eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFrancuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-)
    Date: Thu, 23 Mar 2017 13:55:10 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 173
    Message-ID: <ob0gjo$9a6$1@node2.news.atman.pl>
    References: <58c66a8a$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <oa83jv$64k$1@node1.news.atman.pl>
    <1ofqtxdfi9rce$.18x550iv3tjhy$.dlg@40tude.net>
    <oao1ct$5hs$1@node1.news.atman.pl>
    <xbmsbl3t7j18.pkftljd03vbt$.dlg@40tude.net>
    <oapmv6$p6l$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <oaq26r$a75$1@node1.news.atman.pl>
    <qh50ezmcd7q3.9qe5frq2ji5f$.dlg@40tude.net>
    <oaqv66$6ar$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@4...net>
    <oashoo$g7r$1@node2.news.atman.pl>
    <ewcxm476l1db$.151xnnobc3y8o.dlg@40tude.net>
    <oatmpm$im9$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1490273720 9542 46.21.210.209 (23 Mar 2017 12:55:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Mar 2017 12:55:20 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.8.0
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    X-Antivirus: Avast (VPS 170323-0, 2017-03-23), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2602428
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-03-23 o 00:50, Tomasz Pyra pisze:

    >>> Wystarczająco szybkie i ciężkie żeby powiedzieć że życie każdego wisi na
    >>> gumowym wężyku ;)
    >>
    >> Naprawdę przesadzasz.
    >> Ile znasz wypadków śmiertelnych spowodowanych pękniętym wężykiem ?
    >
    > No właśnie w tym rzecz - jest ich pewnie na tyle mało, że można zostawić
    > wężyki takie jakie są i przy nich nie kombinować. Nawet jeśli czasem się
    > zdarzają wypadki.

    A zdarzają się wypadki śmiertelne z powodu pęknięcia ?
    Bo nie znam i dlatego dopytuje.

    >>> No właśnie póki co one takie naszpikowane że powie Ci że się żarówka w
    >>> podświetleniu tablicy przepaliła, ale przewodów hamulcowych akurat nie
    >>> sprawdzi.
    >>
    >> Powie że są ubytki płynu hamulcowego.
    >
    > A to te "naszpikowane elektroniką" to masz na myśli np. 125p z kontrolką
    > minimalnego poziomu płynu hamulcowego?
    > Ale to wiesz, że kontrolka się zapali długo, długo po urwaniu wężyka?
    > Zabezpiecza tylko przed przypadkiem jak ktoś w nocy przyjdzie i przetnie
    > wężyk i powolnymi ubytkami płynu na skutek wycieków, a nie pełnego
    > rozszczelnienia.

    Nie mam na myśli takiego.
    Ale wymieniony zabytek miał dwa układy, więc nawet jak z jednego
    płyn wybył to drugi pozwolił na zwolnienie.
    A kolejny niezależny czyli ręczny pozwolił stanąć.

    >>> Kolejna sprawa że te wężyki to one raczej pękają właśnie w trakcie
    >>> hamowania, a jeszcze częściej w trakcie awaryjnego, więc informacja o tym
    >>> nawet gdyby była, to spóźniona.
    >>
    >> I uważasz że w przeciągu ułamka sekundy spadnie ciśnienie w układzie
    >> hamowania ? Porozmawiaj z kimś zorientowanym.
    >
    > Oczywiście że spadnie do zera - zgodnie z prawem Pascala spadnie
    > natychmiast i to we wszystkich obwodach hamowania w chwili powstania
    > przerwy w którymkolwiek miejscu układu.
    > Układ hamulcowy jest dwuobwodowy, więc zostaje jeszcze możliwość wciśnięcia
    > pedału dużo głębiej niż normalnie i gdzieś przed podłogą możesz liczyć na
    > wymagane chyba 30% skuteczności hamowania z jednego obwodu działającego na
    > dwa koła po przekątnej.

    Czyli jednak.

    > Uwierz - słabo to wtedy hamuje i bardzo krzywo.

    Słabo owszem, krzywo nie, przynajmniej jeśli masz te hamulce wyregulowane.

    >> Jak coś pęknie w trakcie mocnego depnięcia, ja trafiłem na uszczelkę
    >> tłoczka to poczujesz to dopiero przy kolejnym hamowaniu.
    >
    > Uszczelka tłoczka to zupełnie inna bajka i jej awaria nie spowoduje nagłej
    > utraty ciśnienia, jedynie wyciek, raczej dość powolny.
    > Utratę ciśnienia to byś miał jakbyś wypchnął cały tłoczek z cylinderka.
    >
    >
    >> A na to elektronika pomoże.
    >
    > Jedyny zapasowy układ który może jakkolwiek sterować hamulcami w przypadku
    > braku ciśnienia w układzie hydraulicznym to hamulec awaryjny, tzw. ręczny.
    > Ale jego nie uruchamia elektronika, a kierowca - chociaż w nowych autach na
    > prąd, ale jednak manualnie.

    Nie miałem na myśli zahamowanie przez elektronikę a informację że
    układ hamulcowy jest niesprawny lub wymaga uzupełnienia.
    Jak kierowca to oleje przestaje to być wyłączna winą braku płynu.

