  • 21. Data: 2019-09-28 22:38:04
    Temat: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od czystego?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-28 o 22:21, Shrek pisze:

    > Paliwo ubywa.

    Ale dodać masę paliwa do masy pojazdu potrafi dzieciak z pierwszych klas
    szkoły podstawowej.
    Nadal nie rozumiem, po co waży się auta, albo raczej czy firma mająca do
    dyspozycji ogromne wszak kwoty, nie jest w stanie prawidłowo zważyć
    samochodu.
    Chyba, że robili tak, jak Anglicy w czasie II Wojny Światowej - że
    ustawiali samowyzwalacze w spadochronach, ale zapomnieli, że były
    ustawiane na poziom morza. A skoczkowie skakali w terenach znacznie
    wyższych i spadochrony się nie otwierały.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2019-09-28 22:47:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.09.2019 o 22:38, Adam pisze:

    > Ale dodać masę paliwa do masy pojazdu potrafi dzieciak z pierwszych klas
    > szkoły podstawowej.

    No chyba, że zejdzie wiecej.

    > Nadal nie rozumiem, po co waży się auta,

    Zakładam, że jest w wymogach, że mają ważyć od do.

    --
    Shrek

  • 23. Data: 2019-09-28 23:14:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nic Szrek w stosunku do tego jakiego pecha mial twoj stary jak mu guma pekla.

  • 24. Data: 2019-09-28 23:28:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 28 Sep 2019 22:15:25 +0200, Adam wrote:

    > Przecież waga (w sensie urządzenia, nie masy) to nie jest problem. Jak
    > za lekki, to dociążyć, choćby i z kilogram więcej - w czym problem?

    Problem w tym, że przed wyścigiem masa jest regulaminowa. A po wyścigu...
    różnie. Zależy ile materiału z opon się pogubi.

    Mateusz

  • 25. Data: 2019-09-28 23:49:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Problem w tym, że przed wyścigiem masa jest regulaminowa. A po wyścigu...
    > różnie. Zależy ile materiału z opon się pogubi.

    I paliwa. I czasem innych części... Zastanawia mnie - jak komuś coś
    odpadnie w wyniku kolizji, to jak odpadnie za dużo to go za wagę
    zdyskwalifikują, czy zjeżdza na pitstop i mu odpowiednią ilość butelek
    wody mineralnej wrzucają do bagażnika:)

    --
    Shrek

  • 26. Data: 2019-09-29 00:27:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-28 o 22:47, Shrek pisze:

    > No chyba, że zejdzie wiecej.

    No ale niech ważą BEZ paliwa, aby auto bez paliwa ważyło tyle, ile
    trzeba, lub nieco więcej.
    Nie rozumiem - dla mnie to problem na poziomie przedszkolaka.

    > Zakładam, że jest w wymogach, że mają ważyć od do.

    To wymogi są jakieś idiotyczne, skoro widełki są zbyt wąskie, bez
    uwzględnienia paliwa.
    W takim układzie auta powinny być ważone przed jazdą i przed tankowaniem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2019-09-29 00:38:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie dopisuj sobie Szrek umiejetnosci ktorych nie posiadasz. Zastanawianie sie nie
    jest ci dostepne, na odruchach egzystujesz. A z woda racja. Mogl sie napic zamiast
    niepotrzebnie ryzykowac pekniecie gumy. Mial pecha bo pekla.

  • 28. Data: 2019-09-29 06:58:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Sep 2019 11:14:32 +0200, Marcin N napisał(a):
    > W F1 zawsze pada twierdzenie, że nagumowany asfalt lepiej trzyma.

    Tak mowia i nie tylko w F1

    > Czemu? Przecież asfalt jest z natury porowaty, żeby opony trzymały się
    > tych mikro-szczelin. Czy nagumowanie nie zmniejszy porowatości?

    Tam jest asfalt czy beton ?

    slicki lepiej trzymaja niz opony bieznikowane, wiec moze wypelnienie
    szczelin sluzy.
    Tylko watpie, aby o to chodzilo - moze po prostu warstewka gumy lepiej
    trzyma.

    A swoja droga - jesli asfalt to sa drobne kamyczki posklejane asfaltem
    (wlasciwym) ... to czy ne jest jakos tak, ze po wielu przejazdach
    asfalt jest zdarty z gornej powierzchni i jezdzimy po kamykach ?

    J.

  • 29. Data: 2019-09-29 07:02:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 28 Sep 2019 21:28:04 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > Problem w tym, że przed wyścigiem masa jest regulaminowa. A po wyścigu...
    > różnie. Zależy ile materiału z opon się pogubi.

    Jest waga minimalna.
    A kazdy kg wiecej to mniejsze przyspieszenia, wiec im blizsza
    minimalnej dopuszczalnej tym lepiej.

    A potem trzeba uwazac na koniec.

    J.

  • 30. Data: 2019-09-29 07:28:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Sep 2019 12:58:40 -0700 (PDT), WS napisał(a):
> [...]
    Kolo zebate z gumy do zucia wymysiles. Na dodatek przenoszace setki kilowatow. Do
    skrzyn biegow powinni robic takie kola z miekkiej gumy. Ciche by byly.

    > Hm.. wytrzymalosc w jakim sensie? te gumy w oczach znikaja ;) W moto amatorsko po
    drogach publicznych 2-4tys km, w F1 ze 2 komplety na wyscig... we wspinaczce ze 2
    sezony maks ;)
    > Jaki dasz wsp. tarcia, jesli motocykl z porzadnymi oponami ma przyspieszenie ponad
    1g? Teoria szkolna sie sypie...

    Szkolna teoria nie mowi jaki jest wspolczynnik tarcia - ale istotnie -
    w tabelkach trudno znalezc 1.

    Jeszcze ciekawsze sa dragstery - to w ciagu 4-5s przekracza 500kmh.
    Przyspieszenie na starcie ponoc 3g ... a przeciez docisk
    aerodynamiczny jeszcze nie dziala.

    J.