  • 121. Data: 2023-12-03 14:46:54
    Temat: Re: FreestyleLibre -- tylko trochę ;) OT
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    > U mnie nie ma tego problemu bo korzystam dla żony z MiBand5.

    U Ciebie nie ma tego problemu, bo nie masz WearOS w zegarku, i nie masz
    możliwości łączenia zegarka z sensorem.

    > Jest apka
    > do telefonu, która przesyła dane do opaski/zegarka:
    >
    > https://bigdigital.home.blog/2022/06/16/watchdrip-a-
    new-application-for-xdrip-watch-integration/

    > ...co ułatwiło mi sprawę zakupu innego smartwacza, bo MiBand już miała
    > od dawna.

    Hehe!
    Ja o zupie, ty o...

    ... czym innym.

    Nie widzę sensu w dublowaniu telefonu. Tak miałem w zegarku Amazfit, ale
    szybko zrezygnowałem.
    Chodzi mi (od tego zacząłem odpowiadać w tej dyskusji) o komunikację
    zegarka z sensorem. Tylko zegarek-sensor. Bez pośrednictwa telefonu.
    I cały czas piszę wyłącznie odnośnie do tej funkcjonalności, dla tej
    funkcjonalności kupiłem zegarek z WearOS. Nie chcę mieć przymusu
    chodzenia zawsze z telefonem przy sobie.

    --
    -
    Akarm

  • 122. Data: 2023-12-03 20:25:13
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.12.2023 o 14:46, Akarm pisze:

    > Po prostu - potrafię czytać.

    W którym miejscu? Chodzi mi LV. Gdzie odczytujesz dane, przesłane z JG?

    JG nie podaje powiadomienia o przesłanych danych a status, jakkolwiek
    sprawdzać jest dość enigmatyczny.

    > Oprócz LibreLink dane do LibreView przekazuje Juggluco.

    Przekazywało, kiedyś, bo sprawdzałem. Teraz, po ostatnich aktualizacjach
    LV i LL, ta opcja (przynajmniej w Polsce) nie działa. Nie ma żadnych
    danych po stronie LV.

    > Właśnie o tym przecież pisałem. Pierwsze zdanie w cytacie powyżej.

    To po co mnie powielasz, skoro napisałem to przed Tobą (01.12.2023, 10:24)?

    Tutaj piszesz o "kombinowaniu" w sensie, zmiany na inne niż LL logowanie.
    Tak to nie działa w sensie. Próbowałem kilka razy całkowicie wylogować
    LL i używać JG. Niestety, kiedyś działało a teraz już nie działa. Nie ma
    żadnych wskazań czy to NFC czy BT z JG.

    > To nie jest wymagane i nic takiego nie pisałem.
    > To jest konieczne do prawidłowego prowadzenia cukrzycy. Ja tak robię od
    > kilkudziesięciu lat i dzięki temu nie mam żadnych powikłań. A cukrzycę
    > mam dość trudną w prowadzeniu, z powodu cukrzycy mam II grupę inwalidzką.

    Czyli możesz używać lepszych aplikacji do prowadzenia dziennika a
    używanie LL nie jest tutaj wymagane, CBDU.

    > Działa, działa...
    > Cały czas.
    > Na grupie FreeStyle Libre trafiają się sieroty, które proszą o radę, bo
    > Juggluco nie wysyła danych na LibreView.  :D
    > Ale nawet najbardziej oporne wkrótce dziękują za pomoc.

    U mnie wygląda to jednak inaczej, bo żona chce mieć LL, żeby ładnie
    działało z LLUp...czyli jest wymagane LL...ale możesz mi wierzyć, że to
    co było jakiś czas temu, już nie działa z JG, przynajmniej u mnie. Nie
    generuje się żaden błąd, nic zupełnie a danych na LV z JG nie ma.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 123. Data: 2023-12-04 01:11:42
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    > W którym miejscu? Chodzi mi LV. Gdzie odczytujesz dane, przesłane z JG?

