eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 11. Data: 2013-10-24 12:52:25
    Temat: Re: GN250
    Od: "sbd" <s...@m...com>


    Użytkownik "MarcinJM" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5268f7d8$0$2295$65785112@news.neostrada.pl...
    > Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. Ale chyba, z tego
    > co widze na schemacie, oswietlenie pracuje na odrebnej fazie alternatora,
    > wiec na ładowanie nie powinno miec wpływu. Z trzeciej strony po
    > zatrzymaniu silnika reflektor jest zasilany, wiec w jakis sposob jest
    > polaczenie reflektor <> aku. Niestety nie mam schematu, chocby ideowego,
    > regulatora.

    Jeśli napięcie na akumulatorze przekracza 13V to prąd płynie do niego:)
    Mierzyłem podczas "okresowego przeglądu" i na światłach przy 2-3tys obr
    na pewno było ponad 14V.

    pozdrawiam
    sbd


  • 12. Data: 2013-10-24 12:57:15
    Temat: Re: GN250
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-24 12:44, AZ pisze:
    > Mysle, ze nie ma co sie nad tym doktoryzowac tylko sprobowac ;-) Jakby
    > byl problem z ladowaniem zawsze mozesz urwac pare watow wkladajac jakas
    > ledowa zarowek zamiast tylnej postojowki i oswietlenia tablicy na
    > przyklad ;-)

    Problem w tym, ze ja to juz zrobilem :)
    Refleksja przyszla pozniej :P

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"


  • 13. Data: 2013-10-24 13:08:41
    Temat: Re: GN250
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-24 12:52, sbd pisze:
    >
    > Użytkownik "MarcinJM" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:5268f7d8$0$2295$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. Ale chyba, z
    >> tego co widze na schemacie, oswietlenie pracuje na odrebnej fazie
    >> alternatora, wiec na ładowanie nie powinno miec wpływu. Z trzeciej
    >> strony po zatrzymaniu silnika reflektor jest zasilany, wiec w jakis
    >> sposob jest polaczenie reflektor <> aku. Niestety nie mam schematu,
    >> chocby ideowego, regulatora.
    >
    > Jeśli napięcie na akumulatorze przekracza 13V to prąd płynie do niego:)
    > Mierzyłem podczas "okresowego przeglądu" i na światłach przy 2-3tys obr
    > na pewno było ponad 14V.

    13V to tak na granicy. V spoczynkowe aku to ok 12.8V, wiec raczej
    bezpieczne minimum to ok 13.5V, 14V z pelnym obciażeniem jest bardzo dobrze.
    Tyle ze szoly pamietam :P

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"


  • 14. Data: 2013-10-24 13:27:55
    Temat: Re: GN250
    Od: "sbd" <s...@m...com>

    >>> Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad.

    >> Jeśli napięcie na akumulatorze przekracza 13V to prąd płynie do niego:)
    > 13V to tak na granicy. V spoczynkowe aku to ok 12.8V, wiec raczej
    > bezpieczne minimum to ok 13.5V, 14V z pelnym obciażeniem jest bardzo
    > dobrze.

    Oczywiście wszystko się zgadza, miałem na myśli orientacyjne określenie
    chwilowego kierunku przepływu prądu bez wpinania amperomierza.

    pozdrawiam
    sbd


  • 15. Data: 2013-10-24 13:56:08
    Temat: Re: GN250
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 23 Oct 2013 19:04:54 +0200) ktos podajacy sie za MarcinJM
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Witam

    Cześć.

    > Kupiłem niedawno taki sprzet. To moj pierwszy motor (choc mam 43 lata :P
    >) (skutera 150ccm nie zaliczam do motocykli).
    > Pojezdzilem nieco i to jestem zadowolony. chyba zostanie ze mna na dluzej.

    Nie przyzwyczajaj się, nie sądzę żebyś pojeździł nim dłużej niż jeden
    sezon. Po kilku tysiącach kilometrów będziesz już wiedział czego
    oczekujesz od motocykla i nie sądzę, żeby GN Ci to dawał. Każdy kolejny
    motocykl to jest ten docelowy i na zawsze :)

    > Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie
    > na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?
    > Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z
    > pierwszych rocznikow.

    Motocykl ma 20 lat, więc wszystko zależy od stanu technicznego. Zrób
    wszystkie wymiany eksploatacyjne, regulacje zaworów, zmierz kompresje i
    ruszaj w świat. Moja DT125 jest z 96 roku i zawsze do tej pory z wypraw w
    głebokie błoto w czarnej dupie wracała na kołach o własnych siłach :)


    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
    http://bikepics.com/members/piko/


  • 16. Data: 2013-10-24 13:57:48
    Temat: Re: GN250
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-24 13:27, sbd pisze:
    >>>> Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad.
    >
    >>> Jeśli napięcie na akumulatorze przekracza 13V to prąd płynie do niego:)
    >> 13V to tak na granicy. V spoczynkowe aku to ok 12.8V, wiec raczej
    >> bezpieczne minimum to ok 13.5V, 14V z pelnym obciażeniem jest bardzo
    >> dobrze.
    >
    > Oczywiście wszystko się zgadza, miałem na myśli orientacyjne określenie
    > chwilowego kierunku przepływu prądu bez wpinania amperomierza.

    No tak, masz racje. 13V swiadzczy o tym, ze aku nie oddaje energii, ale
    o sensownym ladowaniu raczej mowy nie ma.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"


  • 17. Data: 2013-10-24 15:32:38
    Temat: Re: GN250
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-24 13:56, Piotr Klimek pisze:
    > Nie przyzwyczajaj się, nie sądzę żebyś pojeździł nim dłużej niż jeden
    > sezon. Po kilku tysiącach kilometrów będziesz już wiedział czego
    > oczekujesz od motocykla i nie sądzę, żeby GN Ci to dawał. Każdy kolejny
    > motocykl to jest ten docelowy i na zawsze :)

    Dla mnie waznym kryterium jest apetyt na paliwo. Chce jeżdzic, a nie
    przygladac sie. Tak samo zreszta z wyborem rajdowki: wole trenowac czyms
    mniejszym, niz przygladac sie wypasionej furze :)
    Obecnie mieszcze sie w 20-25zl/100km i to jest do przyjecia.

    > Motocykl ma 20 lat, więc wszystko zależy od stanu technicznego. Zrób
    > wszystkie wymiany eksploatacyjne, regulacje zaworów, zmierz kompresje i
    > ruszaj w świat. Moja DT125 jest z 96 roku i zawsze do tej pory z wypraw w
    > głebokie błoto w czarnej dupie wracała na kołach o własnych siłach :)

    Pocieszające :)

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"


  • 18. Data: 2013-10-25 09:29:33
    Temat: Re: GN250
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 24 Oct 2013 15:32:38 +0200) ktos podajacy sie za MarcinJM
    wyklawiaturowal co nastepuje:


    > Dla mnie waznym kryterium jest apetyt na paliwo. Chce jeżdzic, a nie
    > przygladac sie. Tak samo zreszta z wyborem rajdowki: wole trenowac czyms
    > mniejszym, niz przygladac sie wypasionej furze :)
    > Obecnie mieszcze sie w 20-25zl/100km i to jest do przyjecia.

    We wszystkich motocyklach jakie miałem do tej pory koszt paliwa był
    pomijalnie niski w porównaniu do innych wydatków. Na DRZ od początku tego sezonu
    wydałem niecałe 4000zł, z czego paliwo to 300zł, dlatego nie zwracam uwagi
    czy pali 5.5L czy 6.5L na 100 kilometrów. W terenie akurat ciężko jest
    natłuc dużo kilometrów, więc tym bardziej widać dysproporcje.


    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
    http://bikepics.com/members/piko/

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: