-
11. Data: 2017-10-13 10:00:57
Temat: Re: Elektryki + solary?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...
>>>> Widzicie jakies rozwiazanie?
>>>
>>> Nie zawracać sobie głowy raczkującą technologią lub kupić hybrydę.
>>>
>> ok, mozesz coś z hybryd polecic w formacie minibusa o wielkosci
>> porównywalnej lub nieco wiekszej od nv200?
>
> Za drogie żeby warto było rozważać poważny zakup i sprawdzać ceny.
>
Ale sa w ogole takie auta?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
Frank Herbert
-
12. Data: 2017-10-13 10:00:58
Temat: Re: Elektryki + solary?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
> Patrze na polskiego dostawczaka i mi sie scyzoryk w kieszeni
> otwiera. Napisali ze kabina jest towarem zastepczym. Parametry
> wskauja na typowego miejskiego dostawczaka. Aerodynamike moze miec
> gorsza od pianina. Od samochodu w ktorym jak pracuje srednia
> predkosc wyjdzie na poziomie 12km/h super oplywowe ksztalty sa
> zbedne. Od dostawczaka wymaga sie dobrego fotela dla kierowcy a nie
> lamp zespolonych oswietlajacych droge na pol kilometra. Wygodny ma
> byc w srodku dla kierowcy i latwy do mycia na zewnatrz. Ogrzewanie
> musi miec wydajne czyli od piecyka na jakies paliwo plynne czy gaz
> plynny sie nie obedzie. Wydaje mi sie ze pod tym wzgledem stary
> master ktorego mam jest doskonaly. I na bazie takiego samochodu
> powinno sie robic elektryczne miejskie dostawczaki. Jesli przez
> moment trzy rozne i konkurencyjne firmy robily praktycznie
> identyczne dostawczaki, tak identyczne ze praktycznie wszystkie
> czesci mechaniczne we wszystkich byly te same a roznily sie
> ksztaltem tylnych lamp i znaczkiem firmowym. To dlaczego nie
> podmienic silnika spalinowego na elektryczny, pod podloge zapakowac
> akumulatory i niech bezdymnie robi swoje 150 kilometrow po miescie.
>
Gdyby zycie było takie proste... :)
A tak zrobia nowy model, znowu coś spierdziela, czegos nie dopracuja co
było juz dopracowane w poprzednim modelu i potem bujaj sie uzytkowniku.
A masterkiem rzeczywiście jezdzi sie bardzo wygodnie, wygodniej niz np.
dukacikiem.
I jeszcze takie małe porównanie:
- ducato 2.0 - pod maska nie ma miejsca zeby reke włozyc.
- master 2.3 - mozesz zrobic spacer wokoł silnika.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Początek i koniec zawsze są jednością."
Frank Herbert
-
13. Data: 2017-10-13 10:18:13
Temat: Re: Elektryki + solary?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 12 Oct 2017 16:06:06 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> Patrze na polskiego dostawczaka i mi sie scyzoryk w kieszeni
> otwiera. Napisali ze kabina jest towarem zastepczym. Parametry
> wskauja na typowego miejskiego dostawczaka. Aerodynamike moze miec
> gorsza od pianina. Od samochodu w ktorym jak pracuje srednia
> predkosc wyjdzie na poziomie 12km/h super oplywowe ksztalty sa
> zbedne.
srednia moze i 12km/h, ale chwilowa moze byc i 80.
Przy czym ... te dostawczaki maja cholery dobra aerodynamike.
Ostatnio za jednym VW ciagnalem 200km/h ...
> Od dostawczaka wymaga sie dobrego fotela dla kierowcy a nie
Miejskiego ? gdzie kierowca gora pol godziny siedzi ?
> lamp zespolonych oswietlajacych droge na pol kilometra. Wygodny ma
> byc w srodku dla kierowcy i latwy do mycia na zewnatrz. Ogrzewanie
> musi miec wydajne czyli od piecyka na jakies paliwo plynne czy gaz
> plynny sie nie obedzie.
Jak kupisz nie dla siebie, tylko dla pracownika, to to sa nieistotne
parametry :-)
> Wydaje mi sie ze pod tym wzgledem stary
> master ktorego mam jest doskonaly. I na bazie takiego samochodu
> powinno sie robic elektryczne miejskie dostawczaki.
No i kto wie, czy Renault nie zrobi, skoro Nissan ma gotowy naped.
J.
-
14. Data: 2017-10-13 10:18:46
Temat: Re: Elektryki + solary?
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-10-13 o 10:00, Budzik pisze:
> Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...
>
>>>>> Widzicie jakies rozwiazanie?
>>>>
>>>> Nie zawracać sobie głowy raczkującą technologią lub kupić hybrydę.
>>>>
>>> ok, mozesz coś z hybryd polecic w formacie minibusa o wielkosci
>>> porównywalnej lub nieco wiekszej od nv200?
>>
>> Za drogie żeby warto było rozważać poważny zakup i sprawdzać ceny.
>>
> Ale sa w ogole takie auta?
>
Solaris? ;-)
T.
-
15. Data: 2017-10-13 10:21:34
Temat: Re: Elektryki + solary?
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-10-13 o 01:06, Zenek Kapelinder pisze:
> Patrze na polskiego dostawczaka i mi sie scyzoryk w kieszeni otwiera. Napisali ze
kabina jest towarem zastepczym. Parametry wskauja na typowego miejskiego dostawczaka.
Aerodynamike moze miec gorsza od pianina. Od samochodu w ktorym jak pracuje srednia
predkosc wyjdzie na poziomie 12km/h super oplywowe ksztalty sa zbedne. Od dostawczaka
wymaga sie dobrego fotela dla kierowcy a nie lamp zespolonych oswietlajacych droge na
pol kilometra. Wygodny ma byc w srodku dla kierowcy i latwy do mycia na zewnatrz.
Ogrzewanie musi miec wydajne czyli od piecyka na jakies paliwo plynne czy gaz plynny
sie nie obedzie. Wydaje mi sie ze pod tym wzgledem stary master ktorego mam jest
doskonaly.
No przecież już prawie jest:
http://samochodyelektryczne.org/renault_master_ze.ht
m
T.
-
16. Data: 2017-10-13 10:26:04
Temat: Re: Elektryki + solary?
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-10-13 o 10:21, T. pisze:
> W dniu 2017-10-13 o 01:06, Zenek Kapelinder pisze:
>> Patrze na polskiego dostawczaka i mi sie scyzoryk w kieszeni otwiera.
>> Napisali ze kabina jest towarem zastepczym. Parametry wskauja na
>> typowego miejskiego dostawczaka. Aerodynamike moze miec gorsza od
>> pianina. Od samochodu w ktorym jak pracuje srednia predkosc wyjdzie na
>> poziomie 12km/h super oplywowe ksztalty sa zbedne. Od dostawczaka
>> wymaga sie dobrego fotela dla kierowcy a nie lamp zespolonych
>> oswietlajacych droge na pol kilometra. Wygodny ma byc w srodku dla
>> kierowcy i latwy do mycia na zewnatrz. Ogrzewanie musi miec wydajne
>> czyli od piecyka na jakies paliwo plynne czy gaz plynny sie nie
>> obedzie. Wydaje mi sie ze pod tym wzgledem stary master ktorego mam
>> jest doskonaly.
>
> No przecież już prawie jest:
>
> http://samochodyelektryczne.org/renault_master_ze.ht
m
>
> T.
PS. Firma Renault nie za bardzo promuje swoje samochody elektryczne.
Chyba to jest konstrukcja niezbyt dobra (nie wiem - niezawodna, ma
jakieś mankamenty?). Zwróciłem się do nich z prośbą o użyczenie Kangoo
Z.E., ale nic z tego. W dodatku z ich strony zniknął cennik i dane tego
samochodu. Chyba jakaś porażka...
T.
-
17. Data: 2017-10-13 11:18:49
Temat: Re: Elektryki + solary?
Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
news:59df7359$0$649$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2017-10-12 o 12:00, Budzik pisze:
>> Zaczałem się zastanawaic nad elektrykiem (chyba na razie bardziej dla
>> samego namyslania :)))))
>>
>> Potrzebowałbym coś czym jestem w stanie przejechac mozliwie ekonomicznie
>> ok 200-220km.
>> Format minibusa.
>>
>> Nie wiem czy jest na rynku cos oprócz Nissana eNV200
>>
>> Ale on niestety ma zasieg 170km.
>> Nie wiem przy jakim obciążeniu bo moze to przy założeniu ze na pokladzie
>> kierowca i... nic wiecej... :)
>> Ma niby jakis system eco ktory obniza moc a dodaje do 10% zasiegu ale to
>> nadal jest ponizej 200km.
>>
>> Widzicie jakies rozwiazanie?
>>
>
> Na razie jest chyba tylko reanult kangoo, ale to mniejsze auto.
> Dziś byłem na spotkaniu z dyrektorem Ursusa - za 3 tygodnie zaprezentują
> elektryczną furgonetkę (ma pomieścić 4 europalety). Rzeczywisty zasięg 150
> km w naszych warunkach klimatycznych.
> Mają podpisać umowy z 3 naszymi operatorami energii, więc część zapłaty za
> auto będzie płatna za gotówkę, a reszta w ratach związanych z energią.
> Mają też podpisać umowy z Pocztą oraz firmami kurierskimi (także za
> granicą), bo jest bardzo duże zainteresowanie tym pojazdem. 8 pierwszych
> ma pójść właśnie do firm kurierskich na badania eksploatacyjne.
> Rozpoczęcie seryjnej produkcji - początek 2019 r.
> P. dyrektor powiedział, że jak Niemcy zobaczyli to auto na stoisku Ursusa
> w Hanowerze to zapałali chęcią produkcji elektrycznych furgonetek i to
> skłoniło ich do decyzji, że elektryczne Craftery będą w Polsce
> produkowane.
> Zdjęcie tego Ursusa jest tu:
> http://glowny-mechanik.pl/2017/05/02/arp-targach-han
nover-messe/
> W wersji prototypowej będzie miał nieco wyższą i bardziej "normalną"
> kabinę, a nie taką płaską jak na tym zdjęciu.
> Dostawcami baterii mogą być 2 firmy - jedna spod Warszawy, a druga to BMZ
> w Gliwicach
> (http://glowny-mechanik.pl/2017/09/21/bmz-poland-otw
iera-nowa-inwestycje-o-wartosci-9-mln-euro/).
> Będzie się działo...
> T.
jeszcze nie wyjechał i już się zepsuł- koleś pod nim leży, tylko buty
widac:D
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
-
18. Data: 2017-10-13 11:56:07
Temat: Re: Elektryki + solary?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-10-13 o 09:59, T. pisze:
> Ostatnia uwaga - to ma być mała furgonetka (wielkości VV Caddy), a nie
> duży dostawczak. Ma mieścić 4 europalety i mieć mniej niż 2 m wysokości
> (może wtedy wjechać do podziemnych garaży, także w galeriach handlowych).
Czyli nie ma przewieźć czterech załadowanych europalet tylko ładunkiem
mają być same palety? Producent reklamował że wejdzie jedna.
Jak zmierzyć miejsce w środku to w sprzyjających okolicznościach wejdą dwie.
Pozdrawiam
-
19. Data: 2017-10-13 12:13:48
Temat: Re: Elektryki + solary?
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-10-13 o 11:56, RadoslawF pisze:
> W dniu 2017-10-13 o 09:59, T. pisze:
>
>> Ostatnia uwaga - to ma być mała furgonetka (wielkości VV Caddy), a nie
>> duży dostawczak. Ma mieścić 4 europalety i mieć mniej niż 2 m
>> wysokości (może wtedy wjechać do podziemnych garaży, także w galeriach
>> handlowych).
>
> Czyli nie ma przewieźć czterech załadowanych europalet tylko ładunkiem
> mają być same palety? Producent reklamował że wejdzie jedna.
> Jak zmierzyć miejsce w środku to w sprzyjających okolicznościach wejdą
> dwie.
>
>
> Pozdrawiam
Pożyjemy, zobaczymy, To już tylko miesiąc.
T.
-
20. Data: 2017-10-13 19:56:51
Temat: Re: Elektryki + solary?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
I taka droga powinna pojsc elektryfikacja samochodow. Przede wszystkim produkcja
kitow do prawie samodzielnego montazu i rownolegle produkcja nowych. W moim masterze
wystarczy wymontowac silnik spalinowy i na jego miejsce wstawic elektryczny 50kW. Do
tego akumulatory dopasowane do tego co pod podloga a jak by bylo malo to jeszcze w
przestrzeni pomiedzy blacha zewnetrzna a poszyciem w srodku w budzie da sie sporo
pradu zmiescic. Skrzynia biegow zostaje zeby przy ruszaniu akumulatorow nie
przeciazac. Kitami robionymi fabrycznie mozna praktycznie przerobic kazdy samochod
osobowy i dostawczy na elektryczny. W Polsce nie produkujemy wlasnych dostawczakow i
osobowek. Sa fabryki ale w nich za miske kartoflaniki robia. Wszystkie znaczace
podatki i caly zysk jest za granica i gowno z tego mamy. Co roku wyplywa duzo kasy za
granice, mozna by za nia kupic potrzebniejsze rzeczy niz samochody. Jak by kity byly
produkowane w Polsce i byl by w nich minimalny wklad dewizowy to ludzie by mieli po
malych kosztach samochody elektryczne a dewiz by nie ubywalo.