    Na komputerze stacjonarnym, pracującym pod kontrolą Windows, otwieram
    przeglądarkę i przy jej pomocy loguję się do LibreView.
    Kiedy już jestem zalogowany, klikam w przycisk "Raporty dotyczące
    stężenia glukozy" po czym przeglądam dane przewijając stronę.

    > JG nie podaje powiadomienia o przesłanych danych a status, jakkolwiek
    > sprawdzać jest dość enigmatyczny.

    Nie bardzo rozumieć...
    Może twoja próbować napisać zrozumialej?

    > Przekazywało, kiedyś, bo sprawdzałem. Teraz, po ostatnich aktualizacjach
    > LV i LL, ta opcja (przynajmniej w Polsce) nie działa. Nie ma żadnych
    > danych po stronie LV.

    Przekazuje cały czas.

    > Czyli możesz używać lepszych aplikacji do prowadzenia dziennika a
    > używanie LL nie jest tutaj wymagane, CBDU.

    Od ubiegłego wieku używałem Camit, pobierający wszystkie dane z mojego
    glukometru, czyli dawki dwóch rodzajów insulin, jedzenie, dodatkowe
    zdarzenia w rodzaju roweru, czy basenu albo choroby. Od ponad trzech lat
    przerzuciłem się na mySugr, bo dwudziestoletni glukometr zaczął się
    rozlatywać i musiałem wziąć jakiś nowszy, czyli Accu-Chek Instant.
    MySugr jest teraz najlepszym dzienniczkiem. A najlepszym glukometrem
    jest Contour, każdy z serii Plus. Szkoda, że ma do nieużywalną
    aplikację. Z glukometrów coraz rzadziej korzystam, ale z aplikacji
    mySugr nadal.

> [...]
    > co było jakiś czas temu, już nie działa z JG, przynajmniej u mnie. Nie
    > generuje się żaden błąd, nic zupełnie a danych na LV z JG nie ma.

    A, i jeszcze jeden powód używania LibreLink mam: tylko ta aplikacja
    pobiera dawki insuliny ze wstrzykiwacza. A zdarza mi się zapomnieć o
    wpisaniu.

    Juggluco nie generuje żadnych informacji o błędach braku przesyłania
    danych do LibreView. Jeśli użytkownik coś naknocił, to po prostu na
    LibreView będzie pusto.

    --
    -
    Akarm

  • 124. Data: 2023-12-04 16:35:09
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.12.2023 o 01:11, Akarm pisze:

    > Nie bardzo rozumieć...
    > Może twoja próbować napisać zrozumialej?

    W JG masz "numerki" jedynie w statusie przesyłania do LV.

    [...]

    > A najlepszym glukometrem
    > jest Contour, każdy z serii Plus. Szkoda, że ma do nieużywalną
    > aplikację.

    Jak dla mnie, (żony) ta apka
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.as
    censia.contour
    całkiem ładnie się sprawowała i nie było żadnych problemów.

> [...]
    > wpisaniu.
    >
    > Juggluco nie generuje żadnych informacji o błędach braku przesyłania

    To właśnie na początku napisałem ale wcześniej nie zrozumiałeś.

    > Jeśli użytkownik coś naknocił, to po prostu na
    > LibreView będzie pusto.

    I tak teraz tego nie będę sprawdzał ponownie, bo żona uznała że LL jest
    dla niej podstawą.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 125. Data: 2023-12-04 16:52:10
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > możliwości łączenia zegarka z sensorem.

    new-application-for-xdrip-watch-integration/

    Weś "niepierdol" :) Piszę o tym, że żona nie chce w ogóle nosić krowiska
    na ręce a telefon ma zawsze przy sobie. Na dodatek ładuje opaskę raz na
    tydzień a padnięcie opaski czy smartwacza jest częstsze niż telefonu.

