  • 111. Data: 2022-03-14 17:06:15
    Temat: Re: Format karty SD
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.03.2022 o 22:56, Animka pisze:

    > Chodzi o jedzenie z dodatkiem oleju.Jak ktoś się przyzwyczaił do
    > rzepakowego i margaryny rakotwórczych to się nie przestawi na coś innego.
    >
    > Nadal mam probemy z literą "l,Ł, L" na klawiaturze. Muszę się cofać,
    > żeby ją wbić. Klawiatura niby żaroodporna, ale tym razem coś się chyba
    > przepaliło. Nie pomógł odkurzacz, ani taki mautki odkurzacz na USB
    > przeznaczony dla klawiatur.Chyba trzeba będzie kupić nową :-(

    W PRLu olej rzepakowy miał charakterystyczny aromat. Te dzisiejsze oleje
    przynajmniej dla mnie są całkowicie pozbawione smaku. Tak więc nie ma
    dla mnie znaczenia poza finansowego co kupować - kujawski, wielkopolski
    czy  olej marki olej. Oczywiście wybieram najtańszy i nie bardzo pojmuje
    dlaczego ktoś kupuje kujawski, najdroższy z możliwych.

    Pewnie stara ta klawiatura? Z czasem te najczęściej używane klawisze
    zaczynają niedomagać,. Przypuszczalnie w Twoim wypadku chodzi o klawisz
    "Alt".

  • 112. Data: 2022-03-14 17:06:57
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.03.2022 o 23:15, Animka pisze:

    > Nie robię codziennie surówek, ale kupię olej z oliwek przy okazji.
    > Kiedyś kupowałam różne. Teraz mam w domu tylko słonecznikowy.
    > Strzeż się oleju palmowego, bo to trucizna.Poczytaj gdzieś na ten temat.
    > Przed świętami rzucili do Auchana dużo ciast (w tym makowców). Dobrze,
    > że miałam przy sobie lupę (zawsze czytam skład produktu). Czytam, a
    > tam w tych ciastach o dziwo tanich w składzie olej palmowy.Mogłam
    > zgosić tę firmę piekarniczą do Rzecznika Konsumentów, ale nie chciało
    > mi się specjanie pisać.

    Ja jako że nikt w domu nie chce się zajmować rybami to również smażyć
    muszę je sam. A do smażenia tylko i wyłącznie podchodzi mi olej rzepakowy.

    No, wszyscy mówią że palmowy to trucizna ale trudno znaleźć gotowy
    produkt spożywczy pozbawiony takiego oleju..

  • 113. Data: 2022-03-14 17:07:25
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.03.2022 o 22:36, Animka pisze:

    > Ja też nie..., ale na czym usmażysz frytki i co dodasz do np. surówki
    > czy śledzi jak do tego potrzebny olej.

    Ano fakt.

    > Tak, masz rację. Każdy ma swój własny smak.
    > Zrobiam raz naleśniki z wodą mineraną w/g przepisu Gesler i nie mogłam
    > tego jeść, bo mi nie smakowały. A jej pączka to nawet nie mam ochoty
    > spróbować.

    Idzie się załamać widząc te celebryckie medialne kuchty..   A pani
    Gessler przebija chyba wszystkich.

  • 114. Data: 2022-03-14 18:11:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 14 Mar 2022 17:04:57 +0100, w <t0np39$1hjk$3@gioia.aioe.org>, trybun
    <M...@j...cb> napisał(-a):

    > Z pewnością przydałaby ci się wizyta u psychiatry.

    Tobie nawet on nie pomoże.

  • 115. Data: 2022-03-14 19:39:06
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 14.03.2022 o 17:07, trybun napisał:

    > Idzie się załamać widząc te celebryckie medialne kuchty..   A pani
    > Gessler przebija chyba wszystkich.

    Wagą.

  • 116. Data: 2022-03-14 23:39:01
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-14 o 17:07, trybun pisze:

    > Ano fakt.

    > Idzie się załamać widząc te celebryckie medialne kuchty..   A pani
    > Gessler przebija chyba wszystkich.

    Oprócz niej jeszcze ze 4-ch panów gotuje (nawet wączyli dzieci) w
    konkurs. To żarcie się telewizji opaca. Zawsze coś sobie podeżrą. Niech
    sobie zrobią kuchnię z tymi kucharzani, ale nie na kanałach telewizyjnych!

    --
    animka

  • 117. Data: 2022-03-14 23:41:26
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-14 o 11:12, Adam pisze:

    > Dzięki za dolanie oleju do głowy ;)
    >
    > Olej rzepakowy dobry jest m.in. do smarowania brzeszczotów podczas cięcia
    > metali.
    > Natomiast rycynowy był używany początkowo w silnikach spalinowych, tych
    > jeszcze z otwartym lub półotwartym układem smarowania. Późniejsze też -
    > bodajże niektóre silniki lotnicze podczas II wojny światowej jeszcze tak
    > były smarowane.
    >
    > To tak z mojego podwórka.

    Dobre! :-)

    --
    animka

  • 118. Data: 2022-03-14 23:43:08
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-14 o 16:01, Collie pisze:

    > I do smarowania wierteł przy wierceniu w metalach.

    > A na moim podwórku używano olej rycynowy przy zatwardzeniu.
    > Łagodnie też przeczyszczał nie przerywając snu.

    Aż duszę się ze śmiechu, haha.

    --
    animka

  • 119. Data: 2022-03-14 23:45:04
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-14 o 17:03, trybun pisze:

    > Ja też nie przepadam za kapusiami..  Ale to nie Ty powinieneś przepraszać.

    Fakt, ale ja nie chłop.

    --
    animka

  • 120. Data: 2022-03-14 23:49:16
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-03-14 o 17:04, trybun pisze:

    > Tak. Można kupić taką bez kabli, jest tańsza i łatwiejsza w użytkowaniu.
    > Jednak wszystko zależy od zapotrzebowania. Np. taka z kablami nie musi
    > mieć dostępu do netu.

    Popatrzę po sklepach i porównam, dzięki:-)

    --
    animka