-
1. Data: 2019-02-07 15:37:11
Temat: Elektryki zimą
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne
-zima-tesla-3/
W artykule jest nie tylko o Tesli.
Pozdrawiam
-
2. Data: 2019-02-07 16:26:41
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-02-07 o 15:37, RadoslawF pisze:
> https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne
-zima-tesla-3/
>
> W artykule jest nie tylko o Tesli.
>
>
> Pozdrawiam
Boskie: W zamian za frustrujący brak zasięgu otrzymujemy różne gadżety.
W Tesli, w trzaskający mróz, możemy na centralnym ekranie włączyć sobie
kominek stwarzając sobie wrażenie ciepła. W innych elektrykach pozostaje
nam narysować sobie farelkę.
:-)
T.
-
3. Data: 2019-02-07 17:35:12
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: z <...@...pl>
W dniu 2019-02-07 o 16:26, T. pisze:
> W dniu 2019-02-07 o 15:37, RadoslawF pisze:
>> https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne
-zima-tesla-3/
>>
>> W artykule jest nie tylko o Tesli.
>>
>>
>> Pozdrawiam
>
> Boskie: W zamian za frustrujący brak zasięgu otrzymujemy różne gadżety.
> W Tesli, w trzaskający mróz, możemy na centralnym ekranie włączyć sobie
> kominek stwarzając sobie wrażenie ciepła. W innych elektrykach pozostaje
> nam narysować sobie farelkę.
>
Nie czytałem ale zawsze przychodzi mi na tę okoliczność propaganda
jęczeniowa jakie to w zimie są problemy z silnikami na sprężone
powietrze ;-)
"
Sprężanie powietrza to proces o sprawności 70%, ładowanie akumulatora -
90%. Rozładowanie akumulatora - 90% - opróżnianie zbiornika ze sprężonym
powietrzem ma już niską sprawność (politropa, ewentualnie izoterma) co
wymaga albo ogrzewania zbiornika albo liczymy się ze znacznymi stratami
(R - uniwersalna stała gazowa i równanie Clapeyrona pozwala to w
przybliżeniu obliczyć), dodatkowo silnik elektryczny może mieć dużą
sprawność, za to na sprężone powietrze zawsze będzie miał niską - ze
względu na prawa rządzące gazami i termodynamikę przemian gazowych.
Napęd na sprężone powietrze ma zastosowanie jedynie tam, gdzie
niedopuszczalne jest emitowanie spalin, ciepła czy iskier. W każdym
innym przypadku jest bezzasadne marnowanie energii i zatruwanie
środowiska. (dużo energii, którą można było spożytkować rozprasza się w
postaci ciepła, a ta energia wzięła się w dużej mierze z węgla).
udostępnij
ultra 5 lat 11 mies. temu +11
ładowanie akumulatora - 90%. Rozładowanie akumulatora - 90%
@Analityk: To by było dopiero -
Ale to co piszesz to sprawność elektryczna a nie energetyczna
akumulatora - czyli że odzyskujesz niemal cały ładunek elektryczny
zgromadzony podczas ładowania.
_Energii odzyskujesz trochę więcej niż połowę_.
"
z
-
4. Data: 2019-02-08 12:23:24
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2019-02-07 o 16:26, T. pisze:
> W dniu 2019-02-07 o 15:37, RadoslawF pisze:
>> https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-elektryczne
-zima-tesla-3/
>>
>> W artykule jest nie tylko o Tesli.
>>
>>
>> Pozdrawiam
>
> Boskie: W zamian za frustrujący brak zasięgu otrzymujemy różne gadżety. W Tesli, w
trzaskający mróz, możemy na centralnym ekranie włączyć sobie kominek stwarzając sobie
wrażenie ciepła. W innych elektrykach pozostaje nam narysować sobie farelkę.
>
Ciekawe czy będą elektryki z "webasto".
-
5. Data: 2019-02-09 12:51:08
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** robot pisze tak:
> Ciekawe czy będą elektryki z "webasto".
To niezły pomysł bo mamy zalety elektryka ogromny moment, cicha praca,
brak oleju silnikowego, brak zużycia tłok, cylinder, wał, panewki
a nic tak nie grzeje jak ogień. Webasto rozmrażałoby szyby, kabinę,
grzało d. i baterie.
Minus, że nadal potrzebny byłby czynnik do rozprowadzania ciepła czyli
możliwe wycieki. Klima w lecie nie musi być. Nienawidze klimy.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
6. Data: 2019-02-09 15:17:06
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>
W dniu 09.02.2019 o 12:51, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** robot pisze tak:
>
>> Ciekawe czy będą elektryki z "webasto".
>
> To niezły pomysł bo mamy zalety elektryka ogromny moment, cicha praca,
> brak oleju silnikowego, brak zużycia tłok, cylinder, wał, panewki
> a nic tak nie grzeje jak ogień. Webasto rozmrażałoby szyby, kabinę,
> grzało d. i baterie.
>
> Minus, że nadal potrzebny byłby czynnik do rozprowadzania ciepła czyli
> możliwe wycieki. Klima w lecie nie musi być. Nienawidze klimy.
>
>
z webasto wystarczy powietrze jako czynnik rozprowadzający ciepło
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
-
7. Data: 2019-02-09 15:22:15
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: l...@g...com
Podłogówkę elektryczną dać.
-
8. Data: 2019-02-09 18:42:22
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Baterii w zime nie trzeba grzac. Normalne dla baterii stany to albo sie rozladowuje
albo laduje. W kazdym przypadku wydziela sie cieplo ktore ja grzeje.
-
9. Data: 2019-02-09 19:05:48
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:
> Baterii w zime nie trzeba grzac. Normalne dla baterii stany to
> albo sie rozladowuje albo laduje. W kazdym przypadku wydziela sie
> cieplo ktore ja grzeje.
https://insideevs.com/tesla-battery-pre-heating-impr
ove-efficiency-cold-climates/
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
10. Data: 2019-02-09 19:08:09
Temat: Re: Elektryki zimą
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** losspistolss pisze tak:
> Podłogówkę elektryczną dać.
Jest zamontowana ale żre prąd a webasto jest na paliwo.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger