-
11. Data: 2019-02-09 20:04:40
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
No i co wynika z linku? Sprawnosc energetyczna akumulatorow litowych jest w okolicach
90%. Oznacza to ze jak pobierac z akumulatora 10kW to z zaciskow akumulatora odebrano
9kW a 1kW wydzielil sie w akumulatorach w formie ciepla. To samo przy ladowaniu.
Rozwiazanie z podgrzewaniem jest z technicznego i energetycznego punku widzenia
poprawne ale potrzebne tylko wtedy jak samochod nie jedzie i nie jest podlaczony do
ladowarki.
-
12. Data: 2019-02-09 20:18:58
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 9 Feb 2019 11:04:40 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> No i co wynika z linku? Sprawnosc energetyczna akumulatorow litowych
> jest w okolicach 90%. Oznacza to ze jak pobierac z akumulatora 10kW
> to z zaciskow akumulatora odebrano 9kW a 1kW wydzielil sie w
> akumulatorach w formie ciepla. To samo przy ladowaniu.
Raczej czesc przy ladowaniu, czesc przy wyladowaniu, razem 1kW(h).
> Rozwiazanie
> z podgrzewaniem jest z technicznego i energetycznego punku widzenia
> poprawne ale potrzebne tylko wtedy jak samochod nie jedzie i nie
> jest podlaczony do ladowarki.
Ale czytasz - dzieki podgrzaniu mamy wieksza moc do jazdy, wiekszy
odzysk z hamowania i mozliwosc szybszego ladowania.
To ostatnie ciekawe - ładowanie nie podgrzewa wystarczajaco ?
Pierwsze tez ciekawe - jazda nie podgrzewa wystarczajaco, czy chodzi o
to, aby miec moc od pierwszej sekundy ?
J.
-
13. Data: 2019-02-09 20:59:42
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jestes pewny ze razem? W samochodach elektrycznych raczej chlodzenie akumulatorow
jest problemem a nie grzanie. Na jakis zdjeciach w necie pokazywali kompletny
akumulator do tesli. Spore wentylatory byly.
-
14. Data: 2019-02-09 21:24:24
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 9 Feb 2019 11:59:42 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> Jestes pewny ze razem?
Jak podajesz sprawnosc akumulatora, to liczysz energie oddana i
doprowadzona.
> W samochodach elektrycznych raczej chlodzenie akumulatorow jest
> problemem a nie grzanie. Na jakis zdjeciach w necie pokazywali
> kompletny akumulator do tesli. Spore wentylatory byly.
Ale zanim sie podgrzeja, to widac i mroz jest problemem :-)
J.
-
15. Data: 2019-02-10 01:01:29
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Chyba ze przed jazda byl podlaczony do ladowarki. Naturalne stany dla samochodu
elektrycznego to jazda i podlaczenie do ladowarki.
-
16. Data: 2019-02-10 08:44:18
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: p...@g...com
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/e-mobilitaet/a
ntrieb/elektroauto-reichweite-winter/
Mitsu 50% gorzej przy 0C reszta nieco lepiej ale ogólnie słabizna.
-
17. Data: 2019-02-10 11:35:55
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: p0li <p...@t...net>
T->Dnia 2019-02-09 20:04:40 niejaki Zenek Kapelinder napisał:
> To samo przy ladowaniu
ze względu na budową wewnętrzną - aku litowe nie przyjmuje ładunku poniżej
zera (mniej więcej) - dlatego jeździć poniżej zera można (ale i tak z
ograniczeniem do ok -20) bez podgrzewania akku - ale już ładowac nie można
dlatego w elektrykach które mają jeździć w zimie montujemy podgrzewanie
akku do 40 stopni
--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki
-
18. Data: 2019-02-10 11:36:55
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: p0li <p...@t...net>
T->Dnia 2019-02-09 20:59:42 niejaki Zenek Kapelinder napisał:
> akumulator do tesli. Spore wentylatory byly
jak to?
akku tesli mają chłodzenie wodą
--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki
-
19. Data: 2019-02-10 11:43:01
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 09.02.2019 o 20:18, J.F. pisze:
>> No i co wynika z linku? Sprawnosc energetyczna akumulatorow litowych
>> jest w okolicach 90%. Oznacza to ze jak pobierac z akumulatora 10kW
>> to z zaciskow akumulatora odebrano 9kW a 1kW wydzielil sie w
>> akumulatorach w formie ciepla. To samo przy ladowaniu.
>
> Raczej czesc przy ladowaniu, czesc przy wyladowaniu, razem 1kW(h).
Jak jest z pojemnością akku przy zmianie temperatury. Wiadomo, że spada.
Przy minus 20 jest powiedzmy 60% tego co przy 20. To jest proste.
Ale co się stanie jak naładujemy powiedzmy 50kWh w garażu przy 20,
pojedziemy do pracy (załóźmy dla uproszczenia, że przed garaż) i
zostawimy na dworzu przy -20. Pojemność spadnie do 60% czyli do 30kWh?
Co się stanie z tymi 20kWh? Bo jakby ot tak sobie spadała od temperatury
to wszystkie dane co do sprawności na poziomie 90% można w D4 schować bo
będzie na poziomie 50% jak zostawisz na mrozie;) Wtedy dodajemy 0,9 dla
silnika i przekształtników, 0,3 dla elektrowni z systemem przesyłowym i
wychodzi, że dizel bije teslę na głowę pod względem sprawności;)
Shrek
-
20. Data: 2019-02-12 09:34:26
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2019-02-10 o 11:35, p0li pisze:
> T->Dnia 2019-02-09 20:04:40 niejaki Zenek Kapelinder napisał:
>> To samo przy ladowaniu
>
> ze względu na budową wewnętrzną - aku litowe nie przyjmuje ładunku poniżej
> zera (mniej więcej) - dlatego jeździć poniżej zera można (ale i tak z
> ograniczeniem do ok -20) bez podgrzewania akku - ale już ładowac nie można
>
> dlatego w elektrykach które mają jeździć w zimie montujemy podgrzewanie
> akku do 40 stopni
>
Czyli nadal słabo to wszystko wygląda w sumie.