-
61. Data: 2013-06-01 23:14:54
Temat: Re: Firma Epson i potyczki z drukarka...
Od: AlexY <a...@i...pl>
Użytkownik Pszemol napisał:
[..]
> Mimo ze braly udzial w takiej samej liczbie cykli "czyszczenia" a ich
> objetosc
> jest na oko dwa razy mniejsza niz czarnego-tekstowego, zajmujacego miejsce
> wielkosci miejsca dla dwu kolorowych tuszów. Cos jest chyba nie tak jak
> trza...
Och drogi Watsonie, to takie oczywiste... owa drukarka pochodzi z tzw
refurb'u, klient oddał do naprawy (na wymianę dostał inną odnowioną),
oni niby naprawili (nawet nie zresetowali poziomów tuszu), założyli nowe
plastyki (jeśli trzeba) i wysłali do kolejnego klienta jako wymiana
wadliwej. Tak to się teraz odbywa.
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
62. Data: 2013-06-02 01:02:23
Temat: Re: Firma Epson i potyczki z drukarką...
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>
Dnia Sat, 1 Jun 2013 22:28:53 +0200, J.F. napisał(a):
> Dnia Sat, 1 Jun 2013 22:02:19 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):
>> To raz. Dwa - w jakim systemie operacyjnym proponujesz sterowniki
>> instalować? Użytkowanej przez Pszemola wersji Windows? A dlaczego nie na
>> czystej instalacji? Albo na Linuksie?
>
> Zartujesz ?
Gdzieżbym śmiał... ;)
> Czysta instalacja windows ? toz taniej bedzie wywalic ten
> zlom i kupic nowa, ale innej firmy :-)
Nieeee. Shecośtam na pewno ma swoją teorię. W której na pewno instalacja
driverów pomoże. :D
> Mozna by jeszcze sprobowac pod VM ... ale jak nie zadziala ?
To się pytaj shekcośtam. Może - według niego - to będzie clue dowcipu. :D
--
[ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Żeby przekonać Cię, że naprawdę Cię przewyższam... nie mówię tu o wzroście ]
[ w kilogramach tylko, że tak powiem o wymiarze moralnym... masz tu banana! ]
[ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]
-
63. Data: 2013-06-02 02:32:19
Temat: Re: Firma Epson i potyczki z drukarka...
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"AlexY" <a...@i...pl> wrote in message
news:tvtqt.12229$xw7.6806@fx23.am4...
> Użytkownik Pszemol napisał:
> [..]
>> Mimo ze braly udzial w takiej samej liczbie cykli "czyszczenia" a ich
>> objetosc
>> jest na oko dwa razy mniejsza niz czarnego-tekstowego, zajmujacego
>> miejsce
>> wielkosci miejsca dla dwu kolorowych tuszów. Cos jest chyba nie tak jak
>> trza...
>
> Och drogi Watsonie, to takie oczywiste... owa drukarka pochodzi z tzw
> refurb'u, klient oddał do naprawy (na wymianę dostał inną odnowioną), oni
> niby naprawili (nawet nie zresetowali poziomów tuszu), założyli nowe
> plastyki (jeśli trzeba) i wysłali do kolejnego klienta jako wymiana
> wadliwej. Tak to się teraz odbywa.
Wskaznik poziomu tuszów powinien się w drukarce resetować
jak wkładasz nowe, nie? A z drukarką przyszedł nowy zestaw tuszów...
-
64. Data: 2013-06-02 02:33:59
Temat: Re: Firma Epson i potyczki z drukarką...
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:osibo54ug5i2$.pvkgf39okls8$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sat, 1 Jun 2013 22:02:19 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):
>> To raz. Dwa - w jakim systemie operacyjnym proponujesz sterowniki
>> instalować? Użytkowanej przez Pszemola wersji Windows?
>> A dlaczego nie na czystej instalacji? Albo na Linuksie?
>
> Zartujesz ?
No jasne że on żartował... nie zatrybiłeś? :-)
-
65. Data: 2013-06-02 02:45:05
Temat: Re: Firma Epson i potyczki z drukarką...
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Przemysław Ryk" <p...@g...com> wrote in message
news:wa4uu3tao86n.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info
...
> Po pierwsze primo - sprawdziłbym wszystkie tusze i instrukcje do nich,
> odnośnie zdjęcia zabezpieczeń transportowych / pakowawczych.
