  • 1. Data: 2010-09-02 20:43:47
    Temat: Felgi stalowe czy aluminiowe
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    W nawiązaniu do mojego sąsiedniego wątku o oponach Goodrich Winter Slalom, w
    większości zakładów lub sklepów słyszę, że powinienem zimą używać felg
    stalowych. Rzadko, bo rzadko, ale zdarza się, że ktoś mówi, że nie ma już
    takiej potrzeby bo felgi aluminiowe są nie mniej wytrzymałe, dają się
    prostować i nie rdzewieją. Jak to z tym jest? Warto wydawać kilka setek na
    stalowe (używane) i piaskowanie czy dać sobie spokój i zostawić aluminiowe?

    JaromirD

  • 2. Data: 2010-09-02 21:03:44
    Temat: Re: Felgi stalowe czy aluminiowe
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    JaromirD wrote:

> [...]
    > prostować i nie rdzewieją. Jak to z tym jest? Warto wydawać kilka setek na
    > stalowe (używane) i piaskowanie czy dać sobie spokój i zostawić

    Jak aluminiowe są w całości lakierowane to myślę, że da radę. Jak są
    fragmenty polerowane to sól może dać aluminium w kość.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 3. Data: 2010-09-02 21:10:11
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prostować i nie rdzewieją. Jak to z tym jest? Warto wydawać kilka setek na
    > stalowe (używane) i piaskowanie czy dać sobie spokój i zostawić

    13 lat/250kkm na alufelgach, zimą i latem, zmieniając tylko opony nie jest
    tragicznie.
    Są ryski, jakies parchy, wynikające raczej z normalnej eksploatacji - nic
    czego nie zlikwiduje lakiernik w 2 dni.
    W tym roku planuje lakierowanie i renowacje - 100zł za felge to nie
    wygórowana cena, a wygląd jak nowa.
    Myśle ze stalowe wyglądałyby podobnie, tylko ze są brzydsze od alu :)

    Jacek

  • 4. Data: 2010-09-02 21:13:33
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-09-02 21:03, Arek pisze:

    > Jak aluminiowe są w całości lakierowane to myślę, że da radę. Jak są
    > fragmenty polerowane to sól może dać aluminium w kość.

    Miałem cuuudne Alu 18" kiedyś z chromowanym przodem. Po 2 zimach
    nadawały się do totalnego odnowienia i lakierowania. Już takie
    cudne nie są. Auto sprzedane miesiąc temu, ale koła zostały.
    Na polskich drogach były do prostowania co 20 kkm. Jak warsztat
    umie to robić, to jest to skuteczne i kosztuje 100 pln.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-09-02 21:21:00
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czego nie zlikwiduje lakiernik w 2 dni.
    > W tym roku planuje lakierowanie i renowacje - 100zł za felge to nie

    Hmm, zwłaszcza, że ostatnio nowe 14" kupowałem za 130 PLN/sztuka, a 15" za
    149 pln/sztuka. Wcale nie wygórowana cena.

    Jurand.

  • 6. Data: 2010-09-02 22:32:34
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-09-02, Jurand <j...@i...pl> wrote:

    > Hmm, zwłaszcza, że ostatnio nowe 14" kupowałem za 130 PLN/sztuka, a 15" za
    > 149 pln/sztuka. Wcale nie wygórowana cena.

    Aluminiowe czy stalowe?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 7. Data: 2010-09-03 08:09:49
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-02 20:43, *JaromirD* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
> [...]
    > stalowe (używane) i piaskowanie czy dać sobie spokój i zostawić aluminiowe?

    A może kompromis:
    http://img127.imageshack.us/i/zdjcie080kt1.jpg/

    Nie wiem tylko czy odpowiedni rozmiar dobierzesz - ja do tej pory
    widziałem je poza Oplem tylko do Fordów, no ale niespecjalnie szukałem :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 8. Data: 2010-09-03 09:43:11
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-09-02 20:43, JaromirD pisze:
    > W nawiązaniu do mojego sąsiedniego wątku o oponach Goodrich Winter Slalom, w
    > większości zakładów lub sklepów słyszę, że powinienem zimą używać felg
    > stalowych.

    Wymieniaj na stalówki, ryzyko uszkodzenia felgi alu w zimę rośnie, a
    czasami prostowanie nie ma sensu, jak uszkodzisz stalówkę to łatwo ją
    wyprostować ewentualnie wymienić. Poza tym, po kilku zimach w felgach
    alu będzie miał wżery i trzeba będzie odnawiać. Więc moim zdaniem warto
    wydać te parę złotych na stalówki.

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-09-03 13:30:27
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > stalowe (używane) i piaskowanie czy dać sobie spokój i zostawić aluminiowe?

    Ja od kilku lat jeżdżę zimą na felgach aluminiowych, 15" duży profil i
    nie ma mowy o uszkodzeniach, nie zauważyłem żeby mi szczególnie
    korodowały czy coś się działo złego z lakierem, do tego cena jakichś
    podstawowych 15 to raptem 400-600zł za komplet używanych w dobrym
    stanie, za nowe stalowe trzeba zapłacić podobnie...
    Swoją drogą mam do oddania 15" 5x112...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 10. Data: 2010-09-03 13:33:14
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 03 Sep 2010 13:30:27 +0200, Lewis na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Swoją drogą mam do oddania 15" 5x112...

    Aluminiowe ? Jakie ET ?

    "Mam takie uczucie, jakbyśmy w ogóle nie mieli nic do gadania we własnym
    życiu: jesteśmy po prosu modelami tego, czym powinniśmy być. (Ptasiek)
    William Wharton"