  • Data: 2015-12-31 08:44:30
    Temat: Re: FatFS na PIC32
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-31 o 00:19, Marek pisze:

    > Przetestuj najpierw czy działa otwarcie na pewno istniejącego pliku z
    > flagą FA_READ tylko.

    Dokładnie ta sama sytuacja.
    W międzyczasie dałem inną wersję biblioteki - ta, z której korzystałem
    do tej pory była oparta na jakimś starym wydaniu sprzed kilku lat. Na
    stronie FatFS-a dostępny był przykład dla PIC24, oparty na kodzie sprzed
    kilku miesięcy. Nie podmieniałem mmc.c, ale dostosowałem go do swoich
    potrzeb w oparciu o ten posiadany. Modyfikacje dotyczyły głównie funkcji
    obsługujących SPI.
    Nowa wersja posiada zmodyfikowaną funkcję f_mount(). Zamiast f_mount(0,
    &FatFS) wywołuje się f_mount(&FatFS, "", 1). Drugi parametr (jeśli
    dobrze rozumiem) jest łańcuchem identyfikującym dysk. Można podać numer
    albo znakową reprezentację. W przypadku jednego napędu daje się pusty
    (tak jest w dołączonym przykładzie). Trzeci parametr określa, czy
    funkcja ma podjąć próbę zamontowania systemu plików natychmiast, czy
    jedynie wstępnie wszystko ustawić i zostawić to na potem, gdy podjęta
    zostanie operacja otwierania pliku.

    > Jeśli nie zadziała to może być problem z mmc.c, np. użyłeś karty >2GB
    > gdy być może ten mmc nie wspiera takich kart (jest różnica w obsłudze
    > kart do 2GB i powyżej 2GB).

    Na AVR-ach nigdy nie miałem problemu z obsługą kart większych niż 2GB, a
    używałem starszej wersji biblioteki, która była pożyczona z przykładu
    dołączonego do książki, zawierała modyfikacje autora i kilka moich.
    Wychodziłem z założenia, że jeśli coś działa, to nie będę tego zmieniał. ;)
    Co ciekawe, miałem kilka razy problem z kartami <=2GB, ewentualnie
    jakimiś "dziwnymi" i tanimi kartami od Chińczyków. Nie debugowałem
    problemu i nie mam pojęcia, co mogło go spowodować. Przyszło mi nawet do
    głowy, że mogą nie obsługiwać transmisji po SPI...