> I zdaję sobie sprawę, że może to robiłeś dziesiątki razy, ale również
> zdaję sobie sprawę, że wystarczyła jedna zmiana w tych naklejkach
> / whateverach od grudnia 2012 i już działanie na pamięć może się mścić.
Tusze przysłane z drukarkami zastępczymi były bez opakowań
detalicznych (bez kartonowych pudełek) oraz bez jakichkolwiek
instrukcji... Miały te żółto-zielone kapsle i zafoliowane były
w nowych, szczelnych foliowych workach, owinięte jako zestaw
po chamsku taśmą klejącą aby trzymały się w jednej "kupie" i tak
wrzucone były razem z drukarką do szarego kartonowego pudła.
> Po drugie primo - sprawdziłbym zgodność z instrukcją miejsc instalacji
> wszystkich cartridge'y z tuszem. Może, ale to bardzo może, wstawiłeś
> zamiast
> black foto zwykły black? Mówię - daleki strzał, ale też się trzeba
> upewnić.
> Jak przy taśmo/zworkologii swego czasu. :)
Każdy kolor ma swój rowek oznaczony nalepką w tym samym kolorze.
Pomyłka czarnego foto z czarnym tekstowym jest wykluczona bo
czarny foto ma wielkość kartridżów kolorowych a czarny tekstowy
jest od nich dwa razy większy.
> Po trzecie primo. Zrób po kolei drukarkom (wszystkim) reset
> do ustawień fabrycznych. Na wszelki wypadek.
:-) To można zrobić... o ile się dowiem jak to zrobić XP-600.
> Po czwarte primo. Sprawdź wersję firmware drukarek. Wszystkich - zarówno
> posiadanej przez Ciebie, która w końcu zaczęła wierzgać, jak i nadesłanych
> przez Epsona. Jeżeli istnieje taka możliwość oczywiście.
>
> Po piąte primo. Sprawdź w manualu / na stronie listę materiałów
> eksploatacyjnych i ich product number. Sprawdź product number na
> odpowiednich zbiornikach z tuszem: zakupionych przez Ciebie, jak i
> dosłanych
> z drukarkami. Gdyby się jeszcze okazało, że masz jakieś stare zbiorniki,
> na
> których wydruk był poprawny i da się odczytać dla porównania ich product
> number - byłoby pysznie.
Chodzi Ci o oznaczenie modelu? To są tusze 273...
> Po szóste primo. Sprawdź datę produkcji zbiorników z tuszem. Zarówno tych
> zakupionych, jak i dostarczonych z kolejnymi drukarkami. Tak - wiem, że
> kolorowe fragmenty testu wychodzą bez problemów, ale sprawdź.
data była na opakowaniu zewnętrznym, kartonowym pudełku, tego
co kupiłem w sklepie detalicznym. Te które przysłał Epson z drukarkami
nie miały pudełek i nie mają wydrukowanej żadnej wyraźnej daty...
> Nie wiem, czy w tuszach do tej drukarki stosowane są jakieś chipy.
> Istnieje
> niezerowa możliwość, że tak jest. Hipoteza brzmi: w trakcie produkcji
> zbiorników z tuszem (być może tylko podstawowego czarnego) w danym chipie
> coś zmieniono, a Twoja drukarka ma taką wersję firmware, która tej zmiany
> poprawnie nie rejestruje. Być może też nadesłane drukarki zastępcze to też
> jakieś egzemplarze poserwisowe, z tą samą wersją firmware - i stąd
> problem.
>
> Jeżeli zastępczych drukarek nie podpinałeś do komputera / sieci, tylko od
> razu sprawdzałeś autotest, to nie ma bata - jakikolwiek błąd w
> sterownikach
> nie miał jak ,,skazić" tych urządzeń. To tak odnośnie tropów Pączusia
> Malinowego...
Pierwszą podesłaną podłączyłem do swojej domowej sieci WiFi, wpisałem
pieczołowicie hasło wybierając go na ekranie drukarki klawiszami strzałek,
więc weszła do mojej sieci LAN - drugą przysłaną już nie podłączałem,
bo mi się nie chciało...
> Co bym zrobił? Dokumentację fotograficzną odpakowanych i odbezpieczonych
> z transportowych wkładek tuszy, drukarek, instalacji tuszy w drukarce i
> wydrukowanych stron testowych. I taką pigułę dosłał serwisowi Epsona.
> Jeżeli
> wszystko robisz zgodnie z manualem - nie ma siły, problem jest w
> elektronice
> / wbudowanym oprogramowaniu tego sprzętu.
>
> Jeżeli kolejne dosyłane drukarki będą robić ten sam cyrk - wyślij
> zgromadzoną, rozbudowaną pigułę z dokumentacją do Epsona i do paru
> poczytnych serwisów internetowych. :)
>
> Prawdę mówiąc - pierwszy raz czytam o takich cyrkach z Epsonami, ale
> faktem
> jest, że do tej pory miałem do czynienia z nimi dość rzadko, a jeżeli już,
> to z serią Stylus Pro.
Obiecali tym razem przetestować drukarkę przed wysłaniem...
Dam im jeszcze jedną szansę - jeśli to nie pomoże to wtedy będę robił burzę.
-
66. Data: 2013-06-02 04:22:23
Temat: Re: Firma Epson i potyczki z drukarką...
Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>
Dnia Sat, 1 Jun 2013 19:45:05 -0500, Pszemol napisał(a):
> "Przemysław Ryk" <p...@g...com> wrote in message
> news:wa4uu3tao86n.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info
...
>> Po pierwsze primo - sprawdziłbym wszystkie tusze i instrukcje do nich,
>> odnośnie zdjęcia zabezpieczeń transportowych / pakowawczych.
>> I zdaję sobie sprawę, że może to robiłeś dziesiątki razy, ale również
>> zdaję sobie sprawę, że wystarczyła jedna zmiana w tych naklejkach
>> / whateverach od grudnia 2012 i już działanie na pamięć może się mścić.
>
> Tusze przysłane z drukarkami zastępczymi były bez opakowań
> detalicznych (bez kartonowych pudełek) oraz bez jakichkolwiek
> instrukcji... Miały te żółto-zielone kapsle i zafoliowane były
> w nowych, szczelnych foliowych workach, owinięte jako zestaw
> po chamsku taśmą klejącą aby trzymały się w jednej "kupie" i tak
> wrzucone były razem z drukarką do szarego kartonowego pudła.
Fotka i odwołanie do tego, co było w instrukcji do drukarki. Tak na wszelki
wypadek.
>> Po drugie primo - sprawdziłbym zgodność z instrukcją miejsc instalacji
>> wszystkich cartridge'y z tuszem. Może, ale to bardzo może, wstawiłeś
>> zamiast
>> black foto zwykły black? Mówię - daleki strzał, ale też się trzeba
>> upewnić.
>> Jak przy taśmo/zworkologii swego czasu. :)
>
> Każdy kolor ma swój rowek oznaczony nalepką w tym samym kolorze.
> Pomyłka czarnego foto z czarnym tekstowym jest wykluczona bo
> czarny foto ma wielkość kartridżów kolorowych a czarny tekstowy
> jest od nich dwa razy większy.
Ja nie mówię, że zrobiłeś coś źle. Ja tylko mówię - sprawdź po raz
pierdyliardpierwszy, a najlepiej zrób tofkę. :D
>> Po trzecie primo. Zrób po kolei drukarkom (wszystkim) reset
>> do ustawień fabrycznych. Na wszelki wypadek.
>
> :-) To można zrobić... o ile się dowiem jak to zrobić XP-600.
Manual w garść i... :D
Seriously - pomóż serwisowi odzierając go z każdej kretyńskiej nawet opcji.
>> Po czwarte primo. Sprawdź wersję firmware drukarek. Wszystkich - zarówno
>> posiadanej przez Ciebie, która w końcu zaczęła wierzgać, jak i nadesłanych
>> przez Epsona. Jeżeli istnieje taka możliwość oczywiście.
>>
>> Po piąte primo. Sprawdź w manualu / na stronie listę materiałów
>> eksploatacyjnych i ich product number. Sprawdź product number na
>> odpowiednich zbiornikach z tuszem: zakupionych przez Ciebie, jak i
>> dosłanych
>> z drukarkami. Gdyby się jeszcze okazało, że masz jakieś stare zbiorniki,
>> na
>> których wydruk był poprawny i da się odczytać dla porównania ich product
>> number - byłoby pysznie.
>
> Chodzi Ci o oznaczenie modelu? To są tusze 273...
