-
11. Data: 2013-10-24 12:52:25
Temat: Re: GN250
Od: "sbd" <s...@m...com>
Użytkownik "MarcinJM" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:5268f7d8$0$2295$65785112@news.neostrada.pl...
> Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. Ale chyba, z tego
> co widze na schemacie, oswietlenie pracuje na odrebnej fazie alternatora,
> wiec na ładowanie nie powinno miec wpływu. Z trzeciej strony po
> zatrzymaniu silnika reflektor jest zasilany, wiec w jakis sposob jest
> polaczenie reflektor <> aku. Niestety nie mam schematu, chocby ideowego,
> regulatora.
Jeśli napięcie na akumulatorze przekracza 13V to prąd płynie do niego:)
Mierzyłem podczas "okresowego przeglądu" i na światłach przy 2-3tys obr
na pewno było ponad 14V.
pozdrawiam
sbd
-
12. Data: 2013-10-24 12:57:15
Temat: Re: GN250
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
W dniu 2013-10-24 12:44, AZ pisze:
> Mysle, ze nie ma co sie nad tym doktoryzowac tylko sprobowac ;-) Jakby
> byl problem z ladowaniem zawsze mozesz urwac pare watow wkladajac jakas
> ledowa zarowek zamiast tylnej postojowki i oswietlenia tablicy na
> przyklad ;-)
Problem w tym, ze ja to juz zrobilem :)
Refleksja przyszla pozniej :P
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
13. Data: 2013-10-24 13:08:41
Temat: Re: GN250
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
W dniu 2013-10-24 12:52, sbd pisze:
>
> Użytkownik "MarcinJM" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:5268f7d8$0$2295$65785112@news.neostrada.pl...
>> Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad. Ale chyba, z
>> tego co widze na schemacie, oswietlenie pracuje na odrebnej fazie
>> alternatora, wiec na ładowanie nie powinno miec wpływu. Z trzeciej
>> strony po zatrzymaniu silnika reflektor jest zasilany, wiec w jakis
>> sposob jest polaczenie reflektor <> aku. Niestety nie mam schematu,
>> chocby ideowego, regulatora.
>
> Jeśli napięcie na akumulatorze przekracza 13V to prąd płynie do niego:)
> Mierzyłem podczas "okresowego przeglądu" i na światłach przy 2-3tys obr
> na pewno było ponad 14V.
13V to tak na granicy. V spoczynkowe aku to ok 12.8V, wiec raczej
bezpieczne minimum to ok 13.5V, 14V z pelnym obciażeniem jest bardzo dobrze.
Tyle ze szoly pamietam :P
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
14. Data: 2013-10-24 13:27:55
Temat: Re: GN250
Od: "sbd" <s...@m...com>
>>> Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad.
>> Jeśli napięcie na akumulatorze przekracza 13V to prąd płynie do niego:)
> 13V to tak na granicy. V spoczynkowe aku to ok 12.8V, wiec raczej
> bezpieczne minimum to ok 13.5V, 14V z pelnym obciażeniem jest bardzo
> dobrze.
Oczywiście wszystko się zgadza, miałem na myśli orientacyjne określenie
chwilowego kierunku przepływu prądu bez wpinania amperomierza.
pozdrawiam
sbd
-
15. Data: 2013-10-24 13:56:08
Temat: Re: GN250
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Wed, 23 Oct 2013 19:04:54 +0200) ktos podajacy sie za MarcinJM
wyklawiaturowal co nastepuje:
> Witam
Cześć.
> Kupiłem niedawno taki sprzet. To moj pierwszy motor (choc mam 43 lata :P
>) (skutera 150ccm nie zaliczam do motocykli).
> Pojezdzilem nieco i to jestem zadowolony. chyba zostanie ze mna na dluzej.