    > ... czym innym.
    >
    > Nie widzę sensu w dublowaniu telefonu. Tak miałem w zegarku Amazfit, ale
    > szybko zrezygnowałem.

    Jak odpaliłem żonie MiBand to jest zachwycona, bo często ma wyciszony
    telefon i nie słyszała alarmów a na dodatek nie musi co chwilę
    wyskakiwać telefonu z torebki. Wystarczy że spojrzy na opaskę. Podobnie
    z przeglądaniem historii, jest megałatwa w telefonie...a podobno Ty,
    jeszcze dopisujesz posiłki itd... bezsęs.

> [...]
    > funkcjonalności kupiłem zegarek z WearOS. Nie chcę mieć przymusu
    > chodzenia zawsze z telefonem przy sobie.

    Lekko głupi pomysł, bo musisz zapewnić dodatkowo kartę SIM/e-sim, żeby
    nie używać w ogóle telefonu a smartłocz z SIM żyje max 2 dni i to w
    porywach. Inna sprawa to skanowanie sensora, gdzie zmienia się położenie
    z prawej na lewą. Z zegarkiem to kłopotliwe. WearOs, też nie jest
    wykładnią, bo jest jeszcze tani Amazfit Verge z e-sim i Androidem i
    sądzę że dałoby się to tam odpalić bez większych problemów.

    https://smartniej.pl/android/huami-amazfit-verge-2-s
    martwatch-z-nfc-ekg-i-esim/

    Miałem starszy model bez e-sim i podarowałem go po 4 latach komuś ale
    dało się bez problemu instalować apki (app).
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 126. Data: 2023-12-05 10:37:24
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    > Lekko głupi pomysł, bo musisz zapewnić dodatkowo kartę SIM/e-sim, żeby
    > nie używać w ogóle telefonu

    Nie, nie muszę mieć e-SIM.
    Nie muszę, bo nie muszę mieć cały czas telefonu przy sobie, nie muszę
    być uwiązany.
    Zdaję sobie sprawę z faktu, że istnieją ludzie, którzy nie wyobrażają
    sobie życia bez telefonu. Ja nie muszę, jestem normalny.

    > Inna sprawa to skanowanie sensora

    Po kiego jakieś skanowanie sensora?
    Sensor uruchamia się poprzez skanowanie telefonem.

    > gdzie zmienia się położenie
    > z prawej na lewą. Z zegarkiem to kłopotliwe.

    Ja noszę sensory wyłącznie na lewej ręce.
    Na udzie przestałem ze względu na ślady po "igle", na piersi przestałem
    ze względu na włosy.

    > WearOs, też nie jest
    > wykładnią, bo jest jeszcze tani Amazfit Verge z e-sim i Androidem i
    > sądzę że dałoby się to tam odpalić bez większych problemów.

    Nie.
    Amazfit nie ma zegarka z Androidem.

    > https://smartniej.pl/android/huami-amazfit-verge-2-s
    martwatch-z-nfc-ekg-i-esim/

    Ta wersja nie miała Androida.
    Następne też nie mają.

    > Miałem starszy model bez e-sim i podarowałem go po 4 latach komuś ale
    > dało się bez problemu instalować apki (app).

    Uwierzyłbym, gdybym nie miał dostępu do informacji producenta.

    --
    -
    Akarm

  • 127. Data: 2023-12-05 10:59:37
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.12.2023 o 10:37, Akarm pisze:

    > Po kiego jakieś skanowanie sensora?
    > Sensor uruchamia się poprzez skanowanie telefonem.

    I tu Cię mam :) Jeśli nie skanujesz NFC co jakiś czas to na LV nie ma
    danych z sensora bo BT działa tylko jako CGM i nie przesyła tych danych
    do LV :) Sprawdzono.

> [...]
    >
    > Ta wersja nie miała Androida.
    > Następne też nie mają.

