    From: "Pawel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ethernet + 1Wire
    Date: Sun, 8 Nov 2009 18:59:03 +0100

    > Co polecacie jako możliwie tani, jak najmniejszy starterkit z dowolnym
    > sensownym prockiem (AVR, ARM itp), komunikacją przez Ethernet (wystarczy
    > 10Mb, może być 10/100) i kilkoma pinami I/O? Chciałbym do tego podłączyć
    > kilka scalaków na magistrali 1Wire oraz 2-3 LEDy. Zasilanie z zasilacza
    > zewnętrznego "wtyczkowego", Power over Ethernet nie potrzebuję. Aha,
    > przez Ethernet musi śmigać TCP/IP aby urządzenie mogło dogadać się z
    > internetowym serwerem www więc odpadają rozwiązania minimalistyczne typu
    > Igor UDP Plug.

    Takich małych gotowców nie spotkałem. Owszem jakieś minimoduły ethernetowe
    typu tych z propoxa do których
    trzeba dorobić swoją płytkę bazową ewentualnie kupić gotową też np: z
    propoxa i uruchomić ethernuta.
    Jednak kwestia tego co znaczy mozliwie tani.

    Może zainteresuje cię kilka mini projektów
    http://www.tuxgraphics.org/electronics/
    z działu AVR ethernet / web serwer.
    Wykorzystany został atmega8 i enc28j60 (mac+phy) w jednym.
    Są co prawda przykładowe kody ale nie wiem czy tcp..
    Osobiście nie znalazłem czegoś takiego dlatego najtaniej wyszło mi zrobienie
    swojej płytki na rtl8019as+ np: atmega32 i nasmarowanie swojego stosiku
    tcp/ip.

    Paweł