  • 121. Data: 2022-04-23 11:02:20
    Temat: Re: Fotowoltaika jaka obecnie cena za 10 kWp
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 22.04.2022 o 21:43, M M pisze:

    > Ogrzewają się niestety dopiero jak śnieg spłynie. Zastanawiam się czy da się to
    przyspieszyć zasilając string PV "od tyłu" (z ograniczeniem prądowym oczywiście - ale
    włączane na niezbyt długo, więc sprawność nieistotna i coś prostego typu mostek
    3-fazowy i 3 żarówki szeregowo po stronie AC może wystarczy) by je lekko podgrzać i
    pomóc śniegowi spłynąć - czy już wewnątrz paneli są jakieś diody nie pozwalające na
    przepływ prądu w przeciwnym kierunku?
    Widziałem w opisie jakiegoś sterownika do ładowania akumulatora właśnie
    takie rozwiązanie ale chyba na 12V.

    --
    pzdr, j.r.

  • 122. Data: 2022-04-23 11:46:39
    Od: M M <m...@g...com>

    sobota, 23 kwietnia 2022 o 02:41:44 UTC+2 RadoslawF napisał(a):
    > Ile czasu?
    > Bo na agregacie to mogę czekać miesiąc, na elektryku kilka godzin.

    Chodziło mi o hybrydę spalinowo-elektryczną, nie czystego elektryka. Czasu tyle na
    ile wystarczy paliwa, w przerwach na tankowanie podtrzyma UPS. Tylko czy da się w
    stojącym samochodzie uruchomić silnik spalinowy i pobierać kilka kW mocy przez
    dłuższy czas - to dość nowe auta (do kilkunastu lat) już dość mocno skomputeryzowane,
    mogą nie pozwolić.

  • 123. Data: 2022-04-23 12:34:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 23 kwietnia 2022 o 11:46:40 UTC+2 M M napisał(a):
> [...]
    dłuższy czas - to dość nowe auta (do kilkunastu lat) już dość mocno skomputeryzowane,

    I lepiej nie w garażu, zwłaszcza zamkniętym.

  • 124. Data: 2022-04-23 20:20:48
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    mogą nie pozwolić.

    > I lepiej nie w garażu, zwłaszcza zamkniętym.
    Zawsze można zostawić auto wydechem do drzwi i zostawić je uchylone żeby
    się nie udusić później przy wejściu.
    Myślę że odpalone auto powinno sobie poradzić z ładowaniem o ile
    komputer nie wykryje ubytku ładunku.
    Jest tam jakieś złącze żeby "legalnie" pobierać moc?

    Podpięcie się pod oświetlenie itp nie wchodzi w rachubę
    bo moc tam dostępna jest za mała.

    Chyba że bezpośrednio pod alternator przed układem pomiarowym
    ładowania by się wpiąć o ile znów nie wykryje uszkodzenia alternatora.

    --
    pzdr, j.r.

  • 125. Data: 2022-04-24 13:33:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 15 Apr 2022 14:37:35 +0200, Grzegorz Niemirowski

    > To tak serio? Porównałeś fotowoltaikę, która jest praktycznie bezobsługowa z
    > rolnictwem, które wymaga orania, nawożenia, zwalczania chwastów i
    > wykonywania innych czynności. Przy hodowli podobnie. Kowalski ma to wszystko
    > robić żeby zarobić 200 zeta? A jeszcze są koszty prowadzeniach tych
    > działalności, które zupełnie pominąłeś.

    To jest LordDebil. Mi w ten sam sposób próbował wmawiać że jeżdżąc na
    prądzie PHEVem nie mam stałej ceny za 100km przejechane, bo w zimie nie mam
    produkcji z PV -- i też coś bredził o polu ziemniaków.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 126. Data: 2022-04-24 13:35:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Apr 2022 14:50:44 +0200, J.F

    > Ale nie suma sie liczy, tylko jak przezyc grudzien na 61kWh :-(

    Następny. Nie, nie ma to żadnego znaczenia przy prosumencie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 127. Data: 2022-04-24 16:53:27
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 24.04.2022 o 13:33, Myjk napisał:

    > To jest LordDebil. Mi w ten sam sposób próbował wmawiać że jeżdżąc na
    > prądzie PHEVem nie mam stałej ceny za 100km przejechane, bo w zimie nie mam
    > produkcji z PV -- i też coś bredził o polu ziemniaków.

    Bo chłopski ...syn. Tu bredzi o ziemniakach, ale w domu to pyry.

    --
    Collie

  • 128. Data: 2022-04-24 18:14:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 24 kwietnia 2022 o 16:53:30 UTC+2 Collie napisał(a):

    > Bo chłopski ...syn. Tu bredzi o ziemniakach, ale w domu to pyry.
    >
    > --
    > Collie
    I to napisał taki co się wabi i nie wolno mu warknąć jak mu kaczki do miski z żarciem
    srają. Jak tam gwizda filmowa twoja żona. Daj jej zdjęcie. Bo nic tak nie cieszy jak
    cudze nieszczęście

  • 129. Data: 2022-04-25 18:42:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.04.2022 o 13:33, Myjk pisze:

    > To jest LordDebil. Mi w ten sam sposób próbował wmawiać że jeżdżąc na
    > prądzie PHEVem nie mam stałej ceny za 100km przejechane, bo w zimie nie mam
    > produkcji z PV -- i też coś bredził o polu ziemniaków.

    Sam jesteś debil i nie zrozumiałeś co napisałem. Latasz po NNTP i walisz
    konia do swojego PHEVa, insynuując to, że dlatego iż masz PV na dachu to
    jeździsz za grosze.

    Brednia na kółkach, debilu.

    Próbowałem Ci wytłumaczyć, że PV nie ma nic wspólnego z PHEV. Taki
    przykład: Zatrudniam sobie takiego Myjka, co myje samochody. Dostaje
    najniższą krajową a ja za jego usługi moim sprzętem zdzieram skórę
    klientom. Za kasę co mi ten Myjek zarobił, karmię swojego SUVa benzyną.

    ...czyli jeden Myjek daje mi paliwo do mojego auta. Równie dobrze,
    mógłbym mieć PHEVa i karmić go prądem z energetyki za kasę którą mi
    Myjek wypracował.

    Teraz wystarczy napisać, że zamiast paneli PV lepiej mieć takiego Myjka,
    bo nie dość że jadę za darmo, to jeszcze mam na waciki i kino :]

    100 takich Myjków i żyję za free :D

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 130. Data: 2022-04-25 20:08:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 25 Apr 2022 18:42:35 +0200, LordBluzg(R)

    > Sam jesteś debil i nie zrozumiałeś co napisałem. Latasz po NNTP i walisz
    > konia do swojego PHEVa, insynuując to, że dlatego iż masz PV na dachu to
    > jeździsz za grosze.

    Bo jeżdżę za grosze, nawet bez PV, a ty masz z tego powodu straszliwy ból
    dupy bo bulisz 50-60zł/100km i finansujesz aktualnie pisdecję i putinka.

    --
    Pozdor
    Myjk