    > Uwierzyłbym, gdybym nie miał dostępu do informacji producenta.

    Jak zwykle, masz złe dane:

    "Amazfit Verge wyposażony jest w autorski system operacyjny Amazfit OS
    (który bądź co bądź oparty jest na Androidzie), a nie Wear OS od Google.
    Ten OS niestety nie jest w Polsce obsługiwany i płacenie za pomocą
    modułu NFC raczej nie będzie u nas możliwe. Jeśli jednak ta ,,wada" was
    nie zraziła to możemy przejść do kolejnych szczegółów urządzenia."

    https://www.instalki.pl/news/hardware/xiaomi-znowu-l
    epsze-prezentuje-smartwatch-amazfit-verge-z-fantasty
    czna-bateria/

    Wiem, bo go miałem i instalowałem sobie na nim apki (app) bez żadnego
    problemu. Miałem tam nawigację, odczytywanie godziny,gry, ze sklepu Play
    swoje ustawienia a nawet wgrałem ROM po polsku. Bez problemu działał tam
    VLC player i mogłem filmy oglądać.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 128. Data: 2023-12-05 11:12:42
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    > Jak dla mnie, (żony) ta apka
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=com.as
    censia.contour

    Zapewne widzisz mój wpis, dotyczący tej aplikacji?

    > całkiem ładnie się sprawowała i nie było żadnych problemów.

    Niektórzy ludzie będą cieszyli się byle czym.
    Długo pisałem i dzwoniłem do przedstawicieli producenta. Niby dodali
    wreszcie raporty w formacie XLS, ale nie ma w nich wszystkiego z
    aplikacji, brakuje znaczącej części wpisów. No jadłospisu nie
    naprawili. Już nie chce mi się z nimi kontaktować. To już mocno OT, i
    tak za dużo napisałem.

    > I tak teraz tego nie będę sprawdzał ponownie, bo żona uznała że LL jest
    > dla niej podstawą.

    Skoro wystarcza, to i dobrze.
    Przypominam tylko, że ja zareagowałem w sprawie używania sensora z
    zegarkiem. Tylko z zegarkiem. Tego dotyczył mój pierwszy wpis w tej
    dyskusji. Cała reszta wpisów też kręci się wokół tego połączenia, czyli
    tłumaczenia, że w grę wchodzi (jak dotąd) tylko Juggluco.

    --
    -
    Akarm

  • 129. Data: 2023-12-05 21:47:35
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    > I tu Cię mam :) Jeśli nie skanujesz NFC co jakiś czas to na LV nie ma
    > danych z sensora bo BT działa tylko jako CGM i nie przesyła tych danych
    > do LV :) Sprawdzono.

    Dlatego Juggluco robi to za użytkownika - wysyła skany do LibreView,
    mimo że użytkownik w ogóle nie skanuje sensora. Jedyne dwa skany - to
    inicjowanie sensora.

    Kiedy zainstaluję Juggluco na zegarku, to i tak będę używał LibreLink,
    więc tego nie sprawdzę, Juggluco ma być dla mnie, a nie dla LibreView.
    Ludzie, którzy nie używają LibreLink, korzystają z Juggluco i ta
    aplikacja im wystarcza. Nie opisują posiłków, niektórzy nawet nie
    wpisują dawek insuliny! I takim cukrzykom w zupełności wystarcza
    Juggluco. Nie mają nic więcej. Zegarek z zainstalowaną aplikacją
    Juggluco powoduje dodatkowo, że nie trzeba nosić telefonu. Telefon jest
    konieczny tylko do zainstalowania Juggluco w zegarku. A zegarek z
    Juggluco i e-SIM (np. TicWatch) może spowodować, że pewnym ludziom,
    używającym sensorów, telefon nie będzie potrzebny już zupełnie.

    > Jak zwykle, masz złe dane:

    Nie, nie "masz złe dane", tylko nie mam danych. Producent nie napisał,
    że jego zegarki miały Androida.

