  • Data: 2013-02-01 18:34:35
    Temat: Re: Fotoradarowe pu??apki na kierowców
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-01-31 22:22, Robert Rędziak wrote:

    > Umiejętność ruszania polega na tym, by szybko włożyć bieg wtedy,
    > kiedy to konieczne, bez kurczowego duszenia sprzęgła przez pół
    > czerwonego. To się da zrobić, tylko trzeba wiedzieć po co zapala
    > się żółte razem z czerwonym, obserwować też inne światła na
    > skrzyżowaniu, a czasami po prostu znać skrzyżowanie.

    Jak zrobią, tak zrobią byle skutecznie. Ja tam raczej skromnie oceniam
    swoje szanse na reakcje na 1 sekundowe żółte światło polegającą na
    zauważeniu zmiany światła, czasie reakcji, wciśnięciu sprzęgła,
    wrzuceniu biegu, puszczeniu tak żeby nie zrobić zrywki i to wszystko
    zanim zapali się zielone. Dlatego tak jak piszesz - można przewidzieć co
    się zaraz stanie - jak dla pieszych kończy migać, to sprzęgło bieg i
    kilka sekund potrzymam - nic mi nie będzie, łożysku też;)

    Jak ktoś umie bez trzymania na sprzęgle - szacunek dla niego, niech tak
    robi, tylko niech rzeczywiście potrafi.

    > Zresztą
    > bywają samochody, gdzie po kilkunastu sekundach duszenia
    > sprzęgła będziesz miał ,,telegraf'' zamiast nogi.

    No większość widać takich;) Same sportowe mocne fury;)

    Shrek.