  • Data: 2010-07-26 21:47:53
    Temat: Re: FPGA z Ethernet
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-07-26 17:38 PawelP napisał(a):

    > A mozesz jeszcze uprzejmie wyjasnic pojecia MAC i Phy?
    > Moze jakis "part number" masz pod reka, co bym, lepiej to zrozumial?

    Ethernet MAC to cała logika/filozofia, zakończona wejściami/wyjściami
    cyfrowymi. Natomiast PHY to przejście cyfra/analog i łączy się to
    bezpośrednio z transformatorem Ethernetowym (zintegrowanym często z
    gniazdkiem).

    W czasach sieci Ethernet i Fast Ethernet łatwo było połączyć obie
    funkcje w jednym scalaku - np. CS8900A, RTL8019AS, LAN91C111. Potem
    jednak filozofia się zmieniła, bo część MAC było łatwo zintegrować np.
    razem z procesorem, ale już PHY niekoniecznie. No i teraz bardzo często
    jest tak, że procesor ma prawie całą obsługę Ethernetu wbudowaną ale
    trzeba dołączyć na zewnątrz tylko sam mały układ PHY, zajmujący się
    najniższą warstwą komunikacji. Przykładowe układy PHY: DM9000A,
    LAN8700I, DM9161A, STE100P.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/