Nie. Chodzi mi o to, że drukarka zgłasza się jako:
- model XP-600 v.1
W liście materiałów eksploatacyjnych widzisz:
- czarny tusz - oznaczenie modelu P/N XXXXX
Jeżeli mzas stare zbiorniki, na których drukarka działał poprawnie i nowe,
to porównaj czy na nalepce starych i nowych P/n (czy inne iznaczenie) jest
identyczne. Daleki strzał, ale sprawdź.
>> Po szóste primo. Sprawdź datę produkcji zbiorników z tuszem. Zarówno tych
>> zakupionych, jak i dostarczonych z kolejnymi drukarkami. Tak - wiem, że
>> kolorowe fragmenty testu wychodzą bez problemów, ale sprawdź.
>
> data była na opakowaniu zewnętrznym, kartonowym pudełku, tego
> co kupiłem w sklepie detalicznym. Te które przysłał Epson z drukarkami
> nie miały pudełek i nie mają wydrukowanej żadnej wyraźnej daty...
Epson w manualu wspomina w porusza w dziale troubleshooting, że mogą to być
stare tusze. Jeżeli do zastępczych drukarek stare zbiorniki dostarczają... No
ja bym się wściekł.
>> Nie wiem, czy w tuszach do tej drukarki stosowane są jakieś chipy.
>> Istnieje
>> niezerowa możliwość, że tak jest. Hipoteza brzmi: w trakcie produkcji
>> zbiorników z tuszem (być może tylko podstawowego czarnego) w danym chipie
>> coś zmieniono, a Twoja drukarka ma taką wersję firmware, która tej zmiany
>> poprawnie nie rejestruje. Być może też nadesłane drukarki zastępcze to też
>> jakieś egzemplarze poserwisowe, z tą samą wersją firmware - i stąd
>> problem.
>>
>> Jeżeli zastępczych drukarek nie podpinałeś do komputera / sieci, tylko od
>> razu sprawdzałeś autotest, to nie ma bata - jakikolwiek błąd w
>> sterownikach
>> nie miał jak ,,skazić" tych urządzeń. To tak odnośnie tropów Pączusia
>> Malinowego...
>
> Pierwszą podesłaną podłączyłem do swojej domowej sieci WiFi, wpisałem
> pieczołowicie hasło wybierając go na ekranie drukarki klawiszami strzałek,
> więc weszła do mojej sieci LAN - drugą przysłaną już nie podłączałem,
> bo mi się nie chciało...
Autotest w każdym przypadku wyszedł chusteczkowo?
>> Co bym zrobił? Dokumentację fotograficzną odpakowanych i odbezpieczonych
>> z transportowych wkładek tuszy, drukarek, instalacji tuszy w drukarce i
>> wydrukowanych stron testowych. I taką pigułę dosłał serwisowi Epsona.
>> Jeżeli
>> wszystko robisz zgodnie z manualem - nie ma siły, problem jest w
>> elektronice
>> / wbudowanym oprogramowaniu tego sprzętu.
>>
>> Jeżeli kolejne dosyłane drukarki będą robić ten sam cyrk - wyślij
>> zgromadzoną, rozbudowaną pigułę z dokumentacją do Epsona i do paru
>> poczytnych serwisów internetowych. :)
>>
>> Prawdę mówiąc - pierwszy raz czytam o takich cyrkach z Epsonami, ale
>> faktem
>> jest, że do tej pory miałem do czynienia z nimi dość rzadko, a jeżeli już,
>> to z serią Stylus Pro.
>
> Obiecali tym razem przetestować drukarkę przed wysłaniem...
> Dam im jeszcze jedną szansę - jeśli to nie pomoże to wtedy będę robił burzę.
Ja wychodzę z założenia:
- podaj helpdeskowi wszystkie informacje (nawet te, o które helpdesk nie
prosi)
- czekaj na reakcję
Jak reakcja jest typu ,,proszę wyłączyć i włączyć komputer" w przypadku
urządzenia, które wcale podłączane do komputera być nie musiało - oj
helpdesk się robi spocony.
Z tuszami sprawdź wszystko by the book - czyli wg instrukcji. Jeżeli tego
jesteś pewien (i masz na to dokumentację foto) - rób dym. :D
--
[ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
[ Pijak jest prawdziwym filozofem, ponieważ myśli, że to świat kręci się ]
[ wokół niego. (Faldheim) ]
-
67. Data: 2013-06-02 11:20:02
Temat: Re: Firma Epson i potyczki z drukarka...
Od: Leming Show <l...@g...com>
> >http://www.instructables.com/files/deriv/FW2/LXYC/G
NED2JDN/FW2LXYCGNE...
