  • 1. Data: 2009-08-27 06:09:42
    Temat: Gadżet przyszłości - Augmented Reality
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Witam
    Dzisiaj chciałem wam pokazać coś co często widzicie w TV, ale nie
    potraficie dostrzec przyszłości tego rozwiązania w technologi mobilnej,
    a ta wydaje się rewolucją w postrzeganiu świata. Co to jest więc
    Augmented Reality (AR)? Jest to połączenie obrazu ze świata realnego z
    komputerowo wygenerowanym obrazem. Wielu nie zdaje sobie z tego sprawy
    ale oglądacie to na co dzień. ARem jest "niebieska linia" na skoczni z
    wynikiem najlepszego skoczka gdy oglądacie Małysza. Są nią reklamy
    stojące wzdłuż boiska przez które czasem przebiegnie piłkarz. Polecam
    jednak coś bardziej interaktywnego i DUŻEGO .... czyli premiera pociągu
    AGV firmy Alstom która nie miała miejsca,

    Wybrane filmy w tym mobilne zastosowania.

    http://teleklony.pl/wp/?p=276

    Ja już widzę oczami przyszłości na Starym Mieście w Warszawie czy
    Krakowie, setki turystów spacerujących z wyciągniętymi telefonami, jakby
    robili zdjęcie obiektom, a oni .... poznają historie naszego kraju. Dziś
    technologia raczkuje, ale kiedyś uznalibyśmy rozpoznawanie dowolnej
    piosenki po 10sek przez nasze telefony za cud, jutro będzie nie tylko
    detekcja po "GPS/kompasie/Gsensorze" ale też rozpoznawanie obiektów.

  • 2. Data: 2009-08-27 12:07:44
    Temat: Re: Gadżet przyszłości - Augmented Reality
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Ja już widzę oczami przyszłości na Starym Mieście w Warszawie czy
    > Krakowie, setki turystów spacerujących z wyciągniętymi telefonami,
    jakby
    > robili zdjęcie obiektom,

    Czyli wygladajacych jak glupki w porownaniu z tymi ktorzy posiadaja
    odpowiednie okulary stosujace owa technologie :)
    Ogladalem jakis czas temu reportaz o AR i tam wlasnie byl ten smieszny
    przyklad z telefonami :)

    pozdrawiam,