-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Elektryczność a środowisko
Date: Thu, 14 Dec 2017 21:36:45 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 90
Message-ID: <p0uncv$oj2$1@node1.news.atman.pl>
References: <p0mbfk$jq8$1@node1.news.atman.pl> <p0s5pq$el2$1$gof@news.chmurka.net>
<p0s8qa$clf$1@node1.news.atman.pl> <p0tiiq$viq$1$gof@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1513283807 25186 89.69.207.111 (14 Dec 2017 20:36:47
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 14 Dec 2017 20:36:47 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.5.0
In-Reply-To: <p0tiiq$viq$1$gof@news.chmurka.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:727279
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-12-14 o 11:08, Adam Wysocki pisze:
> Chyba że powstaną samochody z generatorami spalinowymi. Generator będzie
> pracował na konkretnych, stałych obrotach i będzie pompował energię w
> akumulatory, z których będą pobierały ją silniki elektryczne.
W pewnym sensie istnieją już od dawna = hybrydy. Moim zdaniem, zanim nie
powstaną super-akumulatory np. grafenowe, to elektrykami nie ma co sobie
głowy zawracać mimo, że kierunek jest słuszny. To dygresja. Sprawność
elektryczności pewnie i tak będzie wyższa.
> IMO atom, jeżeli zachowa się wszystkie procedury, wcale nie jest
> niebezpieczny. Jeżeli się nie zachowa, to oczywiście jest.
Fukuszimie żadne procedury nie pomogłyby... Procedury nie są również
odporne na zamach terrorystyczny.
> Naprawdę? Logika podpowiada, że jak stoi w korku, to nie zużywa energii na
> zasilanie silnika :) Pytanie ile tej energii idzie na... tak naprawdę
> ogrzewanie i klimatyzację, bo oświetlenie to pewnie pomijalne.
To akurat znam od strony praktycznej. W wypierdku elektrycznym typu
Nissan Leaf proporcje są dużo gorsze niż np. w nowoczesnej Tesli.
Światła faktycznie nie ciągną istotnej energii bo... nie świecą.
Noktowizor pożądany.
Klima trochę ciągnie. Szacuję ok 20% w ruchu miejskim. Ogrzewanie to
katastrofa. Trzeba liczyć 50%. Przypuszczam, że we wspomnianej Tesli
będzie to 2x mniej %. Zima dupa mi marzła w aucie jeśli chciałem do domu
dojechać. Kierowcy gapili się na mnie jak na palanta - siedziałem w
czapce i rękawicach za kółkiem. Szyby zaparowane. Do dupy takie auto.
>> Wtyczkę wkładasz w ładowarkę i zaczyna się...
>
> Ale to jest tankowanie, a nie zużywanie energii :)
Oj tam... żartowałem przecież :-)
>> Mało tego, jak napisałem powyżej, pali coraz więcej i to drastycznie
>> więcej.
>
> Bo akumulatory są niedoskonałe?
Trafiłeś. Choć wyrażenie "niedoskonałe" jest bardzo dyplomatyczne.
Swojej recenzji nie wystawię bo moderator nie przepuści.
> To swoją drogą... ale nawet jak stoisz, to silnik spalinowy pracuje
> (pomijając systemy start-stop). A jak pracuje, to cośtam spala, do tego
> ciągle ruszasz, hamujesz (nie odzyskując energii) i się robi tego dużo...
Zgoda.
> Jak elektryk hamuje, to chyba jesteś w stanie odzyskać chociaż część
> energii?
W Nissanie tak jest. W innych zdziwiłbym się gdyby inaczej było. Nawet
jest tak, ze hamulce masz dynamiczne wyłącznie w pewnej fazie hamowania.
Klocki hamulcowe zużywają się symbolicznie. Pewnie wcześniej skorodują i
rozpadną się :-D
Pamiętaj też, ze ta części energii plus ładowanie daje Ci w już nie
nowym Nissanie wspomniane 80km zasięgu bez ogrzewania. Tak więc ta
sprawność po odjęciu odzyskanej energii wygląda jeszcze gorzej.
> 15 minut to nadal dużo. Te 3 minuty na stacji to razem z zapłaceniem :)
> Ile czasu tankujesz bak do pełna (od włożenia pistoletu do zatankowania)?
> W minutę, 1,5 minuty? Nikt nie ma czasu siedzieć na stacji nawet 15
> minut...
Ja to jakoś zdzierżę w imię idei :-)
Kwestia przyzwyczajenia się. Ponadto bierz pod uwagę, że trzeba zmienić
nawyki i przestać tankować na zasadzie jadę - tankuję - jadę itd. Nowym
modelem powinno być "tankuję w każdej wolnej chwili". Wychodzę z auta na
zakupy - tankuję. Siedzę w biurze - tankuję. Itp.
Moim zdaniem to nie problem przy przyszłościowych akumulatorach i
rozwiązaniach "stacji paliwowych".
Przy akumulatorach współczesnych plus obecnej infrastrukturze należy być
pobożnym. Czyli modlić się i cierpieć w chłodzie aby starczyło energii
do domu :-D
> Pytanie czy więcej, niż kuchenki gazowe. Energia to energia.
Ale gaz nie obciąża przeciążonej już sieci energetycznej.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.17 23:24 HF5BS
- 14.12.17 23:50 HF5BS
- 15.12.17 00:34 HF5BS
- 15.12.17 01:04 HF5BS
- 15.12.17 07:28 jacek
- 15.12.17 08:45 J.F.
- 15.12.17 09:14 J.F.
- 15.12.17 09:54 jacek
- 15.12.17 11:36 HF5BS
- 15.12.17 13:40 SW3
- 15.12.17 15:37 J.F.
- 15.12.17 17:29 HF5BS
- 15.12.17 17:38 HF5BS
- 15.12.17 17:39 J.F.
- 15.12.17 17:42 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-10 ciekawostka mandatowa
- 2024-12-09 Kolejny spaliniak się zjarał
- 2024-12-09 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-09 Kraków => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-09 Katowice => Key Account Manager <=
- 2024-12-09 Dlaczego szybko będzie o jedną organizację terrorystyczną mniej w UE? ["Sukcesy" walki z terroryzmem w Syrii]
- 2024-12-09 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-09 Gdańsk => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS)