  • Data: 2012-07-04 20:18:52
    Temat: Re: Finał Euro 3D WTF?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Jul 2012 08:50:49 +0200, 4CX250 wrote:

    > Użytkownik "oneir" <s...@s...com> napisał w wiadomości
    7E/

    > Gówniana proteza i tyle. Gdyby natura chciała wyposażyć nas w takie protezy
    > to też mielibyśmy po jednym oku na czole.
    > Tak samo jak kiedyś kwadrofonia z dźwięku stereo albo dźwięk niby
    > przestrzenny z dwóch głośników.

    Bo mając parę uszu, przynajmniej teoretycznie jest się w stanie odtworzyć
    dowolne wrażenie słuchowe za pomocą dwóch głośników (łącznie z oszukaniem
    mózgu w dziedzinie trzeciego wymiaru).

    Dokładnie tak samo jak oszukuje się wzrok nadając tak naprawdę dwa
    półobrazy 2D osobny dla każdego oka, a mózg to łyka jako scenę 3D, chociaż
    tak naprawdę zgadza się tylko paralaksa, bo akomodacja wzroku i głębia
    ostrości (również mające swój udział w postrzeganiu 3D) już nie.

    3D jednoobiektywowe to jak widzę po prostu użycie jednego szkła, a
    przesunięcie sensorów jest za nim... Wady optyczne się uwypuklą, w dodatku
    będą lustrzanie odbite...

    Swoją drogą zdziwiłem się bardzo, bo jak pojawiała się technologia 3D, to
    spodziewałem się że będzie to szło w stronę szerokiego rozstawu obiektywów.
    Jako zupełne minimum wyobrażałem sobie odtworzenie rozstawu ludzkich oczu,
    a spodziewałem się że dla wzmocnienia efektu 3D obiektywy będą od siebie
    jeszcze dalej (coś jak lornetki okopowe).

    A tu widzę że w powszechnie używanym sprzęcie to obiektywy wyglądają raczej
    tak:
    http://ticker.ttsh.netdna-cdn.com/wp-content/uploads
    /2010/07/pana-hdc-sdt750.jpg
    To nic dziwnego że ktoś wpadł na pomysł żeby dwa sensory schować za jednym
    szkłem.