dziala
    > na 2 parach)

    A dlaczego standard przewiduje użycie konkretnych par? - ze względu na
    eliminację zakłóceń.

    1. Gdzie wszedł jeden kabelek, zawsze da radę wcisnąć też drugi :P
    Chyba, że już więcej wiązek tam idzie.
    2. Jaki standard to przewiduje? Wątpię, aby to działało na 5e.

  • 20. Data: 2014-07-12 08:31:34
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 10/07/2014 23:06, 666 wrote:
> [...]
    > pójdzie na 100 Mbps (po autonegocjacji), a nie na 1 Gbps.
    > Nie doszedłem jeszcze, czy to sprawa skrętki, czy rozszycia na końcach

    No to oszczędź sobie oksperymentów. Nie ma szans, żeby 1Gb działał przy
    zastosowaniu rozdzielacza jak w temacie.
    --