eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFiatowski 1,6 LPG i wątpliwości dot rozrząduRe: Fiatowski 1,6 LPG i wątpliwości dot rozrządu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Fiatowski 1,6 LPG i wątpliwości dot rozrządu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <X...@1...0.0.1>
    <1w2vkxyruj6ei.1fshtnnnosmg$.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Sun, 16 Jul 2017 12:35:40 +0200
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 42
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.77.179.152
    X-Trace: 1500201413 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5141 89.77.179.152:1120
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2610491
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 16 Jul 2017 08:01:06 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Zwrócił uwage na wysokie czasy wtrysków. Skoro zwrocił uwage, to
    > zrozumiałem ze to nie jest kwestia regulacyjna tylko ze to wynika z czegoś
    > innego.

    Czas otwarcia wtryskiwaczy jest przez ECU ustalany na podstawie sondy
    lambda.
    Jak gazownik zmniejsza wartości mapy dla instalacji LPG, to ECU komputera
    sobie to wydłuży na podstawie odczytów sondy lambda.

    Bo to co gazownik robi, to nie skracanie wtrysku, a jedynie modyfikuję mapę
    do przeliczania długości czasów wtryskiwaczy benzynowych, na czas otwarcia
    wtryskiwaczy gazowych.

    Natomiast jeśli czasy wtryskiwaczy benzynowych same z siebie będą zbyt
    długie no to trzeba sprawdzić o co chodzi z ECU - stan pierwszej sondy
    lambda, ewentualne dziury w wydechu, zatkany katalizator.
    Po stronie gazowej przyczyną może być np. jeden z wtryskiwaczy o niższej
    wydajności.


    > Zle go zrozumiałem? Myslisz ze zdiagnozowałby problem ale nie umiał
    > poprawnie wyregulowac?
    >
    > Oczywiście Twoją rade wyprobuje, ogólnie probowałem na krótkich odcinkach
    > pojezdzic na benie ale wydawało mi się, ze auto zachowywało się tak samo.

    Jeśli problemem jest "psucie" mapy korekt to tak może być. Dlatego ważne
    żeby zdjąć klemę z akumulatora (i mieć nadzieję że skasjuje to mapę
    korekt), a potem pojeździć jakiś czas żeby ECU zbudowało sobie nową mapę
    korekt dla benzyny.

    Za pomocą ELM327 (czy innego kompatybilnego interfejsu) możesz się
    podłączyć do ECU silnika i podczas jazdy oglądać jak zachowują się sygnały
    sondy lambda, oraz współczynniki korekcji STFT i LTFT, oraz porównać je
    między jazdą na gazie i benzynie.

    > Ale fakt faktem ze na krótkich odcinkach.

    Instrukcje do aut zazwyczaj podają taką procedurę, żeby uruchomić silnik,
    zaczekać na biegu jałowym aż się rozgrzeje i potem pojeździć.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: