  • 1. Data: 2012-02-15 16:44:51
    Temat: Folia alu, między radiatorem a prockiem ?
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Celem wymiany pasty i wiatraka, rozebrałem dzisiaj oryginalne intelowskie
    chłodzenie pod socket 478. Odmyłem zaschniętą stara pastę z aluminiowego
    radiatora i zauważyłem, że pasta nie była położona bezpośrednio na radiator,
    ale na przylepioną do spodu radiatora folię o wymiarach nieco większych od
    procka. Taśma wygląda na aluminiową, samporzylepną i daje się łatwo odkleić.

    Czy zostawić tą folię, czy położyć nową pastę bezpośrednio, pomiędzy radiator a
    procek ?
    PP

  • 2. Data: 2012-02-15 18:28:48
    Temat: Re: Folia alu, między radiatorem a prockiem ?
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Czy zostawić tą folię, czy położyć nową pastę bezpośrednio, pomiędzy
    > radiator a
    > procek ?

    Usuń. Może to jest coś w stylu
    http://aab.com.pl/coollaboratory-liquid-metal-p-2473
    .html ?

  • 3. Data: 2012-02-15 19:08:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 19:28:48 +0100, M1SLQ napisał(a):

    > http://aab.com.pl/coollaboratory-liquid-metal-p-2473
    .html ?

    Ciekawostka. Napisano "rozpuszcza się ", chyba zamiast roztapia? Tak czy
    owak, postać płynna. Potrząśniesz, wyleci kropelka i wpadnie gdzie nie
    trzeba... rezultaty mogą być zaskakujące :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2012-02-16 07:25:55
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Usuń. Może to jest coś w stylu
    > http://aab.com.pl/coollaboratory-liquid-metal-p-2473
    .html ?

    Ale wtedy po co byłaby pasta?
    Folię usuń i połóż nowa pastę.

    Artur(m)

  • 5. Data: 2012-02-16 08:54:53
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-16 08:25, Artur(m) wrote:

    > Użytkownik "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> napisał w
    > wiadomości news:4f3bf967$0$1263$65785112@news.neostrada.pl...

    .html ?

    > Ale wtedy po co byłaby pasta?
    > Folię usuń i połóż nowa pastę.

    Pasta nie jest potrzebna, potrzebne jest odprowadzanie ciepła. Jeżel w
    wyniku takich a nie innych reakcji podkładka zmienia swoją forme i
    szczelnie wypełnia przestrzeń pomiędzy radiatorem a procesorem, do tego
    cechuje się dużym przewodnictwem cieplnym, to spełni swoją role.

  • 6. Data: 2012-02-16 12:27:45
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Rafal Lukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szczelnie wypełnia przestrzeń pomiędzy radiatorem a procesorem, do tego
    > cechuje się dużym przewodnictwem cieplnym, to spełni swoją role.

    Ale autor wątku pisze, że jest pasta i folia,
    a razem nie powinny współistnieć, dlatego sugeruje
    wyczyszczenie procka i radiatora, zdarcie folii
    i położenie cienkiej warstwy nowej pasty.

    Artur(m)

  • 7. Data: 2012-02-16 12:54:48
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Artur\(m\) <m...@i...pl> napisał(a):
> [...]
    > a razem nie powinny współistnieć, dlatego sugeruje
    > wyczyszczenie procka i radiatora, zdarcie folii
    > i położenie cienkiej warstwy nowej pasty.

    Nie jestem pierwszym właścielem tego PC, ale jak się dowiedziałem, to jest
    oryginalne chłodzenie od zestawu P4 Box Intela. Nowego zestawu nigdy nie
    widziałem, ale ze zdjęć dostepnych w sieci, wygląda to tak, jakby nowy
    radiator miał już przyklejoną tą taśmę, która dodatkowo pokryta była od
    strony procka warstwą bardzo gęstej pasty. Całośc zabezpieczona była
    papierkiem, który zdzierało się przed założeniem radiatora. Może jednak
    zostawić tą folię, uzupełniając jedynie pastę, tym bardziej, że nie jest to
    specjalnie "gorący" procesor - P4 2,8GHz FSB 533 ?
    PP

  • 8. Data: 2012-02-16 13:30:35
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-02-16 13:54, PL(N)umber_One wrote:

> [...]
    > radiator miał już przyklejoną tą taśmę, która dodatkowo pokryta była od
    > strony procka warstwą bardzo gęstej pasty. Całośc zabezpieczona była

    Myśle, że to tak po prostu wygląda, jednak po rozgrzaniu zaczyna
    zachowywać się w sposób zbliżony do pasty, czyli np. po zdjęciu (po
    rozgrzaniu) wiele z tej taśmy nie widać, tylko pasta termoprzewodząca)

  • 9. Data: 2012-02-17 07:47:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Ja sądzę, że ta taśma to tylko dla wygody masowej produkcji.
    Mają takie naklejki z taśmą samoprzylepną, na niej pasta i przykryte
    zabezpieczeniem.
    I naklejają takie kanapki na radiator.
    Nie muszą dawać osobno pasty. Pewnie taniej nakleić niż dawać tubeczkę z
    pastą.

    Robert

  • 10. Data: 2012-02-17 13:07:45
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > I naklejają takie kanapki na radiator.
    > Nie muszą dawać osobno pasty. Pewnie taniej nakleić niż dawać tubeczkę z

    Wygląda na to, że masz rację. Odkleiłem kawałek tej taśmy, a pod nią
    powierzchnia radiatora jest raczej kiepskiej jakości - niewiele lepsza niż
    dla większości "surowych" radiatorów ze stopów lekkich.
    Poniweaż nie mam warunków do dokładnego wyszlifowania i ew. dotarcia
    powierchni, to folię zostawiłem i dałem nową pastę.
    Efekt; temperatura procesora po kilku godzinach pracy, przy średnim
    obciążeniu (głównie przeglądarka) - 42 st.C (mierzone przez BIOS). Nie wiem,
    czy to jest "dobry wynik" bo nie mam porównania.
    PP