  • 1. Data: 2011-11-12 17:39:12
    Temat: Filtr oleju- ile Nm
    Od: "Janko Walski" <k...@o...pl>

    Witam.
    Mam pytanie troche mechaniczno-praktyczne. Jest sobie plastikowa obudowa
    filtra oleju (wklad papierowy), silnik Hondy 2.2 i-ctdi.
    Na obudownie jest napisane aby dokrecic momentem 25Nm.
    Nie zamierzam kupowac klucza dynamometrycznego zeby raz na rok dokrecic
    filtr oleju.
    Czy ktos moglby mi powiedziec ile to jest 25Nm w praktyce. Czy z taka sila
    dokreca sie ręką zwykly, metalowy filtr oleju.
    Obudowe filtra odkreca sie specjalnym kluczem- nasadką z otworem na
    grzechotke.
    Wiem ze trudno jest opisac siłe, niemniej jednak chcialbym miec mniej wiecej
    pojecie jakiej sily uzyc do przykrecenia wspomnianej obudowy aby nic nie
    uszkodzic.
    Mam nadzieje ze udalo mi sie opisac o co mi chodzi.
    Pozdrawiam
    JK

  • 2. Data: 2011-11-12 17:43:29
    Temat: Re: Filtr oleju- ile Nm
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Janko Walski"

    > dokreca sie ręką zwykly, metalowy filtr oleju.

    Myślisz, że plastikowy trzeba mocniej "przywalić"?
    Sam sobie chyba odpowiedziałeś na pytanie - dokręć filtr tak jak każdy
    inny ręką - myślę, że nie jesteś w ten sposób w stanie "przekręcić"
    gwintu i skoro w metalowym taka siła wystarczy, to w plastiku będzie tak
    samo w końcu to uszczelka "trzyma"

  • 3. Data: 2011-11-12 19:02:48
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-12, Janko Walski <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > uszkodzic.
    > Mam nadzieje ze udalo mi sie opisac o co mi chodzi.

    Watpie zebys reka dokrecil 25 Nm. 25 Nm to jakbys na metrowej rurze
    powiesil ~2,5kg. Wiec duza grzechotka to nie jest jakos mocno, po prostu
    z wyczuciem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2011-11-13 17:48:26
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-11-12 17:39, Janko Walski wrote:
> [...]
    > nic nie uszkodzic.
    > Mam nadzieje ze udalo mi sie opisac o co mi chodzi.

    z wyczuciem dokręć i tyle bez jaj...

  • 5. Data: 2011-11-13 20:18:44
    Od: "Janko Walski" <k...@o...pl>

    On 2011-11-12 17:39, Janko Walski wrote:
> [...]
    > nic nie uszkodzic.
    > Mam nadzieje ze udalo mi sie opisac o co mi chodzi.

    Moze mi sie wydaje ale wyczuwam ironie.
    Chodzi mi o to czy obudowa filtra ma byc dokrecona lekko tak jak dokreca sie
    filtr oleju ręką czy tez z wyczuciem ale jednak kluczem.
    Mialem okazje odkrecac filtr oleju dokrecony kluczem. Pomogla dopiero
    metrowa zabka i zgniecenie obudowy aby uszczelka odpuscila.

  • 6. Data: 2011-11-13 20:28:20
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > i skoro w metalowym taka siła wystarczy, to w plastiku będzie tak samo w

    Na górze tej platikowej puszki jest nakrętka pod klucz bodajze 32. Ręką
    będzie trochę za słabo.

  • 7. Data: 2011-11-13 20:30:46
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Janko Walski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mialem okazje odkrecac filtr oleju dokrecony kluczem. Pomogla dopiero
    > metrowa zabka i zgniecenie obudowy aby uszczelka odpuscila.

    Dokręc kluczem ale lekko. I wiesz nikt Ci tu precyzyjnie nie okresli jak to
    ma być bo chyba sobie wyobrażasz że klucze maja różne długości nie mówiąc
    już o wyczuciu "lekko"

  • 8. Data: 2011-11-13 22:25:43
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-13, Janko Walski <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Mialem okazje odkrecac filtr oleju dokrecony kluczem. Pomogla dopiero
    > metrowa zabka i zgniecenie obudowy aby uszczelka odpuscila.

    Filtry takie metalowe dokreca sie reka a nie zadnym kluczem. Odkreca sie
    jedynie kluczem. Musialbys pokazac jak ten Twoj wyglada, ale jezeli ma
    byc klucz i 25 Nm to reka bedzie za slabo.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2011-11-13 22:41:32
    Od: "Janko Walski" <k...@o...pl>

    >Filtry takie metalowe dokreca sie reka a nie zadnym kluczem. Odkreca sie
    >jedynie kluczem. Musialbys pokazac jak ten Twoj wyglada, ale jezeli ma
    >byc klucz i 25 Nm to reka bedzie za slabo.

    Dokladnie tak jak ten.
    http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=1636
    9,16371,16373,16375&npl=17SJD501&_nplgrp=1&nplblk=E_
    _4310

    Przy okazji czy uszczelki filtra zawsze smaruje sie olejem przed
    przykreceniem?
    Do tego filtra przychodza trzy cieniutkie oringi.

  • 10. Data: 2011-11-14 00:30:06
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-13, Janko Walski <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > przykreceniem?
    > Do tego filtra przychodza trzy cieniutkie oringi.

    Zakrec to kluczem tak jak pisza, bo to nie filtr tylko obudowa filtra.
    Szkoda by bylo, zeby Ci sie to w jezdzie wykrecilo. Uszczelki smaruje
    sie zawsze zeby lepiej bylo to zakrecic, bez obawy o "skrecenie" oringa
    gdy sie przyklei i mocniej pociagnie.

    --
    Artur
    ZZR 1200