-
Data: 2011-09-22 21:45:16
Temat: Re: Fani 4 kółek
Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 22.09.2011 20:20, Waldek Godel pisze:
> Dnia Thu, 22 Sep 2011 20:17:38 +0200, ToMasz napisał(a):
>
>> Ostatnino widziałem jak robili fiata500. kupili silnik za 1400funtów!
>> trzeba być debilem zeby nie wiedzieć ze taki silnik można kupić w polsce
>> lub we włoszech. tym bardziej ze ten który kupili ma na alternatorze
>
> z pomalowanymi proszkowo elementami, pokrywą zaworów i miską abartha oraz
> gwarancją w UK? Serio? Gdzie można taki kupić?
>
Ty jak zwykle znajdziesz czego by się tu przyczepić. Miałem napisać
silnik do fiata 126p po dobrym remoncie, z odrobiną elektroniki który na
hamowni ma 24 konie. (wiem, tamten miał 26).
Nie wiem czy jeździłeś fiatem 126p z lat 80-90 siątych a potem maluchem
z końca produkcji? bo jak dla mnie, subiektywnie to maluch miał +50% mocy.
ToMasz
PS
1.jak z tym znaczkiem jakość "1"?
2.teraz jak się pomylę o 1% to mnie spalisz za herezje, ale zaryzykuje.
ogólnie silnika fiata stosowany w 126p szczytem marzeń nie był. Biorąc
pod uwagę jego moc i spalanie, można powiedzieć ze był raczej marnie
zaprojektowaną konstrukcją. Jak tylko stał się popularny to pojawiło się
wiele sposobów na zmiejszenie apetytu na spalanie i poprawę mocy. sam
wyginałem jakieś zawirowacze powietrza, które poprawiały dynamikę jazdy
jak dzisiejsze magnesy neodymowe. Niemniej jednak prawdziwi fachowcy
mieli wieeeelkie pole do "tuningu" tego silnika. Napewno inni grupowicze
napiszą jak bardzo można było wysilić ten silnik bez drastycznego
pogorszenia trwałości.
TAk wiec gdyby owi fani 4 kółek mieli zrobić interes, to należało albo
wstawić wyremontowany silnik z polskiego malucha, albo zrobić kapitalkę
oryginalnego, albo wstawić silnik dowolny, ale naprawdę mocniejszy. Te
parę koników które dołożyli napewno (przy przesiadce ze starego silnika)
poprawiały odczucia z jazdy, ale to dalej za mało żeby jechać a nie
męczyć sie. Jak by tak założyli zeby dojechać w 20 sek do setki to chyba
by niebył grzech?
Następne wpisy z tego wątku
- 22.09.11 21:49 Waldek Godel
- 22.09.11 22:10 DoQ
- 22.09.11 22:38 Robert Rędziak
- 22.09.11 22:38 Robert Rędziak
- 23.09.11 08:42 Karolek
- 23.09.11 10:03 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 23.09.11 10:15 DoQ
- 23.09.11 10:09 Karolek
- 23.09.11 10:22 DoQ
- 23.09.11 10:25 Karolek
- 23.09.11 10:30 DoQ
- 23.09.11 10:30 Karolek
- 23.09.11 10:40 DoQ
- 23.09.11 10:50 Karolek
- 23.09.11 11:03 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=