eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaElektryczność a środowiskoRe: Elektryczność a środowisko
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <p0mbfk$jq8$1@node1.news.atman.pl> <p0s5pq$el2$1$gof@news.chmurka.net>
    <p0s8qa$clf$1@node1.news.atman.pl> <p0tiiq$viq$1$gof@news.chmurka.net>
    In-Reply-To: <p0tiiq$viq$1$gof@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Elektryczność a środowisko
    Date: Thu, 14 Dec 2017 12:39:05 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 40
    Message-ID: <5a3262da$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.169.61
    X-Trace: 1513251546 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 649 83.26.169.61:64253
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:727246
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:p0tiiq$viq$1$g...@n...chmurka.net...
    Marek S <p...@s...com> wrote:
    >>> 1. Elektrownia spali paliwo dużo wydajniej i czyściej (stać ją na
    >>> lepsze filtry), niż np. samochód.
    >
    >> Jesteś pewien? Bierzesz pod uwagę, że sprawność może być w całym
    >> łańcuchu niższa?

    >Pewien nie jestem :) Ale na logikę - inne warunki musi spełniać
    >silnik
    >samochodu, niż zespół przerabiający jedną formę energii w drugą.
    >Nawet
    >generator spalinowy pracuje na konkretnych obrotach, na których ma
    >największą wydajność. A samochód... wiadomo, obroty mają być
    >dostosowane
    >do prędkości i biegu, a nie do wydajności...

    W elektrowni obroty stale, ale zapotrzebowanie na moc zmienne ..

    >Chyba że powstaną samochody z generatorami spalinowymi. Generator
    >będzie
    >pracował na konkretnych, stałych obrotach i będzie pompował energię w
    >akumulatory, z których będą pobierały ją silniki elektryczne.

    Powstaly. hybrydy.
    Tylko akumulator tam dosc maly. Pierwsze Priusy nie mialy tez
    mozliwosci doladowania z gniazdka - ciekawe czemu - jakies
    zastrzezenia podatkowe ?
    Czy projektowali na Japonie, a tam pradu brakuje ?

    >> Zobacz: energię transportujesz liniami przesyłowymi,
    >To da się optymalizować, zwiększasz napięcie i straty maleją...

    Tez nie calkiem - jakis tam % strat obecnie mamy i z nim zyjemy.
    Tu 10%, tam 10%, i silnik o 30% sprawnosci moze konkurowac z 35%
    elektrownia.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: