  • 1. Data: 2009-04-02 18:22:50
    Temat: Flyback - dziwne pytanie...
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Witam,

    We flaybacku po odebraniu energii z rdzenia napięcie na drenie
    tranzystora spada oscylacyjne do napięcia zasilania.
    Co powinienem "zepsuć" w układzie by te oscylacje miały możliwie dużą
    amplitudę?
    Zależy mi na tym by napięcie na drenie zbliżyło się jak najbardziej do zera.
    Czy amplituda tych oscylacji sprzężona jest z amplitudą przepięcia
    towarzyszącego wyłączeniu tranzystora?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2009-04-02 20:06:02
    Temat: Re: Flyback - dziwne pytanie...
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tranzystora spada oscylacyjne do napięcia zasilania.
    > Co powinienem "zepsuć" w układzie by te oscylacje miały możliwie dużą

    Nie dać odebrać energii zwiększając indukcyjność rozproszenia :) A prościej,
    wpiąć niewielką indukcyjność w szereg. Nie pytam, po co to robisz :)

    > Czy amplituda tych oscylacji sprzężona jest z amplitudą przepięcia
    > towarzyszącego wyłączeniu tranzystora?

    nie rozumiem pytania :/ To są właśnie "przepięcia" wynikające z wyłączania
    indukcyjności przez tranzystor, złagodzone przez wzajemną współzależność
    pasożytniczych pojemności, rezystancji i zjawisk w półprzewodniku.

    e.

  • 3. Data: 2009-04-03 16:06:43
    Od: "CosteC" <c...@s...konto.pl>

> [...]
    > indukcyjności przez tranzystor, złagodzone przez wzajemną współzależność
    > pasożytniczych pojemności, rezystancji i zjawisk w półprzewodniku.

    można jeszcze zwiększyć pojemność uzwojenia lub klucza :)

    Pozdrawiam
    CosteC

  • 4. Data: 2009-04-03 18:22:26
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    CosteC pisze:

    > można jeszcze zwiększyć pojemność uzwojenia lub klucza :)

    Z doświadczeń wynika, że pojemność klucza wpływa raczej na częstotliwość
    nie na amplitudę oscylacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 5. Data: 2009-04-03 21:34:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 02 Apr 2009 20:22:50 +0200, Andrzej W. wrote:
> [...]
    >amplitudę?
    >Zależy mi na tym by napięcie na drenie zbliżyło się jak najbardziej do zera.

    -zadbac o dobroc cewki,
    -dorzucic kondensator aby utworzyc uklad rezonansowy,
    -dobrac napiecie w czasie wylaczenia tak aby bylo nieco wyzsze niz
    podwojne zasilanie.

    >Czy amplituda tych oscylacji sprzężona jest z amplitudą przepięcia
    >towarzyszącego wyłączeniu tranzystora?

    Oczywiscie - to jest wszak napiecie poczatkowe obwodu rezonansowego.

    J.