  • 11. Data: 2012-08-28 18:40:45
    Temat: Re: Fotelik dla dziecka
    Od: PepedB <a...@s...le>

    W dniu 2012-08-15 09:12, BAREK pisze:
    > Na co zwrócić uwagę?

    Może testy? Np.
    http://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung
    /kindersitz-test/detail.aspx?KisiID=216&nc=True
    W zasadzie każda opinia oparta będzie na doświadczeniu z jednym
    fotelikiem. Może pokazać denerwujące wady, ale nie pozwoli na porównanie.
    Niedługo będę stał przed takim samym wyborem jak Ty. Córka ma 14,5kg,
    ale zimą trzeba będzie ją przypinać w kurtce. Obecny fotelik jest do
    18kg i nie wiem, czy sobie poradzi z takim wyzwaniem. 0-13 w ubiegłą
    zimę sobie nie poradził, mimo że do 13kg było jakoś daleko, przy czym
    dopiero niedawno zobaczyłem, że miał regulację oparcia w górę ;)

    --
    Pozdrawiam, Marcin Kaliński
    a-dres:{ksywka}(na)post.pl

  • 12. Data: 2012-08-29 10:11:57
    Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>

    "PepedB" <a...@s...le> wrote in message

    > Moze testy? Np.
    > http://www.adac.de/infotestrat/tests/kindersicherung
    /kindersitz-test/detai
    > l.aspx?KisiID=216&nc=True W zasadzie kazda opinia oparta bedzie na
    > doswiadczeniu z jednym fotelikiem. Moze pokazac denerwujace wady, ale
    > nie pozwoli na porównanie.

    Niekoniecznie :-P
    Moja mlodsza corka "od zawsze" jezdzi w dwoch fotelikach, zeby uniknac
    problemow typu "co zrobic z fotelikiem, bo ja wioze ja do przedszkola, a ty
    odbierasz"

    > Niedlugo bede stal przed takim samym wyborem
    > jak Ty. Córka ma 14,5kg, ale zima trzeba bedzie ja przypinac w kurtce.
    > Obecny fotelik jest do 18kg i nie wiem, czy sobie poradzi z takim
    > wyzwaniem. 0-13 w ubiegla zime sobie nie poradzil, mimo ze do 13kg bylo
    > jakos daleko, przy czym dopiero niedawno zobaczylem, ze mial regulacje
    > oparcia w góre ;)

    Julka uzywala Graco Junior cos tam i Maxi-Cos Rodi XP

    Graco Junior - zalety: tani, lekki, regulowane podlokietniki, 2 male schowki
    wysuwane z podstawy
    wady: zdecydowanie mniej wysuwany zaglowek (Julka
    juz dawno wyrosla z niego i uzywa tylko podpupnika z niego). plaskie
    siedzisko, slabsze trzymanie boczne, kiepskie mocowanie
    pokrycia podlokietnikow - przyklejane rzepy

    Maxi-Cosi Rodi - zalety: mocniejszy, bardziej rozbudowany zaglowek i
    trzymanie boczne, plyta mocujaca (fotelik bardziej stabilny), regulacja -
    mozliwosc odchylenia oparcia przez wysunieciepodstawy na plycie (zdecydowana
    zaleta!), duzy zakres wysuniecia zaglowka (Julka do tej pory jezdzi z
    zaglowkiem)
    wady: mniej odporny material pokrycia (mechaci sie,
    plowieje - pol zaglowka jest wyplowiale), jest regulacja trzymania bocznego,
    ale ze slabymi zatrzaskami i zawsze sie "rozklada", fotelik zabiera duzo
    miejsca na kanapie, trudne wkladanie i wyjmowanie pasa z uchwytu w zaglowku
    (zwlaszcza, jak sie spieszymy)

    --
    Axel