  • Data: 2011-12-18 10:51:44
    Temat: Re: Elwik RTC-24 - kolba czujnik temperatury
    Od: jędrek <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    " nenik" news:jbiog7$1b5$1@inews.gazeta.pl

    > Nie wiem ale siedzi tam lm358 , pierwszy stopien to wzmacniacz napiecia z
    > termopary a drugi to komparator , dalej jakis npn dalej triak bt136,
    > calosc jest niestety bez kompensacji temperatury , trafo 24AC

    Schemat sobie już dawno rozrysowałem :)
    Nie chciałem tylko kolby rozbierać.

    > Przy 200* na termoparze jst ok 10mV + blad miernika

    Znasz metodykę kalibracji?
    Na płytce z trakiem jest jedna podkówka 1M przy LM358.
    Zapewne ona ustala próg zaskoku grzania.
    Na płytce z ILC7107 są dwie podkówki: 10k i 1k
    Tutaj to jak widać zrobiony termometr.
    W typowych termometrach z czujką w postaci diody czy złącza p-n z
    tranzystora jedna podkówka służyła do ustawienia 0 stopni w odczycie gdy
    czujnik siedział w termosie z topniejącym lodzie w wodzie.
    A druga ustawiała koniec zakresu dla 100 stopni we wrzątku.
    Teraz jest potrzeba procedura jak tutaj w elwiku się to ustawia.
    Jakie są progi temperaturowe i jakie napięcia z czujnika dla nich?

    Co rozumiesz przez kompensację temperatury w stacji?
    Co ma być dokładnie kompensowane? Wpływ czego na co?