Nie przyzwyczajaj się, nie sądzę żebyś pojeździł nim dłużej niż jeden
sezon. Po kilku tysiącach kilometrów będziesz już wiedział czego
oczekujesz od motocykla i nie sądzę, żeby GN Ci to dawał. Każdy kolejny
motocykl to jest ten docelowy i na zawsze :)
> Sprawa nr 2. Czy jest to motocykl, ktoremu mozna zaufac wybierajac sie
> na kilkutysieczno kilometrowa, spokojna wyprawe krajoznawcza?
> Jakies szczegolne bolaczki modelu? Moj, to rocznik 93, wiec nie jest z
> pierwszych rocznikow.
Motocykl ma 20 lat, więc wszystko zależy od stanu technicznego. Zrób
wszystkie wymiany eksploatacyjne, regulacje zaworów, zmierz kompresje i
ruszaj w świat. Moja DT125 jest z 96 roku i zawsze do tej pory z wypraw w
głebokie błoto w czarnej dupie wracała na kołach o własnych siłach :)
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/
-
16. Data: 2013-10-24 13:57:48
Temat: Re: GN250
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
W dniu 2013-10-24 13:27, sbd pisze:
>>>> Chce zmierzyc amperomierzem w ktora strone plynie prad.
>
>>> Jeśli napięcie na akumulatorze przekracza 13V to prąd płynie do niego:)
>> 13V to tak na granicy. V spoczynkowe aku to ok 12.8V, wiec raczej
>> bezpieczne minimum to ok 13.5V, 14V z pelnym obciażeniem jest bardzo
>> dobrze.
>
> Oczywiście wszystko się zgadza, miałem na myśli orientacyjne określenie
> chwilowego kierunku przepływu prądu bez wpinania amperomierza.
No tak, masz racje. 13V swiadzczy o tym, ze aku nie oddaje energii, ale
o sensownym ladowaniu raczej mowy nie ma.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
17. Data: 2013-10-24 15:32:38
Temat: Re: GN250
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
W dniu 2013-10-24 13:56, Piotr Klimek pisze:
> Nie przyzwyczajaj się, nie sądzę żebyś pojeździł nim dłużej niż jeden
> sezon. Po kilku tysiącach kilometrów będziesz już wiedział czego
> oczekujesz od motocykla i nie sądzę, żeby GN Ci to dawał. Każdy kolejny
> motocykl to jest ten docelowy i na zawsze :)
Dla mnie waznym kryterium jest apetyt na paliwo. Chce jeżdzic, a nie
przygladac sie. Tak samo zreszta z wyborem rajdowki: wole trenowac czyms
mniejszym, niz przygladac sie wypasionej furze :)
Obecnie mieszcze sie w 20-25zl/100km i to jest do przyjecia.
> Motocykl ma 20 lat, więc wszystko zależy od stanu technicznego. Zrób
> wszystkie wymiany eksploatacyjne, regulacje zaworów, zmierz kompresje i
> ruszaj w świat. Moja DT125 jest z 96 roku i zawsze do tej pory z wypraw w
> głebokie błoto w czarnej dupie wracała na kołach o własnych siłach :)
Pocieszające :)
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
18. Data: 2013-10-25 09:29:33
Temat: Re: GN250
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Thu, 24 Oct 2013 15:32:38 +0200) ktos podajacy sie za MarcinJM
wyklawiaturowal co nastepuje:
> Dla mnie waznym kryterium jest apetyt na paliwo. Chce jeżdzic, a nie
> przygladac sie. Tak samo zreszta z wyborem rajdowki: wole trenowac czyms
> mniejszym, niz przygladac sie wypasionej furze :)
> Obecnie mieszcze sie w 20-25zl/100km i to jest do przyjecia.
We wszystkich motocyklach jakie miałem do tej pory koszt paliwa był
pomijalnie niski w porównaniu do innych wydatków. Na DRZ od początku tego sezonu
wydałem niecałe 4000zł, z czego paliwo to 300zł, dlatego nie zwracam uwagi
czy pali 5.5L czy 6.5L na 100 kilometrów. W terenie akurat ciężko jest
natłuc dużo kilometrów, więc tym bardziej widać dysproporcje.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/