eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki jako bat na zlodzieiRe: Elektryki jako bat na zlodziei
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.77-253-38-91.adsl
    .inetia.pl!not-for-mail
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryki jako bat na zlodziei
    Date: Sun, 26 Mar 2023 11:01:32 +0200
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <tvp1n6$2116f$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <tuck95$1er6l$1@dont-email.me> <tui70d$3pl33$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tuibr2$q5p$2$Cav@news.chmurka.net>
    <tuirq9$3qj34$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tujq4h$jn9$3$Cav@news.chmurka.net>
    <tukebl$3unrv$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tul3ua$3gpu4$1@news.icm.edu.pl>
    <tul719$4on$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tumcnj$2qd$2$Cav@news.chmurka.net>
    <1n2mg8n9p1vex.1kzk90esqypjv$.dlg@40tude.net>
    <tunb0a$m49$1$Cav@news.chmurka.net>
    <o...@4...net>
    <tvefu1$cfa$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1npbxtqixznbj$.1cwrr754ma8un$.dlg@40tude.net>
    <tvf265$1ff2f$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <tvg0sk$1h1i7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <ncr5pjlgkz0q$.vhtksuix4id3.dlg@40tude.net>
    <tvhcjr$1pb$4$Cav@news.chmurka.net>
    <i...@4...net>
    <tviagk$1lni6$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <641d4dee$0$19616$65785112@news.neostrada.pl>
    <tvjml2$1nvvb$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <641d7214$0$9598$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 26 Mar 2023 09:02:30 -0000 (UTC)
    Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
    posting-host="77-253-38-91.adsl.inetia.pl:77.253.38.91";
    logging-data="2131151"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.9.0 Hamster/2.1.0.11
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <641d7214$0$9598$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: AVG (VPS 230326-0, 26.3.2023), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712447
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 24.03.2023 o 10:49, cyklista pisze:

    >> Blok silnika zazwyczaj się nie zużywa w ogóle a pomiar ciśnienia jest
    >> dostępny po podłączeniu rozrusznika. Reszta po uruchomieniu pełnym i co
    >
    > I tylko blok silnika,
    >
    >
    >> najwyżej uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Jeśli taki silnik
    >> pochodził z rozbitka to praktycznie jest sprawny. OK luzy można sobie
    >> podarować na
    >
    > Jak z rozbitka to tak samo bateria jest w taki samym stanie.

    Nigdy bym nie użył baterii z rozbitka :) Może się domyślisz.
    >
    >
    >> początku ale jeśli ktoś chce poświęcić trochę więcej czasu, może to
    >> sprawdzić bez większych kosztów. Jak ktoś ma fioła, to sobie zdejmie
    >> głowicę, odkręci michę, panewki i pierścienie wymieni i następne
    >> kilkaset tysięcy przed nim do ujechania.
    >
    > Co innego mówią mechanicy, więc pewnie bez powodowu i tylko z zysku
    > mówią że remont generalny to kilka lub kilkadziesiąt tysięcy.

    Czyli tacy, co chcą oskubać klienta. Do dzisiaj sam się bawię w
    mechanikę i problemów nie mam i nie widzę żadnych z naprawą.
    Koszt części do naprawy silnika jest wręcz symboliczny. OK, zdarzają się
    pojebane modele aut gdzie podzespół jest drogi ale to promil.
    Lwią część właśnie pożerają mechanicy a nie części.


    > Na pewno są zużyte tak jak i silnik spalinowy, ale sprawność dalej mogą
    > mieć taką sama jak nowe tylko pojemność im spada

    Fajna brednia. Sprawność=pojemność, nie inaczej :)
    >
    >> bateria, nieładowana poleży sobie 2 lata na złomie to degradacja
    >> przebiega tam lawinowo. Wtedy wszystkie ogniwa są do wymiany. Lepiej
    >
    > Znowu nieprawda, brak wiedzy i internetowe bajki.
    > Wszystko zależy jaka bateria, jak nienaładowana. Generalnie wszystkie
    > baterie tak fabrycznie jak i w celu przechowywania są naładowane
    > dokładnie w połowie i ani 2 lata ani 5 nie zrobi z nich złomu.

    Piszesz o tym że ktoś o to zadba. Na szrocie, kładzie się baterię tak
    jak się ją wyjęło i leży w temperaturach różnych i sobie leży.

    Mógłbym Tobie opisać cały serwis baterii litowych od...rowerów
    elektrycznych bo akurat mam znajomego co się tym zajmuje od wielu lat.
    Tam się nie wymienia sekcji a całość z prostego powodu. " łańcuch jest
    tak silny jak najsłabsze ogniwo" czyli jeśli w sekcji pojawia się jedno
    słabe ogniwo, to ma wpływ na całość. Większość "wierzeń" prątkowców
    opiera swoją wiedzę na takich ściemnieniach, że wymieni się dwa gorsze
    ogniwa i bateria znów jest nowa. Spokojnie, poczekamy zobaczymy :)

    > Na złom to trafiają baterie całkiem padnięte i takie już rzeczywiście są
    > tylko do utylizacji (nit baterii która ma w sobie prąd i jest nawet
    > częściowo sprawna nie oddaje na złom bo to po prostu wyrzucanie pieniędzy)

    Złomu nie myl ze szrotem.
    >
    >> kupić nową baterię. Przy spalinowym nic się nie dzieje, jeśli sobie
    >> poleży 2 lata, po ogólnym sprawdzeniu na pewno zrobisz tysiące km bez
    >> problemu.
    >> Dokładnie jak i z bateriami jak odłożone na półkę a nie wywalone na złom
    > to tak samo z nimi będzie
    >
    > Właśnie z ciekawości zmierzyłem ogniwa które mi zostały po budowie
    > baterii 4 lata temu (zostały bo były najgorsze ze wszystkich) i spadło
    > im napięcie o 0,1-0,3 V, więc spokojnie jak minie 10 lat dalej będą
    > sprawne.

    Rotfl, sprawdzanie pojemności przez pomiar napięcia :D

    Dobre.


    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: