eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFotowoltaika - falownik 1-fazowy przez trafo 230/400V do 2 faz - można?Re: Fotowoltaika - falownik 1-fazowy przez trafo 230/400V do 2 faz - można?
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Fotowoltaika - falownik 1-fazowy przez trafo 230/400V do 2 faz - można?
    Date: Thu, 12 Aug 2021 23:15:16 +0200

    W dniu 2021-08-12 o 22:59, heby pisze:

    > To falownik on-grid?
    >
    > Falwoniki do PV są bardzo mocno ograniczone algorytmami. W szczególności
    > możesz swoim trafo spowodować, że inwerter wykryje wyspę.
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Islanding
    Mylisz się i na dodatek wklejasz link którego znaczenia nie rozumiesz, a
    już w pierwszym zdaniu jest wyjaśniona istota pracy wyspowej
    "Islanding is the condition in which a distributed generator (DG)
    continues to power a location even though external electrical grid power
    is no longer present. Islanding can be dangerous to utility workers, who
    may not realize that a circuit is still powered, and it may prevent
    automatic re-connection of devices. "
    czyli za google
    "Islanding to stan, w którym rozproszony generator (DG) nadal zasila
    dane miejsce, mimo że nie ma już zasilania z zewnętrznej sieci
    elektrycznej. Wysadzenie może być niebezpieczne dla pracowników
    użyteczności publicznej, którzy mogą nie zdawać sobie sprawy, że obwód
    jest nadal zasilany, i może uniemożliwić automatyczne ponowne
    podłączenie urządzeń."

    > Czy tak bedzie w rzeczywistości - nie wiem, nie wiadomo jakie algorytmy
    > dostaniesz w firmware i jak potraktują trafo. Przykładowo może zmierzyć
    > impedancję sieci i wyjdzie mu poza zakresem, odcinając go.
    Niczego takiego nie mierzą, falownik g..o obchodzi impedancja sieci,ma
    być podłączony kablem o odpowiednim przekroju i koniec kropka,w manualu
    jest odpowiednia tabelka z jakim.

    --
    Janusz