  • 51. Data: 2010-03-09 17:20:33
    Temat: Re: GPS w telefonie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    wiadomości news:hn5mdv$h62$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:
    >
    > Chyba tak, myślę o różnicach między garminem a np. AM.

    I wydaje ci sie ze ktory ma rastrowe ?

    Garmin od zawsze mial mapy wektorowe, dopiero od niedawna ma jakies
    tam zaczatki obslugi map rastrowych.
    Z tym ze jego mapy wektorowe maja tez obiekty obszarowe - opisane
    odcinkami obwodu.

    mapa rastrowa = taka ktora ma zapamietany obraz mapy piksel po
    pikselu.
    Tak jakbys papier zeskanowal.

    Papierowe mapy topograficzne zawieraja sporo informacji, typu np
    poziomice, czy typ lasu, ktorych pełne przeniesienie na wektory
    jest pracochlonne, a w samochodzie prawie kompletnie nieprzydatne.
    Do samochodu wystarcza mapa drogowa, ktora z natury jest wektorowa.

    Rastrowa do celow samochodowych sie praktycznie w ogole nie nadaje.

    J.

  • 52. Data: 2010-03-09 18:43:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    t...

    > I jedno i drugie to mapa wektorowa.

    No ok.
    To o co chodzi z tymi różnicami w jej prezentacji?

  • 53. Data: 2010-03-09 18:46:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Dużej różnicy nie ma:
    > http://w3.automapa.com.pl/pl/upload/images/screen4.p
    ng - automapa

    > http://ngps.pl/wp-content/uploads/2009/06/gpmapa_1.j
    pg - GPMapa na
    > Garminie

    Jeśli nie widzisz tutaj różnicy to szkoda dalszego gadania.

  • 54. Data: 2010-03-09 18:47:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > I wydaje ci sie ze ktory ma rastrowe ?

    Już ustaliliśmy, że źle to określiłem, po co to ciągnąć?
    Ale dalej nie wiem dlaczego w garminie to wszystko wygląda jak kupa kresek,
    a nie mapa.

  • 55. Data: 2010-03-09 18:56:37
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 18:43:31 +0100, Cavallino napisał(a):

    > No ok.
    > To o co chodzi z tymi różnicami w jej prezentacji?

    O algorytm wyświetlania :)
    A jak gdzieś tu rzuciłem, różnice jakieś porażające nie są.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 56. Data: 2010-03-09 18:58:51
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 18:46:04 +0100, Cavallino napisał(a):

    ng - automapa

    pg - GPMapa na

    > Jeśli nie widzisz tutaj różnicy to szkoda dalszego gadania.

    Na małym ekraniku komórki różnica jest niewielka. Porównywałem.
    Zresztą w większym przybliżeniu Garmin też wyświetla strzałki takie jak
    widać na AM.
    Te ekrany może nie są najszczęśliwiej dobrane, bo powiększenie AM jest
    znaczne, a Garmina niewielkie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 57. Data: 2010-03-09 19:22:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 09 Mar 2010 15:35:17 +0100, cztery wrote:
    >Ale to Ty nie masz pojecia.
    >Nie ma zadnego programu dzialajacego na tlefonach, ktory uzywa map
    >rastrowych.

    Trekbuddy, Trailexplorer, Szwedraczek, i chyba by sie jeszcze cos
    znalazlo.

    Zaden to nie jest "nawigacja samochodowa".

    J.

  • 58. Data: 2010-03-09 19:28:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Mar 2010 18:47:39 +0100, Cavallino wrote:
    >Już ustaliliśmy, że źle to określiłem, po co to ciągnąć?
    >Ale dalej nie wiem dlaczego w garminie to wszystko wygląda jak kupa kresek,
    >a nie mapa.

    Nie wiem o co ci chodzi, ale sposob prezentacji moze byc roznisty -
    w zaleznosci od chocby zadanej ilosci szczegolow, kreskowaniu obszarow
    z braku kolorow, po np uproszczenia powodujace ze sie sprzet wyrabia.

    J.

  • 59. Data: 2010-03-09 20:04:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 9 Mar 2010 18:47:39 +0100, w <hn61jn$rah$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Ale dalej nie wiem dlaczego w garminie to wszystko wygląda jak kupa kresek,
    > a nie mapa.

    A dlaczego na C64 jedna gra wyglądała super, a inna nie?
    Bo robili inni programiści...

  • 60. Data: 2010-03-09 20:28:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Na małym ekraniku komórki różnica jest niewielka.

    Co prawda używałem tylko poprzedniej wersji garmina dla pda, ale różnica
    była ogromna, nie dało się na to patrzeć.