    >>> No w każdym razie to co ma procesor jest to "rdzeń" (core).
    >>> "Jądro" (kernel) w informatyce ma system operacyjny i oznacza coś zupełnie
    >>> innego.
    >>
    >> To że nie spotkałeś się z takim nazewnictwem nie oznacza że nie było
    >> stosowane. A teorie że ktoś pomylił sprzęt z oprogramowaniem nie
    >> świadczą o tonie najlepiej.
    >
    > Tak szeroko było stosowane, że aż Google znalazło jeden przykład na
    > "procesor wielojądrowy" i dwa na "wielojądrowy procesor".

    Czyli przyznajesz ze jednak było stosowane.
    To teraz przeproś i po sprawie.

    >>> I również nie jest prawdą jakoby od iluśnastu lat w dziedzinie elektroniki,
    >>> wyłącznie marketingowcy oszukiwali Cię na temat ilości rdzeni procesora ;)
    >>
    >> Nie twierdzę że mnie oszukiwali.
    >
    > No pisałeś że że od wielu lat od kiedy na rynku pojawiły się procesory
    > wielordzeniowe, nie ma postępu w dziedzinie komputerów ;)
    > Do tego "wielojądrowość" i ja wtedy tylko nieśmiało przypominam, że ja np.
    > o balecie nie staram się dyskutować, zwłaszcza z tancerzami :)

    Bo takiego jak kiedyś kiedy przyrost mocy był odczuwalny dla wszystkich
    nie ma.

    >>> Idąc tym tropem można by zauważyć, że w ogóle samochody jako takie są
    >>> niebezpieczne i że bezpieczniej by było bez.
    >>
    >> Ale miej wygodniej.
    >
    > No czyli zupełnie jak bez IoT, czy internetu w ogóle - wszystko się da, ale
    > mniej wygodnie.

    Znowu przeginasz. Tylko patrzeć kiedy zaproponujesz likwidacje okien.
    Ewentualnie napisz co dla ciebie robi IoT i dlaczego tego brak będzie
    nie wygodny ?
    Może faktycznie coś przegapiłem ?

    >>> IoT niesie za sobą nowe możliwości i funkcjonalności - tyle że należy po
    >>> prostu robić to dobrze, a nie źle.
    >>
    >> Dziura w ścianie też. Dostajesz nowy widok, polepsza się wentylacja.
    >
    > To że nie widzisz zastosowania dla IoT, nie znaczy że ich nie ma.
    > Ja tam w zasadzie mógłbym się z Tobą zgodzić, bo mi też to do szczęścia nie
    > wydaje się być potrzebne, ale jednak ludzie używają i się cieszą.
    > Nie masz czasem wrażenia że za młodu trawa była zieleńsza, jabłka
    > smaczniejsze, a teraz tylko wszystko ta elektronika oszukana i w ogóle
    > człowieka w krzyżu łupie od tych wszystkich komputerów we wszystkim?

    Widzę zastosowania. Tyle że na dzień dzisiejszy dla większości są
    warte tyle co podana jako przykład dziura w ścianie.

    >>> Bankowość elektroczna potrafiłą odrobić lekcję i obecnie zapewnia
    >>> przyzwoity poziom bezpieczeństwa i IoT też pewnie pójdzie tą drogą bo się
    >>> ludzie zdenerwują jak się będą masowo dziać złe rzeczy.
    >>
    >> Zapewnia, pomijając wpadki co jakiś czas.
    >> https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/polityka-komerc
    ja-i-niekompetencja-czyli-echa-ataku-na-polskie-bank
    i/
    >> https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/techniczna-anal
    iza-scenariusza-przebiegu-ataku-na-polskie-banki/
    >
    > Oczywiście, zawsze będą "napady na bank" takie czy inne - chodzi o to żeby
    > nie były łatwie i nagminne, a z tych co się zdarzyły wyciągać wnioski na
    > przyszłość.
    >
    > Zauważ ile wyższy jest poziom bezpieczeństwa dla użytkownika indywidualnego
    > zapewniany przez bankowość internetową, niż poziom bezpieczeństwa samochodu
    > z systemem bez kluczyka.

    Kiedy naprawdę jest niższy niż taki tradycyjny gdzie musisz przyjść
    osobiście, wylegitymować się i złożyć dyspozycję.

    >>> Cała nadzieja w rynku afer.
    >>> Ktoś pokaże jak używając aplikacji na smartfona rozbić zdalnie samochód
    >>> sąsiada, albo wywołać pożar w garażu i powinni się opamiętać.
    >>>
    >> Coś nie bardzo w to wierzę.
    >> Sieci komputerowej nikt nie likwiduje mimo że w wielu przypadkach
    >> służy do popełniania przestępstw.
    >
    > Ale póki co tą siecią nie można Ci zrobić krzywdy przy niewielkim nakładzie
    > sił i środków.
    > Złośliwy sąsiad tak łatwo nie ukradnie Twoich pieniędzy przez sieć, ani nie
    > podsłucha Twojego ruchu sieciowego nawet jak używasz WiFi, pod warunkiem że
    > w miarę poprawnie to masz skonfugirowane, co nie jest trudne.

    Kradzieże nie są łatwe. Faktem jest że ktoś z wiedzą może mnie okraść
    nie oznacza że będzie to każdy sąsiad.

    > A póki co samochód z systemem bez kluczyka okazuje się że stoi otworem
    > praktycznie dla każdego kto chce.
    >
    Nie dla każdego, jakąś wiedze trzeba posiadać i urządzenie które
    może nie być tanie.
    Tylko się pogubiłem, jesteś za "nowoczesnością" czy przeciw ?


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: