  • Data: 2011-11-22 13:26:20
    Temat: Re: GSM prepaid
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-22 12:36, Elektrolot pisze:

    > Dziękuję za sugestię. To mój pierwszy projekt z transmisją GSM wiec
    > proszę o wyrozumiałość ;)
    > Od strony urządzenia wyobrażam to sobie tak: SBC z Linuxem (uruchomiony
    > klient VPN) + moduł UART/GSM. Czy w takiej konfiguracji będę się mógł
    > komunikować ze swoim układem przez port szeregowy SBC?

    Zrozumiałem że na porcie szeregowym SBC masz podpięty modem GSM. W tym
    sensie możesz się komunikować ze swoim urządzeniem (SBC) przez port
    szeregowy. Ale ten port szeregowy służy w tym momencie do obsługi netu
    poprzez ppp. Jak dobije się do sieci GSM to możesz się połączyć z
    serwerem i od razu wysłać dane. Ale twoje urządzenie nie ma stałego IP.
    Jeśli potrzebujesz wbijać się do swojego urządzenia z zewnątrz po
    stałym IP to najlepszy jest VPN bo klient na SBC autoryzuje się kluczem
    na serwerze (mającym stały IP internetowy lub dyndns) i serwer nadaje mu
    się w sieci "lokalnej" stały numer. W ten sposób łatwiej wykorzystać SBC
    jako serwer z danymi pomiarowymi np przez HTTP. Ale może być tak, że SBC
    jest klientem podsyłającym dane i wtedy nie potrzebujesz w nim stałego
    IP. Wspomniane przez kogoś tunelowanie ssh też nie jest konieczne bo
    możesz wysyłać jawnym tekstem. Wszystko zależy od poziomu
    bezpieczeństwa jaki potrzebujesz. Przesyłanie danych przez SSH jest
    strasznie powolne. Jeśli to pójdzie przez UART to przy większych plikach
    będzie to odczuwalne. Lepiej dać modem USB jeśli SBC ma hosta USB. Aby
    wszystko poprawnie działało musisz dołożyć skrypty sprawdzające
    połączenie i resetujące modem jeśli się zawiesi.

    --
    pozdrawiam
    MD