  • 41. Data: 2009-12-30 21:04:25
    Temat: Re: GSM jammer
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Radiofan napisał:
    > Niech UKE przyjdzie do kancelarii tajnej, w której zamontowałem taki jammer.
    > Może wojskowi spece od tajemnic ich wpuszczą? ;)

    UKE tam nie wejdzie ale z przyjemnością wykorzysta swoje zabawki do
    przydupienia amatora, któremu coś się wydaje. Mnie też wkurzają idioci i
    ich kochane zabwki używane wszędzie gdzie się da ale niestety zagłuszać
    nie wolno.
    Maciek

  • 42. Data: 2009-12-30 21:08:13
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Mirek napisał

    > Wracając do tematu - może by tak tą salę jakoś zaekranować? - trudno
    > będzie, wiem.

    Zaekranowanie jest jak najbardziej legalne. Kiedyś czytałem o specjalnej
    tapecie Siemensa z metalową siateczką.
    Maciek

  • 43. Data: 2009-12-30 21:16:40
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Adam Dybkowski wrote:

    > A jak się coś zapali? Nie będzie nawet połączeń alarmowych...

    I będziesz tam siedział i czekał aż się spalisz bo nie ma zasięgu?

    Mirek.

  • 44. Data: 2009-12-30 21:19:07
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Adam Dybkowski napisał:

    > A jak się coś zapali? Nie będzie nawet połączeń alarmowych...

    Tego typu pomieszczenia mają obowiązkowo przyciski alarmowe, zraszacze,
    czujki. Zresztą nikt nie zamyka ludzi w salach bez obsługi, która jak
    najbardziej ma dostęp do telefonów przewodowych i jest poza salą -
    kinooperator, pracownicy obsługi sceny itp.
    Może inaczej - nigdy nie widziałem nakazu budowania pomieszczeń tak, aby
    były "przepuszczalne" dla fal radiowych. Nie widziałem też zakazu
    ekranowania. Chyba że ktoś mi takie rozporządzenia do np. Prawa
    Budowlanego zacytuje. Byłbym wdzięczny.
    Jest cała masa sal, w których jest trudny odbiór, bo to są konstrukcje
    metalowe. Czasami stosuje się zewnętrzne anteny, wprowadzajace sygnał do
    wnętrza budynku.
    Maciek

  • 45. Data: 2009-12-30 21:27:56
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Maciek wrote:
    > Kiedyś czytałem o specjalnej tapecie Siemensa z metalową siateczką.

    No ciekawe czy to zadziała.
    Stara klatka Faradaya jaką widziałem na uczelni nie działała - wewnątrz
    pełny zasięg gsm. Była cała metalowa, otwory wentylacyjne - taki jakby
    plaster miodu - oczka ~3cm, grubość tego plastra ~10cm.
    Pamiętam, że w jakiejś chłodni całej z blachy też był zasięg. Bardzo
    słaby, ale był.

    Mirek.

  • 46. Data: 2009-12-30 21:31:39
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Maciek wrote:

    > Tego typu pomieszczenia mają obowiązkowo przyciski alarmowe, zraszacze,
    > czujki.

    Podstawa to odpowiednio oznakowane i o odpowiedniej przepustowości,
    działające wyjście ewakuacyjne.

    Mirek.

  • 47. Data: 2009-12-30 21:42:28
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:
    > Przesadziłeś, bo zapomniałeś o PMR i LPD ;-)

    A na mniejsze odległości WiFi, Bluetooth i parę innych wynalazków...

    [...]

    > W .de zagłuszacze komórek są zainstalowane tylko w (niektórych)
    > więzieniach.
    > I nie są to zagłuszacze, tylko "martwe" BTSy.

    albo takie oszukane, przez ktore mozna normalnie dzwonic ;)

    c.

  • 48. Data: 2009-12-31 09:34:13
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > A we fabryce, co te komórki produkuje? Albo w zakładzie
    > remontowo-naprawczym? Samochodowy nadajnik UKF być może
    > nadaje niekryminalnie z tego samego paragrafu, co generator
    > sygnałowy w warsztacie. Wiadomo, że z pasmem GSM jest inaczej?

    ten generator jest generatorem a nie nadajnikiem. Jak mu podepniesz antenę
    stanie się nadajnikiem a wtedy cię juz znajdą.
    Kazde urządzenie bez wyjątku czy to jest generator, odkurzacz, mikrofalówka,
    telewizor, toster czy świetlówka może być w kazdej chwili pobrany z rynku, z
    dowolnego sklepu do badań w UKE. Jeżeli sie okaże że taki generator czy toster
    podczas swojej pracy do jakiej został zaprojektowany sieje ponad normę zwłaszcza
    w komercyjnych pasmach, zostanie natychmiast przedstawiony zakaz sprzedazy i
    skończy się jego obecność na półkach sklepowych. Przypomnę, pasma szczególnie
    chronione (np. zakresy radia, TV, GSM) to max 4nW smieci jakie może produkować
    dowolne urzadzenie, mniej wazne zakresy czestotliwości mają max 250nW. Widziałem
    na własne oczy w klatce faradaya badany cały zestaw świetlówek LED Żadna z nich
    nie spełniała norm.

    Marek

  • 49. Data: 2009-12-31 13:15:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > ten generator jest generatorem a nie nadajnikiem. Jak mu podepniesz
    > antenę stanie się nadajnikiem a wtedy cię juz znajdą.

    A w jaki sposób ten generator ma być podłączony do komórki? To już
    nie te czasy i nie te pasma, że generator sygnałowy podłącza się
    kablem ekranowanym do "radiowego urządzenia odbiorczego". Żeby
    przetestować telefon, to trzeba troche pofalować eter wokół, nie ma
    rady.

> [...]
    > jakiej został zaprojektowany sieje ponad normę zwłaszcza w komercyjnych
    > pasmach, zostanie natychmiast przedstawiony zakaz sprzedazy i skończy się

    Na półkach sklepowych. Ale w tym przypadku nie chodzi o urządzenie
    sprzedawane z półki i *przypadkowo* siejące w jakimś zakresie. To
    całkiem co innego niż system blokowania łączności w jakiejś tajnej
    kancelarii czy czymś podobnym. To zresztą też można zrobić podłączając
    generator z półki (zaprojektowany do obciążenia 50 omów) do odpowiedniej,
    też półkowej, anteny. Ja bym nie odważył się nazwać takich rzeczy
    "kryminałem". Choć wiem też, że regulacje prawne w tym względzie
    nie są ani logiczne, ani konsekwentne.

    > Widziałem na własne oczy w klatce faradaya badany cały zestaw świetlówek
    > LED Żadna z nich nie spełniała norm.

    Będzie Pan próbował tłumaczyć w ten sposób zbiorowe egzekucje na stadionach
    w ChRL?

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2009-12-31 13:42:27
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com>

    > Zaekranowanie jest jak najbardziej legalne. Kiedyś czytałem o specjalnej
    > tapecie Siemensa z metalową siateczką.

    No ale przecież te ... alarmowe nie będą działały, chcesz być za to
    odpowiedzialny ? :-/