    From: "Ivam" <f...@-...fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Final sprawy sprzed 3 lat...
    Date: Tue, 7 Jul 2009 21:10:48 +0200
    <4a49b416$1@news.home.net.pl> <h2cda8$8qr$2@inews.gazeta.pl>
    <g8nlhwk91xjv$.1ayxwnq2vk3lo.dlg@40tude.net>
    <2...@i...community>
    <h2d144$7ii$1@news.onet.pl> <h2dqfr$ndt$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h2f0hv$rrc$1@news.task.gda.pl> <h2g90l$9jj$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h2hl6c$5dr$1@news.task.gda.pl> <h2hm0r$rca$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h2hoqq$e1t$1@news.task.gda.pl> <h2ihbs$hk9$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h2kbbd$puc$1@news.task.gda.pl> <h2kie3$dta$1@inews.gazeta.pl>
    <h2knjb$53i$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h2kpa5$lc2$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h2kpmv$m1a$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h2kpet$97a$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h2krjh$oou$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h2vsri$oa2$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h3038q$9nc$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h30489$btl$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h304cj$c80$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    "Grzybol" <g...@w...pl> wrote in message
    news:h304cj$c80$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Generalnie tak. Jest pewnie paru normalnych ale ja ich nie znam.

    Czyli mowisz, ze Twoj dzielnicowy permamentnie na bani, zadaje sie z
    dziwkami i pomaga zlodziejom? Moze powinienes to gdzies zglosic?*

    A tak na serio, to ja do tej pory nie spotkalem pijanego policjanta.
    Spotkalem paru aroganckich chamow i lapowkarzy (drogowka), ktorzy chcieli
    konieczine wydebic kase, ale pijanego - jak zyje. Tak samo z tymi
    "morderstwami" - wez pod uwage, ze wypadki w skutek zlych decyzji zdazaja
    sie wszedzie, tylko nie wszedzie sa tak naglasniane przez media.

    Przyklady?
    Kopalnia - malo to ludzi zginelo, albo zyja bez rak? Nie ucieli sobie sami
    reki, tylko pchali ja z okreslonego powodu (zeby naprawic, albo odblokowac,
    itp.). Wybuchy gazu w kopalniach? Zle zaprojekotwane/niedofinansowane
    systemy wentylacji, itp.

    Wojsko - niegdys bylo glosno o dezerteze z Krosna Odrzanskiego, ktorego
    rozstrzelano podczas proby ucieczki. Slusznie? Niekoniecznie, ale nie
    powiem, ze wszyscy zolnieze sa mordercami swoich kolegow z jednostki.

    Firma ochroniarska - przy pakowaniu kasy do bankomatu zawsze stoi misiek ze
    spluwa. Raz zauwazylem, ze koles z pompka (strzelba gladkolufowa) ma palec
    na spuscie. Taki debil mogl narobic wiecej bajzlu, bo mogl strzelic do
    zupelnie niewinnych ludzi, a pilnowal tylko pieniedzy.

    IMHO omawiany przypadek wyglada tak:
    Jeden konkretny debil (bo inaczej nazwac sie go nie da), ktory mysli, ze ma
    zadatki na niewiadomo kogo, stoi przy blokadzie. Zauwaza jadacy motocykl.
    Wie, ze sprawcy napadu poruszaja sie takim srodkiem lokomocji, zatem mysli
    sobie "o kurka dostane medal, albo awans, albo chociaz zona mi dzisiaj da",
    czy cos w tym stylu i emocje biora gore.

    Problem polega na tym, ze:
    1) puscil serie
    2) niezbyt celna
    3) zabil

    Problem dzieciaka, ktory zostal zabity polegal na tym, ze sie nie zatrzymal.
    A zatrzymac sie trzeba zawsze, a juz na blokadzie w szczegolnosci. Tutaj nie
    ma tlumaczenia i usprawiedliwiania co sobie mogl myslec, mial obowiazek sie
    zatrzymac.

    Dalej idac moja analiza IMHO dobrze sie stalo, ze na tej rozprawie winna
    jest instytucja a nie policjant. Jesli bylby prawidlowo wyszkolony do
    dzialania w takich sytuacjach (a nie byl, czego dowodem jest fakt, ze
    niewinny czlowiek nie zyje) lub tez policja jako instytucja dopilnowalaby
    utrzymania poziomu kwalfikacji tego policjanta, to nie byloby tragedii.

    Natomiast teraz powinna sie odbyc druga sprawa, aby policja (instytucja)
    ukarala policjanta (za nieprawidlowo podjeta decyzje).

    > Podobne zdanie mam np. na temat księży katolickich.

    Moj wujek byl ksiedzem, zatem znam srodowisko od wewnatrz. Mam podobne
    zdanie, ale nigdy nie powiem, ze o wszystkich, lecz o wiekszosci. To robi
    duuuuza roznice.

    --
    pzdr:
    Ivam

    *wiem, ze to nadinterpretacja i "wciskanie Ci dziecka w brzuch", ale w sumie
    cala dyskusja mniej wiecej tak wyglada, wiec nie chce odstawac;)