-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Formuła 1 - dlaczego 'nagumowany' asfalt jest przyczepniejszy od
czystego?
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5d8f2475$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
From: Czarek <c...@n...fm>
Date: Sat, 28 Sep 2019 16:03:33 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.1.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5d8f2475$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 23
Message-ID: <5d8f6834$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.230.1.66
X-Trace: 1569679412 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 503 89.230.1.66:2929
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2662986
[ ukryj nagłówki ]
W dniu 28.09.2019 o 11:14, Marcin N pisze:
> W F1 zawsze pada twierdzenie, że nagumowany asfalt lepiej trzyma.
> Czemu? Przecież asfalt jest z natury porowaty, żeby opony trzymały się
> tych mikro-szczelin. Czy nagumowanie nie zmniejszy porowatości?
>
Porowatość (chyba miałeś na myśli chropowatość) nie jest tu ważna a może
nawet szkodliwa bo powoduje szybsze ścieranie opon (cecha niektórych
torów F1)
Miałeś okazję dotknąć opony od F1 lub od dragstera? Jest tak miękka, że
można ją paznokciem skubać bez większego problemu no i taka guma klei
się do nagumowanego asfaltu.
Zauważyłeś jak na koniec wyścigu kierowcy przejeżdżają po oderwanych
kawałkach opon leżących na torze aby je przykleić w celu zwiększenia
wagi bolidu? Lepi się to prawie jak guma do żucia.
--
Czarek
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.19 17:39 Adam
- 28.09.19 17:42 Zenek Kapelinder
- 28.09.19 17:43 Zenek Kapelinder
- 28.09.19 18:02 RoMan Mandziejewicz
- 28.09.19 18:21 WS
- 28.09.19 19:25 Zenek Kapelinder
- 28.09.19 19:59 Marcin N
- 28.09.19 21:34 Adam
- 28.09.19 21:42 WS
- 28.09.19 21:42 Shrek
- 28.09.19 21:48 Mateusz Viste
- 28.09.19 21:52 z
- 28.09.19 21:53 Zenek Kapelinder
- 28.09.19 21:58 WS
- 28.09.19 22:14 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze