  • 11. Data: 2021-08-13 16:32:50
    Temat: Re: Fotowoltaika - falownik 1-fazowy przez trafo 230/400V do 2 faz - można?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-08-12 o 20:16, M M pisze:
    > Bez transformatora jest spory prąd upływu, zalecają włączać przez różnicówkę 100 a
    nawet 300 mA.

    To co to za gówniany falownik? U mnie w chacie są na różnicówkach 30mA i
    wszystko hula nic nie wylatuje.
    Zamiast robić protezę kup jakiś sensowny falownik.

    L.

  • 12. Data: 2021-08-13 17:24:46
    Od: M M <m...@g...com>

    piątek, 13 sierpnia 2021 o 16:32:54 UTC+2 Lisciasty napisał(a):
    > Zamiast robić protezę kup jakiś sensowny falownik.

    A nie jest tak, że te drogie sensowne po prostu mają w sobie transformator?
    (niekoniecznie na 50Hz, może być przetwornica DC/DC z separacją - mniejsza i lżejsza)
    Te tanie niesensowne nie zapewniają separacji galwanicznej i panele na dachu to spora
    pojemność do ziemi (dodatkowa oprócz filtrów przeciwzakłóceniowych).
    Cena niestety ma znaczenie - inwestycja ma się zwrócić w rozsądnym czasie, a budżet
    napięty bo do zrobienia dwie, przed końcem roku jeszcze na starych warunkach.
    Pasuje mi też mieć obwód z separacją, by nawet w razie jednego uszkodzenia zasilanie
    nadal było.

  • 13. Data: 2022-01-05 07:37:46
    Od: Runt <r...@e...prv>

    W dniu 2021-08-12 o 23:17, KANALIA* Zenek Kapelinder pisze:
    /.../
    > Chyba zacznę doceniać samochód w którym jedynym działającym urządzeniem
    elektronicznym w czasie jazdy może być radio.

    zenusiu, czyżbyś twoja hulajnoga z czasów PRL dokonała żywota? jak się
    miewają kierunkowskazy przy plecaku? ;-)))

    patrz temat genetyczny idioto!*

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!