    From: porneL <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: FF - dlaczego kolory wyssane są z palca?
    Date: Sat, 24 Dec 2011 01:02:51 -0000
    <m362owviev7p$.dlg@torpi.slimaczek.pl> <jcshel$ijj$1@news.dialog.net.pl>
    <1sg7ieb4yqt05$.mwsb1vopceur.dlg@40tude.net>
    <jcsm85$l1l$1@news.dialog.net.pl>
    <1092ozr2c367b.1r63eetsltkjr$.dlg@40tude.net>
    <jcsse1$o0t$1@news.dialog.net.pl>
    <lo2d9s5fz753$.o9zqsq0zy9o6$.dlg@40tude.net>
    <jcuo8o$leh$1@news.dialog.net.pl> <o...@a...local>
    <1...@4...net>
    <o...@a...local>
    <1u95eiol7j4yx$.ipja7q98mxjf.dlg@40tude.net>

    On Fri, 23 Dec 2011 11:31:01 -0000, Marek <p...@s...com> wrote:

    > Po drugie "ficzer" działający na zasadzie "jestem sRGB albo nie jestem"
    > jest bez sensu. A jeśli ja pracuję nie w sRGB lecz w "mojMonitorRGB.icc"?

    Jeśli pracujesz w innym profilu, to program graficzny może dokonać
    konwersji na sRGB zamiast osadzać twój profil. Profile potrafią zajmować
    ponad 100KB, więc jak masz grafikę wielkości 2KB, to większy sens ma
    "jestem sRGB", niż wysyłanie więcej metadanych, niż pikseli.

    Jak potrzebujesz kolory z poza sRGB, to (chyba) da się to też załatwić
    chunkiem cHRM -- w PNG sposobów na korekcję masz do wyboru do koloru :)
    Oczywiście to wszystko to teoria. W praktyce zapomnij o wychylaniu się
    poza sRGB :)

    > Faworyzowanie jednego z nieskończonej liczby profili "bo ma go każdy"
    > jest pomyłką. Zawsze tak właśnie pracuję bo skalibrowałem swój sprzęt
    > więc flaga działająca na zasadzie "wygenerowano mnie w sRGB" jest
    > zezużyteczna i jeśli jakaś aplikacja graficzna ją włączy nawet gdy
    > stosujemy własny profil (a
    > tak się dzieje) to dostaniemy sieczkę.

    Dlatego twój program powinien konwertować twój kolor na sRGB, a potem mój
    program sRGB na mój profil.

    Jak soft nie potrafi konwertować kolorów między profilami, to osadzenie
    twojego profilu i tak nie pomoże, bo ja nie mam twojego monitora.

    > Po trzecie CSS3 rozwiązuje kwestię profilowania:
    > http://www.w3.org/TR/2003/CR-css3-color-20030514/#co
    lor-profile

    Tak to powinno być, a jak jest, to sam widzisz.

    > Tak na marginesie - jak dokonujesz "spłaszczenia" dynamiki koloru
    > swojego monitora? Zakładam, że masz szerokogamutowy. Kalibrator nie
    > zrobi (chyba)
    > tego... On tylko koryguje błędy w całości spektrum a nie spłaszcza je. Ja
    > radzę sobie tak, że na monitorze mam przełącznik sRGB/AdobeRGB. Widziałem
    > monitor Eizo, który czegoś takiego nie potrafi zrobić i co wtedy?

    Syf. Ja mam przełącznik sRGB/Adobe, ale wygląda prawie jak przełącznik
    czarno-biały/kolor, więc trzymam w Adobe 98 i cierpię ;)

    Podobno OS X ma świetną obsługę profilów kolorów... trudno jest mi w to
    uwierzyć. Profile są zupełnie losowe zależnie od aplikacji, a czasem nawet
    zmieniają się w obrębie jednej aplikacji (np. ikony w Docku mam w profilu
    monitora do póki na nie nie kliknę. Po kliknięciu reinterpretuje mi je
    jako sRGB -- WTF!?). Po podłączeniu drugiego monitora z innym profilem jest
    jeszcze gorzej... :/

    Także ja nigdy więcej nie będę się pakował w szerokogamutowy monitor. sRGB
    powinno wystarczyć każdemu ;)

    --
    regards, porneL