  • 21. Data: 2021-01-06 20:16:49
    Temat: Re: Elektryki w Norwegii
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 06.01.2021 o 19:27, Marcin N pisze:

    > Nie bez powodu kraje arabskie, które wzbogaciły się na ropie - od lat
    > gwałtowanie inwestują w energię ze Słońca. Warunki ku temu mają
    > znakomite. Gdy uznają, że są gotowe - przełączą się. To nie jest pytanie
    > "czy", ale "kiedy".

    Ale my tu Norwegii piszemy.

  • 22. Data: 2021-01-06 20:54:57
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/01/2021 18:05, robot wrote:

    > Całkowite zaprzestanie wydobycia ropy na świecie - jak rozumiem.
    >
    > Dobre! :)

    Nie, w Norwegii i rozwazaja poki co.

  • 23. Data: 2021-01-06 22:55:27
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-06 19:27, Marcin N wrote:

> [...]
    > gwałtowanie inwestują w energię ze Słońca. Warunki ku temu mają
    > znakomite. Gdy uznają, że są gotowe - przełączą się. To nie jest pytanie

    I będą prąd eksportować?

  • 24. Data: 2021-01-06 23:54:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 06.01.2021 o 22:55, kk pisze:

    > I będą prąd eksportować?

    Oczywiście. Przecież to znacznie łatwiejsze od eksportu ropy.

    --
    MN

  • 25. Data: 2021-01-07 01:17:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Lustrami z przesiadką na Księżycu?

    -----

  • 26. Data: 2021-01-07 09:22:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 Jan 2021 01:17:28 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Lustrami z przesiadką na Księżycu?

    Nie, w płynie, tankowcami. W postaci płynnego H2.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 27. Data: 2021-01-07 09:32:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello robot,

    > Ale my tu Norwegii piszemy.

    Norwegia może mieć tyle energii z wody, że się o nic nie martwią.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2021-01-07 10:29:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-01-07 o 01:17, ąćęłńóśźż pisze:
    > Lustrami z przesiadką na Księżycu?
    >

    > -----

    "Norweska sieć energetyczna jest połączona ze szwedzką, duńską i
    holenderską, a są plany połączenia także z brytyjską i niemiecką."
    Na razie nie znalazłem nowszych danych, ale w 2013 r. Norwegia
    eksportowała 15 140 GWh energii w postaci prądu.
    T.

  • 29. Data: 2021-01-07 11:07:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mowa o saudyjskiej sieci energetycznej.

    -----

  • 30. Data: 2021-01-07 11:07:29
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/01/2021 09:29, T. wrote:

> [...]
    > Na razie nie znalazłem nowszych danych, ale w 2013 r. Norwegia
    > eksportowała 15 140 GWh energii w postaci prądu.

    Ale nigdy nie bedzie z nasza poniewaz my mamy wegla na 200 lat, a nasz
    wegiel ma bialo czerwony kolor.