>
> Pokazales jakis obrazek ze zdjetym czipem? Nie rozumiem co to ma dowodzic?
Cofam. Tak na szybko popatrzylem na twoj model i tam jest inny wklad,
nowszy:( W starych modelach byla folia przebijana w momencie wkadania
wkladu, u ciebie jest jakas przesiakajaca poduszka. W swojej
przedmuchiwalem dysze strzykawka, tu taki myk odpada. Jak dostales
poserwisowa z wyjetymi tuszami to bardzo prawdopodobne ze dysze sa
zaschniete lub zageszczony atrament w glowicy. Cholera go wie jakie
tam sa atramenty, jak pigmentowe to lubia sie scalac i robi sie gesta
papka ale takie rzeczy dzieja sie dopiero po 6mcach, roku. Sprobuj
puscis cos w najdokladniejszym trybie. Nie znam panelu sterowania i
opcji ale walczyl bym z czyszczeniem, moze sterownik windowsowy ma
wiecej opcji czyszczenia niz panel sterowania. Powinna byc jakas
zrywalna folia do odpowietrznika. Bez wlotu powietrza, atrament nie
bedzie przeciekac do glowicy.
-
68. Data: 2013-06-02 12:24:23
Temat: Re: Firma Epson i potyczki z drukarka...
Od: AlexY <a...@i...pl>
Użytkownik Pszemol napisał:
> "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message
> news:tvtqt.12229$xw7.6806@fx23.am4...
>> Użytkownik Pszemol napisał:
>> [..]
>>> Mimo ze braly udzial w takiej samej liczbie cykli "czyszczenia" a ich
>>> objetosc
>>> jest na oko dwa razy mniejsza niz czarnego-tekstowego, zajmujacego
>>> miejsce
>>> wielkosci miejsca dla dwu kolorowych tuszów. Cos jest chyba nie tak jak
>>> trza...
>>
>> Och drogi Watsonie, to takie oczywiste... owa drukarka pochodzi z tzw
>> refurb'u, klient oddał do naprawy (na wymianę dostał inną odnowioną),
>> oni niby naprawili (nawet nie zresetowali poziomów tuszu), założyli
>> nowe plastyki (jeśli trzeba) i wysłali do kolejnego klienta jako
>> wymiana wadliwej. Tak to się teraz odbywa.
>
> Wskaznik poziomu tuszów powinien się w drukarce resetować
> jak wkładasz nowe, nie? A z drukarką przyszedł nowy zestaw tuszów...
Chyba mi nie powiesz że 3-4 cykle czyszczenia dysz zjadają 3/4 czarnego
pojemnika.
Opcja 1: pojemnik już był zapełniony zaledwie w 1/4
opcja 2: kontroler nie zauważył zmiany pojemnika.
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
69. Data: 2013-06-02 16:48:30
Temat: Re: Firma Epson i potyczki z drukarka...
Od: Leming Show <l...@g...com>
> Chyba mi nie powiesz że 3-4 cykle czyszczenia dysz zjadają 3/4 czarnego
> pojemnika.
> Opcja 1: pojemnik już był zapełniony zaledwie w 1/4
> opcja 2: kontroler nie zauważył zmiany pojemnika.
Nie znasz polityki epsona:), ich startery miewaja po 3,5ml atramentu.
Smiech na sali. U Przemola moze sa inne standardy, bogatszy kraj, moze
daja na poczatek po 8ml.
-
70. Data: 2013-06-02 19:01:33
Temat: Re: Firma Epson i potyczki z drukarką...
Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>
W dniu 2013-06-01 13:08, Desoft pisze:
> Konfiguracji biosu? w 386? co tam chciałbyś konfigurować? oczywiście
> rozszerzone tryby LPT nie wchodzą w grę.
> Bios miał coś inaczej - bo to było z 20 lat temu. Mam to pamiętać?
Ty chyba nie wiesz o czym piszesz. Właśnie wtedy bios miał od groma
spraw do skonfigurowania. To nie to co teraz, że przy odrobinie
szczęścia można wcale do biosu nie wchodzić...
Nie chodzi mi o to, że masz to pamiętać, chodziło mi o to, że sprzedawca
sobie z tym nie poradził, a powinien.
--
< TOMASZEK >
granice Polski = granice absurdu
nie klikam w to: tvn24.pl*gazeta.pl