> [...]
    > problemu. Miałem tam nawigację, odczytywanie godziny,gry, ze sklepu Play
    > swoje ustawienia a nawet wgrałem ROM po polsku. Bez problemu działał tam

    Kiedy ten zegarek był dostępny, to ja nie interesowałem się smartwatchami.
    Dzisiaj swój zegarek zostawiłem w serwisie, żeby sprawdzili dlaczego
    każde wyświetlenie IP pokazuje inny numer portu. W samsungowym salonie
    firmowym przy Kercelaku obecna jest tylko obsługa do przyjmowania i
    wydawania sprzętu, nie ma fachowca, którego można zapytać.

    --
    -
    Akarm

  • 130. Data: 2023-12-05 22:14:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.12.2023 o 21:47, Akarm pisze:

    > Dlatego Juggluco robi to za użytkownika - wysyła skany do LibreView,
    > mimo że użytkownik w ogóle nie skanuje sensora. Jedyne dwa skany - to
    > inicjowanie sensora.

    No właśnie od jakiegoś czasu tego nie robi (sprawdzone) dałem sobie 4
    dni na sprawdzanie a możesz mi wierzyć, potrafię.

    > Nie opisują posiłków, niektórzy nawet nie
    > wpisują dawek insuliny!

    A niby po co? Dotąd mieli glukometr i też nigdzie nie wpisywali. Moja
    żona nie robi żadnych zapisków, bo jej to do niczego nie jest potrzebne.

    > Telefon jest
    > konieczny tylko do zainstalowania Juggluco w zegarku.

    Nie jest, można użyć komputera.

    > A zegarek z
    > Juggluco i e-SIM (np. TicWatch) może spowodować, że pewnym ludziom,
    > używającym sensorów, telefon nie będzie potrzebny już zupełnie.

    Dokąd LV nie wprowadzi następnych zabezpieczeń przed obcymi apkami :)

    > Nie, nie "masz złe dane", tylko nie mam danych. Producent nie napisał,
    > że jego zegarki miały Androida.

    Napisał, trzeba było doczytać.

    epsze-prezentuje-smartwatch-amazfit-verge-z-fantasty
    czna-bateria/

    > Kiedy ten zegarek był dostępny, to ja nie interesowałem się smartwatchami.

    Jest nadal dostępny za grosze/nowy.
    https://allegro.pl/oferta/amazfit-verge-lite-smartwa
    tch-zegarek-sport-14221946910
    Swój wydałem tylko dlatego, że mi się znudził. Po 4 latach bateria może
    nie trzymała 8 dni a 7 ale poza tym to był dotąd najlepszy smartwacz
    jaki miałem. Teraz mam Amazfit GTR4 ale nie jestem beneficjentem
    cukrzycy więc nie kombinuję. Po 2 tygodniach go ładuję, pomimo
    włączonych wszystkich możliwych opcji oprócz always display. Niestety ma
    ZeppOS więc odbiega nieco od poprzednika, jeśli chodzi o
    możliwości...ale za chwilę się to zmieni, chociaż Huami też pilnuje się
    przed taką opcją.

> [...]
    > firmowym przy Kercelaku obecna jest tylko obsługa do przyjmowania i
    > wydawania sprzętu, nie ma fachowca, którego można zapytać.
    IP czego? WiFi czy BT? Przecież to idzie sprawdzić po stronie smartfona.
    Nie bawiłem się w taką konfigurację, bo w sumie "nienawidzę" już
    Samsunga w żadnej edycji. Sparzyłem się kilka razy na wielu modelach
    łącznie z Gear-S i telefonach od 4 do 8. Po 2-3 latach wszystkie miały
    jakieś usterki, zupełnie nie związane z normalnym użytkowaniem. Osrałem
    Samsunga na resztę życia i nigdy nie kupię.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>